iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Onbekende foto op nieuwe iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/124250-onbekende-foto-op-nieuwe-iphone.html)

Jogem 03-09-12 16:31

Onbekende foto op nieuwe iPhone
 
Hallo,

Ik heb bij de Vodafone winkel mijn abonnement verlegnd een een iPhone 4s aangeschaft.
In de winkel hebben ze de gesealde doos van de Iphone geopend en deze aangezet.

Thuis bekeek ik de Iphone en bemerkte ik dat er een foto op stond.

Dit betreft de foto: http://www.freebits.nl/view.php?filename=638001.jpg

Ik heb deze foto zelf niet gemaakt en ik neem aan dat deze foto niet standaard door Apple op een Iphone wordt gezet !?

Wat zou dit kunnen betekenen tot mijn " nieuw " gekochte Iphone ????

XIII 03-09-12 16:37

Stond de foto in de filmrol? Of ergens anders?

Staan er EXIF data in, waardoor je wellicht kunt zien waar en wanneer de foto is gemaakt?

Jogem 03-09-12 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 816730)
Stond de foto in de filmrol? Of ergens anders?

Staan er EXIF data in, waardoor je wellicht kunt zien waar en wanneer de foto is gemaakt?


Hij stond/staat in de filmrol.

En nee, er staat verder niets waaraan ik kan zien wanneer en waar de foto is genomen.

XIII 03-09-12 16:40

Dan is de kans heel groot dat de foto met deze iPhone is gemaakt...

Jogem 03-09-12 16:41

Dat is dan raar als deze "nieuw" uit het doosje kwam ? :confused:

XIII 03-09-12 16:49

Vandaar dat ik benieuwd ben naar die EXIF data (als ze er zijn).

Waar en wanneer de foto is gemaakt zou je iets meer kunnen vertellen over de herkomst van foto en/of telefoon.

Jogem 03-09-12 16:50

Hoe kom ik achter de EXIF data ? (ben niet zo slim :D )

Guest-20180925190238 03-09-12 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jogem (Bericht 816736)
Hoe kom ik achter de EXIF data ? (ben niet zo slim :D )

Als je op de iPhone in de Foto's app op Places (Plaatsten?) klikt kan je al zien waar de foto gemaakt is.

Om de datum en tijd te zien wanneer de foto gemaakt is ga je die moeten importeren in een goed fotobewerking programma.

Aangezien jij volgens jouw profiel het besturingssysteem "Anders" gebruikt kan ik geen aanbeveling doen voor een fotobewerking programma. Ik ken zulke programma's alleen voor OS X, Windows en Linux.

Werner1963 03-09-12 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jogem (Bericht 816736)
Hoe kom ik achter de EXIF data ? (ben niet zo slim :D )

Ga naar de filmrol en druk onderaan op plaatsen

Ps Misschien is de iphone daar ook gefabriceerd :)

Patipod 03-09-12 17:58

Ik zie op de foto een tas van de "Wibra" staan. En die winkel heb je hier in nederland en belgië. Kan het gaan om een gerefurbished toestel?

Jogem 03-09-12 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 816747)
Ga naar de filmrol en druk onderaan op plaatsen

Ps Misschien is de iphone daar ook gefabriceerd :)


Ik heb geen speldje als ik kijk bij plaatsen, alleen 1 van de foto welke zojuist heeft gemaakt maar niet van deze foto.

Ik heb de foto op mijn computer gezet. (windows) en als ik de eigenschappen bekijk van de foto en dan bij details geeft hij de datum van vandaag aan. Maar dat is waarschijnlijk omdat ik hem vandaag heb geimporteerd op mijn computer.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 september 2012 om 18:50 ----------

Mysterie is opgelost ! foto heb ik schijnbaar automatisch via Whatsapp ontvangen. :rolleyes:

freestyle4all 03-09-12 19:06

Haha, ik wilde net melden dat er doos van Van Dijk in de container lag.
Dus absoluut zeker uit Nederland, en zeker van rond deze tijd.

Maar gelukkig; het is opgelost.

iNemesis 04-09-12 00:30

:) leuke thread. Zou mooier zijn als die toch op stond! Een verborgen boodschap van apple. Don't jailbreak this iphone we smash Pine Apples ( logo devteam)!

deleon 04-09-12 12:05

Hè jammer mysterie opgelost:rolleyes:. Dit was net zo een spannende thread..:D
Btw een goede tip voor een app die alle gegevens van een foto laat zien, inclusief een googlemap mogelijkheid waarop je kunt zien waar je precies stond toen de foto gemaakt werd en welke kant je op fotografeerde is:

Galarina PhotoMeta. In de app store te vinden..

Onmisbare app voor alle foto liefhebbers.:o die alles van hun foto's willen weten..

Pikkelateur 04-09-12 12:42

Foto's in de nieuwste Whats app worden automatisch gedownload tegenwoordig ;)

Aaipad 04-09-12 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pikkelateur (Bericht 816848)
Foto's in de nieuwste Whats app worden automatisch gedownload tegenwoordig ;)

Gelukkig kan je dat wel uitschakelen via de instellingen van Whats app. Als ik al die zooi die ik via Whats app krijg ook nog eens laat opslaan.....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:42.