iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   IPhone 5 veel sneller (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/124918-iphone-5-veel-sneller.html)

iredydo 16-09-12 07:07

IPhone 5 veel sneller
 
zou de IPhone 5 echt veel sneller zijn dan de 4s .
Ik bedoel bv ik kan bij vodafone 14mb downloaden ,maar ik mag blij zijn als ik de 5 haal.
Is het de moeite om me 4s van 11 maanden in te ruilen voor de 5 .
Dit ivm alle accessoires die ik moet vervangen autohouders dockingstations enz.:confused::confused::confused::confused:

dannyhtek 16-09-12 14:47

Dat is alleen door jou te bepalen. De snelheid zal wel te merken zijn, denk ik. Net zoals je een iPhone 4 naast de iPhone 4S houdt. Of je het daarvoor wilt doen, is een tweede. Ik heb namelijk nooit de overstap van een iPhone 4 > iPhone 4S omdat het niet waard was in mijn ogen.

Om je een duidelijker beeld te geven, heeft iPhoneclub onlangs nog de twee toestellen naast elkaar gelegd ter vergelijking. Zie: iPhone 5: technische specificaties en vergelijking - iPhoneclub.nl

tuanur 16-09-12 15:50

En het is dan nog maar de vraag of je downloads sneller gaan. De downloadsnelheid bij vodafone van 14 mb is onder ideale omstandigheden. Iets wat je dus sowieso nooit zal halen, omdat je nooit de ideale omstandigheden heb (denk bijv. aan afstand tel tot mast, muren die ertussen zitten, weer en natuurlijk ook andere gebruikers).

iPhone 5 is zeker sneller, maar denk dat je daar het meeste van merkt in de interne processen en de verwerking van gegevens, niet zo zeer in je pure downloadsnelheid.

dannyhtek 16-09-12 15:59

Ik refereerde inderdaad ook nar de snelheid tussen/in de interne processen. Dat je nooit de maximum internet snelheid haalt, spreekt voor zich.

Guest-20180925190238 16-09-12 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyhtek (Bericht 819340)
Dat je nooit de maximum internet snelheid haalt, spreekt voor zich.

En als je toch de maximum snelheid haalt dan merk je dat meteen aan het energieverbruik.

Je kan het capaciteits-percentage dan gebruiken als snelheidsmeter: hoe sneller het percentage afneemt, hoe hoger de bandbreedte :d

tuanur 16-09-12 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyhtek (Bericht 819340)
Ik refereerde inderdaad ook nar de snelheid tussen/in de interne processen. Dat je nooit de maximum internet snelheid haalt, spreekt voor zich.

Dat klopt, maar de OP heeft het over internet snelhied, vandaar dat ik het even benoem. ;)

iredydo 16-09-12 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyhtek (Bericht 819302)
Dat is alleen door jou te bepalen. De snelheid zal wel te merken zijn, denk ik. Net zoals je een iPhone 4 naast de iPhone 4S houdt. Of je het daarvoor wilt doen, is een tweede. Ik heb namelijk nooit de overstap van een iPhone 4 > iPhone 4S omdat het niet waard was in mijn ogen.

Om je een duidelijker beeld te geven, heeft iPhoneclub onlangs nog de twee toestellen naast elkaar gelegd ter vergelijking. Zie: iPhone 5: technische specificaties en vergelijking - iPhoneclub.nl

De vergelijking had ik al gedaan , dat vroeg ik ook niet . Apple zegt wel vaker wat . Mijn vraag was is ie ook echt veel sneller

dannyhtek 16-09-12 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iredydo (Bericht 819371)
De vergelijking had ik al gedaan , dat vroeg ik ook niet . Apple zegt wel vaker wat . Mijn vraag was is ie ook echt veel sneller

*doet water bij de wijn*

ballegooier 16-09-12 17:12

Reken maar dat 'ie merkbaar sneller is (met oa 1GB geheugen kom je nooit te kort; blijft alles lekker snappy denk ik)

Oftewel: ja. Het is echt zo. ;)

iNemesis 16-09-12 17:22

Denk het wel . 1GB en A6 processor met combinatie met IO6 :D? denk wel dat je het merkt! of dat het waard is voor jou? dat is alleen door jou te bepalen.

Ik houd voorlopig even mijn iphone 4 :D kan nog prima mijn whatsapp en mails aan nog! Ik wacht wel totdat de 'gekte' is bedaard.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:22.