//

Geen speakergeluid, hardware of software probleem?

Geen speakergeluid, hardware of software probleem? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn speaker is nog steeds schijnbaar defect. Het viel me vandaag op dat wanneer ik de silent ringer switch on zet, mijn iphone geen kort ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 22-06-08, 18:01
twaalfuur twaalfuur is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 20
Standaard

Mijn speaker is nog steeds schijnbaar defect. Het viel me vandaag op dat wanneer ik de silent ringer switch on zet, mijn iphone geen kort trilsignaal geeft, terwijl hij dat voordat mijn speaker stil werd wel deed. De iphone gaat wel in stille stand, want ik zie het belletje met de streep erdoor wel op mijn scherm verschijnen. Wanneer ik gebeld word, trilt mij iphone wel gewoon. Kortom, het gedoe met de trilfunctie lijkt me softwarematig, zou het probleem met de speaker dat ook niet softwarematig kunnen zijn? En zou het dus niet in het profiel zitten of de silent ringer switch? Iemand een fix idee?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 24-06-08, 17:37
joostje18 joostje18 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 37
Standaard

Ik heb hetzeflde probleem, mijn iPhone ''denkt'' dat er continue een headset inzit (alhoewel de ipod soms wel op pauze gaat als ik de oordopjes hem eruit haal). Bijzonder irritant want mijn headset is allang weg en ik heb nu sennheiser oordopjes (zonder microfoon) wat dus betekent dat ik ook niks meer hoor als ik wordt gebeld.
Maar ik heb nu net alles weer een beetje op orde na mijn laatste reboot van een maand geleden (alle muziek was weg, contactpersonen, foto's, instellingen)... De enige mogelijkheid is dus NOG een keer alles eraf flikkeren?
  #23  
Oud 25-06-08, 14:38
lijnkamp's schermafbeelding
lijnkamp lijnkamp is offline
• iOS 7.1.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Ede
Berichten: 53
Standaard

Ik heb precies het zelfde probleem gehad. Even met de plug in en uit werkte niet maar na herhaaldelijk de plug in en uit te bewegen (misschien wel 15 keer) had ik ineens weer geluid.

Misschien nog een poging waard
__________________
iPhone US 8GB - iPhone US 16GB - iPhone 3G 8GB - iPhone 3Gs 32GB
  #24  
Oud 26-06-08, 15:47
twaalfuur twaalfuur is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 20
Standaard

nee die oplossing werkt niet voor mij. Gisteren ging wonderbaarlijk mijn trilfunctie weer werken wanneer ik de silent ringer switch omzette. Ook wanneer ik een smsje krijg trilt mijn iphone weer.. Heel apart dat dit ineens weer ging functioneren. Heel apart, want ditzelfde gebeurde met mijn speaker een tijdje geleden. Plotseling werkte het weer, het heeft niet lang geduurd, want een paar dagen later stopte mijn geluid ook weer te werken. Dus nu trilt mijn iphone wel weer, maar de speaker werkt nog steeds niet. Dit alles doet mij vermoeden dat het hele probleem softwarematig is.. Zou de nieuwe 2.0 firmware het probleem verhelpen of bestaat er een andere fix/oplossing voor mijn probleem?
  #25  
Oud 26-06-08, 20:50
joostje18 joostje18 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 37
Standaard

Gelukkig, mijne doet het weer helemaal.. misschien ook een tip voor anderen met dit probleem: vloeibare lucht. Bij de computerwinkel hebben ze van die busje van 'Wecare' geloof ik om apparatuur schoon te spuiten met lucht. Hebben even de iphone op de kop gehouden een tijdje die lucht (is gewoon normale lucht onder druk dus is er speciaal voor om de dingen niet kapot te maken zeg maar) in de earplug te spuiten.. Daarna misschien nog een paar tikjes tegen je iphone aangeven en bij mij begon het toen weer te werken...
Denk niet dat dit bij iedereen werkt maargoed, het is het proberen waard.
  #26  
Oud 28-06-08, 01:15
twaalfuur twaalfuur is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 20
Standaard

Mooi dat hij het weer doet joostje. Stof in de earphone poort is bij mij niet het probleem, vanmiddag nog schoongemaakt...
  #27  
Oud 07-07-08, 10:50
pangenent pangenent is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Zeewolde
Berichten: 18
Standaard

Bij mij is ook ineens het geluid weg en lukt bellen niet meer; bovendien geeft het apparaat zelf het bericht dat "reparatie vereist" is. "bellen kan niet meer". Niet officieel gekocht, versie 1.1.4. Wie heeft dit probleem ook?
  #28  
Oud 07-07-08, 11:25
jeremy14's schermafbeelding
jeremy14 jeremy14 is offline
• iOS 5.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Wassenaar
Berichten: 425
Stuur een bericht via MSN naar jeremy14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pangenent Bekijk bericht
Bij mij is ook ineens het geluid weg en lukt bellen niet meer; bovendien geeft het apparaat zelf het bericht dat "reparatie vereist" is. "bellen kan niet meer". Niet officieel gekocht, versie 1.1.4. Wie heeft dit probleem ook?
je baseband is dan waarschijnlijk stuk even een restore in DFU doen en dan kan je weer bellen
  #29  
Oud 07-07-08, 20:28
pangenent pangenent is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Zeewolde
Berichten: 18
Standaard

