iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Smtp servers (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/124288-smtp-servers.html)

Reneetje2108 04-09-12 17:07

Smtp servers
 
Hallo Allemaal,

Ik heb een iphone 4 waar ik mijn ziggo email en mijn gmail op wil hebben.
Ik heb thuis Wi-Fi van ziggo nu heb ik bij ziggo de mail serven staat van smtp.kpnplanet.nl en de smtp server van gmail staat altijd uit.

Maar als ik via mijn ziggo aacount thuis een mail wil versturen moet ik de Wi-Fi steeds uit schakelen. Nu had ik gedacht de smtp server van ziggo in te stellen dan werkt het via de Wi-Fi maar werkt het dan ook als op 3G verbinding zit ?

En als ik dan via mijn gmail een mail verstuurd krijg de afzender dan mijn gmail of ziggo account te zien als de hoofdserver ziggo.

Ik wil gewoon zonder steeds van Wi-Fi af te gaan gewoon kunnen mailen en antwoorden op het zelfde bericht maar dan ook met de zelfde server en afzender dus ziggo mail beantwoord met ziggo account gmail ontvangen berichten antwoorden met gmail account.

debroei 04-09-12 19:09

Je kan even proberen ssl aan te zetten, dan wil ook nog wel eens helpen bij dit soort problemen.

Reneetje2108 04-09-12 19:23

ssl staat uit omdat dat op de site van ziggo staat.
Maar als ik die aanzet en als hoofdserver ziggo heb kan ik overal mailen van 3G en Wi-Fi ? dat is het zo dat als ik een bericht opziggo krijg ook antwoord met ziggo en gmail het zelfde

debroei 04-09-12 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reneetje2108 (Bericht 816904)
ssl staat uit omdat dat op de site van ziggo staat.
Maar als ik die aanzet en als hoofdserver ziggo heb kan ik overal mailen van 3G en Wi-Fi ? dat is het zo dat als ik een bericht opziggo krijg ook antwoord met ziggo en gmail het zelfde

Misschien kunt je de vraag even duidelijker stellen?
Met smtp kun je zowel via Wi-Fi als 3G mailen.
Instellingen vindt je hier.

Reneetje2108 04-09-12 20:35

Die instellingen ben ik al de hele dag mee bezig heb ze zelfs uitgeprint
kan dus niet via Wi-Fi en niet via 3g mailen.

Ik heb het ooit werkend gehad maar dan met de smtp van kpn omdat ik via de smtp server van ziggo niet kan mailen op3G dan krijg ik de melding de server van ziggo kon niet worden gevonden.

Wat ik graag wil is gmail en ziggo account bijde op mijn iphone.
Maar als ik via ziggo een email binnekrijg waar ik op wil antwoord dan moet dat ook van ziggo account zijn en niet via gmail account

als ik op een binnekomend bericht van gmail wil beantwoord moet er ook mijn gmail adres als afzender staat zonder dat ik wat hoef te veranderen aan een instelling

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 september 2012 om 20:44 ----------
er werkt helemaal niks inkomende staat al 10 minuten op zoeken naar mail in webmail staat geen mail bij uitgaand zegt hij dat mijn email adres niet door de ziggo service word herken ik ga morgen naar de winkel terug


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:20.