//

4G op iPhone 5: Maakt provider uit?

4G op iPhone 5: Maakt provider uit? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumleden, Nogsteeds heb ik een 3GS en nu wordt het tijd om over te stappen naar de 5. Aangezien de abonnementen de afgelopen jaren ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-09-12, 14:02
Kist Kist is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Question 4G op iPhone 5: Maakt provider uit?

Beste forumleden,

Nogsteeds heb ik een 3GS en nu wordt het tijd om over te stappen naar de 5. Aangezien de abonnementen de afgelopen jaren zijn gestegen is het voor mij niet vanzelfsprekend om bij t-mobile te blijven.

Omdat ik me nu aan het verdiepen ben in abonnementen etc. vroeg ik me af of het uitmaakt welke provider je neemt om gebruik te maken van een 4G netwerk. Ik las op de site dat binnenkort de 1800mhz band wordt geveild. Is het dan zo dat als KPN die band koopt, dat alleen KPN klanten met hun iPhone 5 gebruik kunnen maken van een 4G netwerk?

Daarnaast had ik nog interessant informatie gevonden over de prijs van de iPhone 5. De iPhone 5 kost in Duitsland 679 euro en de 4S kost in Duitsland 579 euro. Aangezien de 4S in Nederland 559 kost is het misschien logisch dat de iPhone 5 in Nederland 659 euro gaat kosten. Maar waarschijnlijk hadden jullie dit al ergens gelezen.

Kortom, is er iemand die mijn vraag kan beantwoorden? Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-09-12, 14:04
JackingNL JackingNL is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 4
Standaard

Als je een abbo neemt ga dan naar Vodafone en ik zal als ik jou was geen iPhone 5 halen maar gewoon de iPhone 4S, je betaalt vind ik voor iets langer scherm.
  #3  
Oud 14-09-12, 14:41
lgxmkl1 lgxmkl1 is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JackingNL Bekijk bericht
Als je een abbo neemt ga dan naar Vodafone en ik zal als ik jou was geen iPhone 5 halen maar gewoon de iPhone 4S, je betaalt vind ik voor iets langer scherm.
Wacht gewoon even tot alle providers hun prijzen bekend gemaakt hebben, dan kun je daarna een weloverwogen keuze maken. Bij de iPhone 5 betaal je natuurlijk niet alleen voor een groter scherm, maar ook andere specificaties, waaronder de processorsnelheid, zijn flink verbeterd. En bovendien heeft het toestel een ander uiterlijk, hoewel het basisontwerp van de iPhone 4/4S behouden is gebleven.
  #4  
Oud 14-09-12, 14:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kist Bekijk bericht
Ik las op de site dat binnenkort de 1800mhz band wordt geveild. Is het dan zo dat als KPN die band koopt, dat alleen KPN klanten met hun iPhone 5 gebruik kunnen maken van een 4G netwerk?
Er worden geen frequentiebanden geveild, er worden frequenties binnen bepaalde frequentiebanden geveild

Als één provider een volledige frequentieband zou kunnen kopen dan zou die provider een monopolie hebben op een bepaalde dienst en dat kan dus niet.

De bestaande GSM/UMTS/HSPDA frequentiebanden worden nu ook door de providers gedeeld.
  #5  
Oud 14-09-12, 15:12
Kist Kist is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

Oke bedankt voor het antwoord. Nu weet ik ook dat er een verschil is tussen een frequentieband en een frequentie.
Reageren

Labels
iphone 5 4g 1800mhz band



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone meegenomen uit Amerika, welke provider/abonnement in Nederland? tomabrok iPhone algemeen 6 05-06-12 09:20
iPhone: Maakt het uit welke T-mobile sim je gebruikt om de iPhone te activeren? segers909 Jailbreak 0 29-04-10 20:12
Provider uit buitenland blijft op iphone staan mortar iPhone algemeen 2 16-11-09 15:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:49.