//

16:9 foto's iPhone 5

16:9 foto's iPhone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Is er iemand dit misschien al weet of je met de iPhone 5 ook 16:9 foto's kan maken? Ik heb nu een iPhone 4S waarmee ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-09-12, 11:11
jss jss is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 8
Standaard 16:9 foto's iPhone 5

Is er iemand dit misschien al weet of je met de iPhone 5 ook 16:9 foto's kan maken? Ik heb nu een iPhone 4S waarmee dit jammer genoeg niet kan.
Ik heb op internet en forums gezocht echter kan hier helaas niets over terug vinden (wel dat je met de iPhone 5 panorama foto's kan maken en HD video's).
Overigens erg vreemd... Als je foto's maakt wil je die toch volledig op een breedbeeld scherm bekijken? Nu zie je met 4:3 de zwarte balken aan de zijkant
De Samsung Galaxy S III heeft wel de mogelijkheid om 16:9 foto's te maken echter de iphone heeft mijn grote voorkeur.
Ik heb nu overigens een app geinstalleerd op mijn iPhone 4S waarmee ik 16:9 foto's kan maken maar hier valt dan boven en onder een groot deel weg, dit is niet optimaal. Iemand nog een andere oplossing?
Enfin als er iemand is die weet of je met de iPhone 5 ook 16:9 foto's kan maken of een goede App weet waar je 16:9 foto's mee kan maken dan hoor ik het graag
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-09-12, 11:18
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

De foto van de kinderen die in de keynote werd gebruikt is 3.264px × 2.448px (5:4).
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 17-09-12, 11:46
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Het is nog te vroeg voor een definitief antwoord, maar op de iPhone 4 en 4S kon je ook nooit de grootte van je foto instellen. En als de foto's die Apple zelf al heeft laten zien 5:4 zijn, zoals XIII zegt, dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat het mogelijk is.

Het blijft trouwens altijd een compromis. Je sensor ondersteunt een bepaald formaat en als je een ander formaat wil zal die dus moeten knippen. Heb je dus een sensor voor 5:4 dan kun je alleen 16:9 krijgen door boven en onder weg te knippen. Er zijn ook camera's die 16:9 native ondersteunen, maar wil je daar een 5:4 foto dan moet er toch weer geknipt worden aan de zijkanten. Dat probleem zal de Galaxy S3 ook moeten hebben.
  #4  
Oud 17-09-12, 12:06
jss jss is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 8
Standaard

Bedankt voor de reacties Ik heb bij een collega de Samsung Galaxy S III gezien dat de instelling op 16:9 foto ook een volledig beeld geeft op het 16:9 scherm. Dat is voor mij ook de bedoeling. Dan is het toch goed? Dan maak je optimaal gebruik van 16:9 scherm(en).
Ik vind het overigens een gemiste kans van Apple dat ze zo te zien nu weer geen 16:9 mogelijkheid hebben op de iPhone 5. Erg vreemd en erg jammer...
Kan iemand mij misschien uileggen waarom dit het geval is? (vasthouden aan 4:3 ipv 16:9) Ik kan geen voordeel bedenken alleen maar dat het onhandig is op breedbeeld schermen...
  #5  
Oud 17-09-12, 12:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jss Bekijk bericht
(vasthouden aan 4:3 ipv 16:9) Ik kan geen voordeel bedenken alleen maar dat het onhandig is op breedbeeld schermen...
Maar het 4:3 formaat is dan weer heel handig om foto's af te drukken. 16:9 is een TV formaat en geen standaard foto formaat.
  #6  
Oud 17-09-12, 12:25
jss jss is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 8
Standaard

Misschien moet het formaat om foto's af te drukken een keer worden omgezet van 4:3 naar naar 16:9. Verhouding 4:3 is toch niet meer van deze tijd? Ik heb overigens het idee dat merendeel geen foto's afdrukt maar juist bekijkt op een 16:9 scherm....
  #7  
Oud 17-09-12, 12:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jss Bekijk bericht
Ik heb overigens het idee dat merendeel geen foto's afdrukt maar juist bekijkt op een 16:9 scherm....
Ik zou het niet weten. Ik heb daar nooit statistieken van gezien

Succes verder
  #8  
Oud 17-09-12, 12:39
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Als het je alleen gaat om de weergave dan zal elke app die 16:9 foto's kan maken moeten voldoen. Op de 4S valt een gedeelte weg op je scherm, simpelweg omdat een 4S geen breedbeeld scherm heeft. Als je dezelfde app op de iPhone 5 zou installeren zou je gewoon een beeldvullende foto moeten zien.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's iPhone 4 met flits geeft blauwe foto Nicole90 Muziek, foto & video 7 15-09-12 11:32
Foto: Foto's verwijderen uit Filmrol (Foto's App) TRAAG MvdS Muziek, foto & video 1 15-05-12 21:04
Lokatie in foto-app werkt niet (itunes synct niet alle foto's op de wereldkaart) RuudM123 iTunes 4 24-12-10 22:17
Foto: Nederlandse iPhone foto publicaties - geef je foto's op roelofk Muziek, foto & video 1 17-05-10 22:20
Foto: 2x dezelfde foto's in Foto Bibliotheek en Foto's Robert M. Muziek, foto & video 2 14-02-09 22:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:44.