iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Nano sim knippen! Hier de template!:) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/124746-nano-sim-knippen-hier-de-template.html)

borgqueenx 13-09-12 20:29

Nano sim knippen! Hier de template!:)
 
Als cadeautje aan iedereen van iphoneclub:)

http://www.airportal.de/How_to_cut_M...o_Nano_SIM.pdf

edit:
vele websites zeggen dat dit niet mogelijk is. echter werkt de geknipte nanosim wel na het knippen in een adapter.

mulderslag 13-09-12 21:29

Volgens deze site kan de micro simkaart niet geknipt worden:
http://www.automatiseringgids.nl/nie...oeilijk-worden

Niet af te knippen
De SIM-kaart bevat een chip met daarin de gegevens van de telefoonabonnee, zijn abonnement en dergelijke. De chip is aangesloten op een reeks contactjes, ongeveer op de manier waarop een chip in een chipkaart is gemonteerd. Naarmate de SIM-kaarten kleiner worden, krimpen ook die contactvlakjes en komen ze dichter bij elkaar te liggen. Wie denkt dat hij een gewone SIM-kaart of een micro-SIM met een tang of zaagje op maat kan maken komt bedrogen uit. Voor een goede werking moet voor de iPhone 5 per se een nano-SIM worden aangevraagd bij de telecomprovider.

borgqueenx 13-09-12 21:56

wat een bullshit. hij is backwards compatible dus werkt gewoon overal op elk apparaat, plus dat andere mensen het al gedaan hebben en het werkt.
gewoon voorzichtig doen.

Wim_ 13-09-12 21:58

Ben hier benieuwd naar...

borgqueenx 13-09-12 22:42

nogmaals het is eerder gedaan. het is natuurlijk niet op mijn verantwoordelijkheid maar ik ga deze template onmiddelijk gebruiken zodra ik mijn iphone 5 heb en hi heeft nog steeds geen nano sims.

Bomans 14-09-12 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 818471)
nogmaals het is eerder gedaan.

Welke gsm heeft er dan al een nanosim?

borgqueenx 14-09-12 09:40

De geknipte versie werkte in een adapter.

iScorpio 14-09-12 10:11

Op verschillende (inter)nationale sites is al gemeld dat het knippen van een (micro)simkaart geen nut heeft omdat deze versie(s) niet worden ondersteund door de iPhone 5. Natuurlijk is het afwachten tot de praktijk maar ik zou de gebruikers hier aanraden niet op voorhand hun (micro)simkaart te gaan verknippen.

Gewoon even afwachten wat de praktijk ons zal brengen. :)

Werner1963 14-09-12 10:15

dan zal de nano-sim ook niet backwards compatible zijn?

borgqueenx 14-09-12 10:16

oke....nou ik heb dan toch maar even de eerste post aangepast.

Werder: dat is hij wel...

iScorpio 14-09-12 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 818415)
edit:
vele websites zeggen dat dit niet mogelijk is. echter werkt de geknipte nanosim wel na het knippen in een adapter.

In een iPhone 4 of 4S zal de bijgeknipte huidige simkaart inderdaad wel werken maar de iPhone 5 zou volgens de berichten dit soort simkaarten niet herkennen. Afwachten dus.

RobZJo 24-09-12 22:16

Microsim geknipt/geschuurd tot nanosim, hoeft niet dunner, past prima en het werkt voor mijn iPhone 5. Hangt wel af van soort sim (moet kleine versie zijn met 3 "rijen contacten"). Moest van mijn microsim (iets grotere versie) wel een deel van de koperen vlakjes af schuren (elke zijde 1,5 mm). M.i. is er risico van sluiting van de koperen contactjes in de gelakte metalen nanosimhouder van de iPhone 5, waardoor ik in eerste instantie geen werkende sim had, maar met een beetje extra/schuin schuren werkte het uiteindelijk prima. De echte nanosim heeft een mooi plastic randje rondom, waardoor er geen problemen zijn. Conclusie: knippen kan en werkt.

Bigbrothers2000 25-09-12 00:03

Vandaag voor klanten diverse simkaarten van diverse providers , allemaal naar nano sim geknipt, en alles werkt vlekkeloos, dus geen probleem,
zelfs bij sommige sims heb ik de metaal zelf ook geknipt om kleiner te maken,
dus zover geen probleem, en schuren hoeft ook niet, gewoon knippen en hij past erin.

ron73 25-09-12 15:17

Ik heb mijn mirco sim tot nano geknipt. Geen problemen met de verbinding, maar tijdens het bellen hoor ik een storende ruis/echo/knarsend geluid wanneer de andere kant praat. Hebben meer mensen dit probleem met een geknipte sim?

roquero 01-10-12 16:34

Net 3 microsimkaarten verknipt tot nanosim en bij alle drie, werkt het gewoon. kregen na herstarten direct de melding dat de levering van de t-mobile nanosims vertraging hadden opgelopen dus voor de ongeduldige mens onder ons is het goed gegaan. Hebben nu iig een volledig werkende iPhone 5 en zijn er heel content mee.

claud 01-10-12 16:52

Gisteravond mijn t-mobile microsim geknipt tot nanosim en hij werkt perfect. Ik heb de template gebruikt en het was eigenlijk vrij simpel.

Eddy van Dijk 01-10-12 18:54

Vanmiddag nano sim gehaald bij Vodafone .. Binnen 5 minuten geregeld.

aeh 02-10-12 11:05

of gewoon even langs bij bijv GsmWay te Amsterdam, deze knippen hem zo voor je tot nano en werkt perfect, meteen een shield en hoesje erbij gekocht. Top service

iPadverslaafd 14-10-12 23:53

Het kan sws, deze telefoon maatschappij doet het ook
*bliep nano

vetlau 24-10-12 20:45

Zijn er inmiddels meer mensen met positieve dan wel negatieve ervaringen met het knippen van hun sim?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:47.