Beste mensen,
Nadat mijn telefoon aangaf dat bellen niet meer kon en reparatie vereist is, heb ik op aanwijzing van een van jullie een restore gedaan (weet niet meer hoe). Ik krijg nu de unlockte telefoon denk ik, met emergency call (in allerlei talen) er op en in itunes het bericht dat er een bijbehorende simkaart in moet. Nu dus "unlocken"? Kan iemand mij aangeven hoe ik dat moet doen?
  #30  
Oud 07-07-08, 21:06
jeremy14's schermafbeelding
jeremy14 jeremy14 is offline
• iOS 5.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Wassenaar
Berichten: 425
Stuur een bericht via MSN naar jeremy14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pangenent Bekijk bericht
Beste mensen,
Nadat mijn telefoon aangaf dat bellen niet meer kon en reparatie vereist is, heb ik op aanwijzing van een van jullie een restore gedaan (weet niet meer hoe). Ik krijg nu de unlockte telefoon denk ik, met emergency call (in allerlei talen) er op en in itunes het bericht dat er een bijbehorende simkaart in moet. Nu dus "unlocken"? Kan iemand mij aangeven hoe ik dat moet doen?
download even ilberty+ en volg deze handleiding https://forum.iculture.nl/f59/i...s-ilberty.html

succes
  #31  
Oud 07-07-08, 22:56
pangenent pangenent is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Zeewolde
Berichten: 18
Standaard

Beste Jeremy14
Na veel gepruts is het mij uiteindelijk gelukt om de iPhone weer werkend te krijgen. Nu nog proberen NL er weer op te krijgen. Erg veel dank.
  #32  
Oud 07-07-08, 23:30
jeremy14's schermafbeelding
jeremy14 jeremy14 is offline
• iOS 5.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Wassenaar
Berichten: 425
Stuur een bericht via MSN naar jeremy14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pangenent Bekijk bericht
Beste Jeremy14
Na veel gepruts is het mij uiteindelijk gelukt om de iPhone weer werkend te krijgen. Nu nog proberen NL er weer op te krijgen. Erg veel dank.
Graag Gedaan en veel plezier met je werkende iPhone
  #33  
Oud 08-07-08, 21:43
pangenent pangenent is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Zeewolde
Berichten: 18
Standaard

Hoera, na veel research werkt de iPhone weer en het is me zelfs gelukt om de NL-taal er weer op te krijgen. Wat nog niet lukt is de bluetooth en de Wi-Fi weer geinstalleerd te krijgen. Zelfs enkele malen via ilibery+ (mac) krijg ik het niet voor elkaar. Wie kan me helpen? (versie 1.1.4).

Laatst gewijzigd door pangenent; 09-07-08 om 22:36.
  #34  
Oud 17-09-08, 15:42
Lothian Lothian is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Acquoy
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyone Bekijk bericht
Hallo mensen,

Ik had hetzelfde probleem vanmiddag..bellen werkte prima, bellen op de luidspreker werkte prima, geluid via de earbuds no problem. Maar wou ik een liedje luisteren via de luidspreker hoorde ik niks, zelfde met filmpje...ik heb ook een aantal dingen geprobeerd maar ik kwam toevalligerwijs erachter dat de volume die je aan hebt als je je headset in hebt niet gelijk is als de volume die je normaal met de luidspreker aan hebt...klinkt beetje moeilijk. Maar bij mij was het dus het geval als ik de oordopjes eruit trok, de volume helemaal uit ging...op een of andere manier bleef het volume slidertje in scherm hangen. Hier heb ik wat mee geschoven en ineens heb ik mijn geluid weer terug zonder enkele problemen. Je moet dus de volume slider even op uitzetten en daarna op dezelfde hoogte zetten als ie is als je de headset in hebt geplugt.. Misschien is jullie probleem wel heel anders maar je kan het altijd ff proberen..? Hoop dat het helpt..

Groet!
Werkt perfect, bedankt voor deze goede tip!
  #35  
Oud 24-12-08, 21:05
psvu2 psvu2 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Nijmegen
Berichten: 95
Standaard

Vraagje ik heb sinds gisteren een iphone 16gb white, als ik muziek of wat dan ook afspeel klinkt er goed geluid uit de linkse speakertje en heel zacht geluid uit het rechter speakertje klopt dit?
  #36  
Oud 24-12-08, 21:31
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psvu2 Bekijk bericht
Vraagje ik heb sinds gisteren een iphone 16gb white, als ik muziek of wat dan ook afspeel klinkt er goed geluid uit de linkse speakertje en heel zacht geluid uit het rechter speakertje klopt dit?
Er zit rechts geen speaker, daar zit de microfoon. iPhones hebben maar 1 speaker.
  #37  
Oud 24-12-08, 22:02
psvu2 psvu2 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Nijmegen
Berichten: 95
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Er zit rechts geen speaker, daar zit de microfoon. iPhones hebben maar 1 speaker.
dat verklaard het! Bedankt voor snelle reactie
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe te zien of een Iphone software of hardware simlockvrij kent? pokpokpok Koopinformatie Nederland 0 08-04-10 14:08
Iphone 3G geen beeld --> Hardware probleem? dominiqueske iPhone algemeen 1 27-08-09 14:20
kiezen tussen hardware of software matig unlocken? btwvince Archief 8 10-12-08 19:34
Speakergeluid masterfrodo Archief 1 20-09-08 00:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:17.