iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   4G op iPhone 5: Maakt provider uit? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/124803-4g-op-iphone-5-maakt-provider.html)

Kist 14-09-12 14:02

4G op iPhone 5: Maakt provider uit?
 
Beste forumleden,

Nogsteeds heb ik een 3GS en nu wordt het tijd om over te stappen naar de 5. Aangezien de abonnementen de afgelopen jaren zijn gestegen is het voor mij niet vanzelfsprekend om bij t-mobile te blijven.

Omdat ik me nu aan het verdiepen ben in abonnementen etc. vroeg ik me af of het uitmaakt welke provider je neemt om gebruik te maken van een 4G netwerk. Ik las op de site dat binnenkort de 1800mhz band wordt geveild. Is het dan zo dat als KPN die band koopt, dat alleen KPN klanten met hun iPhone 5 gebruik kunnen maken van een 4G netwerk?

Daarnaast had ik nog interessant informatie gevonden over de prijs van de iPhone 5. De iPhone 5 kost in Duitsland 679 euro en de 4S kost in Duitsland 579 euro. Aangezien de 4S in Nederland 559 kost is het misschien logisch dat de iPhone 5 in Nederland 659 euro gaat kosten. Maar waarschijnlijk hadden jullie dit al ergens gelezen.

Kortom, is er iemand die mijn vraag kan beantwoorden? Alvast bedankt!

JackingNL 14-09-12 14:04

Als je een abbo neemt ga dan naar Vodafone en ik zal als ik jou was geen iPhone 5 halen maar gewoon de iPhone 4S, je betaalt vind ik voor iets langer scherm.

lgxmkl1 14-09-12 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JackingNL (Bericht 818639)
Als je een abbo neemt ga dan naar Vodafone en ik zal als ik jou was geen iPhone 5 halen maar gewoon de iPhone 4S, je betaalt vind ik voor iets langer scherm.

Wacht gewoon even tot alle providers hun prijzen bekend gemaakt hebben, dan kun je daarna een weloverwogen keuze maken. Bij de iPhone 5 betaal je natuurlijk niet alleen voor een groter scherm, maar ook andere specificaties, waaronder de processorsnelheid, zijn flink verbeterd. En bovendien heeft het toestel een ander uiterlijk, hoewel het basisontwerp van de iPhone 4/4S behouden is gebleven.

Guest-20180925190238 14-09-12 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kist (Bericht 818637)
Ik las op de site dat binnenkort de 1800mhz band wordt geveild. Is het dan zo dat als KPN die band koopt, dat alleen KPN klanten met hun iPhone 5 gebruik kunnen maken van een 4G netwerk?

Er worden geen frequentiebanden geveild, er worden frequenties binnen bepaalde frequentiebanden geveild :)

Als één provider een volledige frequentieband zou kunnen kopen dan zou die provider een monopolie hebben op een bepaalde dienst en dat kan dus niet.

De bestaande GSM/UMTS/HSPDA frequentiebanden worden nu ook door de providers gedeeld.

Kist 14-09-12 15:12

Oke bedankt voor het antwoord. Nu weet ik ook dat er een verschil is tussen een frequentieband en een frequentie.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:48.