//

iPhone 4s schermrotatie werkt niet meer (vanalles al geprobeerd)

iPhone 4s schermrotatie werkt niet meer (vanalles al geprobeerd) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumlieden, Ik heb een probleem met de schermrotatie van mijn 4s. Ik heb al vanalles geprobeert. In DFU modus en helaas geen resultaat bij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-09-12, 14:25
Andreass Andreass is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 19
Standaard iPhone 4s schermrotatie werkt niet meer (vanalles al geprobeerd)

Beste forumlieden,

Ik heb een probleem met de schermrotatie van mijn 4s.

Ik heb al vanalles geprobeert. In DFU modus en helaas geen resultaat bij het herstellen. iPhone helemaal leeg gehad.

Het schermrotatie app'je om het maar zo te noemen staat gewoon uitgeschakeld.

Als ik een foto wil bekijken wil het scherm op geen enkele manier meedraaien. Hij draait overigens helemaal niet meer. Alleen staand is mogelijk. Safari idem.

Heb ook al contact gehad met Apple, maar die gaven aan dat ik een of ander protection plan moet hebben.

Volgens mij valt dit toch gewoon onder de garantie van 1 jaar. Ik heb hem in februari gekocht. Het lijkt me trouwens een pure software/hardware matige fout in de iPhone waar ik niks aan kan doen.

Iemand die een oplossing heeft?

Anders maar opsturen... graag hoor ik ook hoe dat werkt en of ik dan ook zo'n protection plan moet kopen (vind ik eigenlijk nergens op slaan, waarom bestaat het woord garantie dan nog?).
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-09-12, 14:28
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Wellicht een domme vraag, maar heb je niet gewoon de rotatielock aanstaan? Ikzelf ervaar nu en dan hetzelfde probleem. Na een reboot is het echter alweer verholpen.
  #3  
Oud 15-09-12, 14:29
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Als herstellen in DFU niet werkt lijkt het inderdaad op een hardwareprobleem. Gezien je je iPhone pas sinds februari hebt, heb je zeker nog garantie.

Dus gewoon even terugbrengen naar de winkel waar je de iPhone gekocht hebt en je krijgt dan waarschijnlijk na verloop van tijd een refurbished toestel in de plaats.
  #4  
Oud 15-09-12, 14:38
Andreass Andreass is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 19
Standaard

Bedankt voor het snelle antwoord alvast!

Nee de rotatielock staat zeker weten uit

@WDS ik zal eens contact opnemen met de shop. Ik heb hem via bol.com bij centralpoint gekocht. Nooit echt problemen met het toestel gehad, maar de laatste dagen viel mij dit op. iPhone functioneert nog prima verder, maar ik vind het langzamerhand toch mateloos irritant worden.

Als iemand verder nog tips/suggesties heeft dan hoor ik het graag!!
  #5  
Oud 16-09-12, 12:27
Andreass Andreass is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 19
Standaard

Gisteravond toevallig een spelletje proberen te spelen op mn iPhone. Highway rider en temple run. Beide niet te spelen, scherm wijkt helemaal af naar rechts en als ik tegenbeweeg gebeurt er niks, dus misschien ligt het aan het kompas ofzo?
  #6  
Oud 16-09-12, 17:45
tuanur tuanur is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 43
Standaard

Lijkt mij een zaakje dat de sensor die de houding en bewegingen van je iPhone registreert niet of niet goed werkt. Even terug naar de winkel en die zullen als je nog garantie hebt zorgen dat het gemaakt wordt (ga ervan uit dat je er niet mee hebt lopen gooien of dat je ermee gezwommen hebt ofzo).
  #7  
Oud 16-09-12, 18:35
Andreass Andreass is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 19
Standaard

Nee ben er super zuinig op en baal al van een paar kleine krasjes die erop zitten! Verder zit er bijna altijd een beschermhoesje op.

Ik zal morgen wel eens contact opnemen met Centralpoint.. Hoop dat het allemaal een beetje snel afgehandeld wordt. Iemand een idee hoelang ik mn telefoon dan moet missen?
  #8  
Oud 16-09-12, 19:32
Igor W Igor W is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 106
Standaard

En als je nu eens naar de Apple Store in Amsterdam of Oberhausen ging ? Veel kans dat je meteen een nieuw (of gerefurbished) toestel mee krijgt, zonder wachten !! (Wel even een afspraak maken aan de Genius Bar)
  #9  
Oud 16-09-12, 21:22
Andreass Andreass is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 19
Standaard

Thanks voor de tip Igor!! ik maak er volgende week zaterdag mooi een dagje Amsterdam van! (is namelijk 1,5 uur rijden vanaf Zwolle)

Maar ik ga me maar hard maken voor een nieuwe, zon gerefurbished moet ik niet. Anders maar wekenlang voor reparatie weg. Anders leef ik de hele tijd met het gevoel dat ik een 2e handse heb. Zelfs als Apple claimt dat ze net zo goed zijn als een nieuwe!
  #10  
Oud 22-09-12, 17:13
Andreass Andreass is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 19
Standaard

Bedankt nog voor die apple store tip! geweldig mooi!

En het belangrijkste: een gloednieuwe iPhone gekregen, daar hoefde ik niet eens om te vragen!
  #11  
Oud 22-09-12, 18:50
Igor W Igor W is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 106
Standaard

Graag gedaan. Je ziet, het is veel makkelijker om naar een Apple Store te gaan ; daar word je tenminste onmiddellijk geholpen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Schermrotatie Facebook louis4u iPhone Apps 9 05-05-14 17:11
Vanalles mis Ipad 2 vincent1981 iPad algemeen 21 14-01-12 16:22
iphone wil niet restoren alles al geprobeerd hoog iPhone algemeen 12 02-09-11 18:44
iPhone: recovery loop, alles geprobeerd, niets werkt! :( lesulong Jailbreak 23 31-03-10 16:30
iPhone 3G: Wi-Fi werkt niet met 2.2 Yellowsnow, Rebelsim geprobeerd, maar geen 3G RoogAmsterdam Unlock 4 13-05-09 14:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:20.