iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen speakergeluid, hardware of software probleem? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/12505-geen-speakergeluid-hardware-software-probleem.html)

macderk 07-05-08 12:40

Geen speakergeluid, hardware of software probleem?
 
Ik heb een hele "mooie" rarara vraag:

Ik heb een 8GB US iPod nieuw uit de doos 1.1.4, en met iJailbreak 0.6 geunlocked. Na de iPhone een week te hebben gebruikt werken nu de speakers niet meer. Tijdens het spelen van muziek kon in via het scherm het geluid niet meer aan krijgen, door via de knoppen aan de zijkant het volume op maximaal te zetten ging de speaker weer aan. Maar nu werkt dat ook niet meer. Ik heb nog wel geluid via mijn earbuds.

Ik heb van alles geprobeerd. Headset/ earbuds vaak in en uit gedaan. Om uit headset-mode te komen, maar dit werkt wel want de iphone past het volume aan als ik de earbuds inplug, dus de sensor in de jack is niet stuk.

Verder heb ik de iphone hersteld via itunes en opnieuw gejailbreaked, tot 2 keer toe.

Zou de speaker na 1 week als stuk zijn?? :confused:

Ik heb al veel forums afgespeurd en veel vergelijkbare problemen gevonden maar de tips daar helpen niet en lijken simpeler te zijn...

Iemand suggesties?

PauluS87 07-05-08 12:45

Allemachtig! Volgens mij hebben heel veel het niet door die zo soort topic als deze opent maar deze vraag is nu al tig keer voorbij geweest.... Kijk even goed rond met de zoekfunctie aub :)

macderk 07-05-08 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PauluS87 (Bericht 108986)
Allemachtig! Volgens mij hebben heel veel het niet door die zo soort topic als deze opent maar deze vraag is nu al tig keer voorbij geweest.... Kijk even goed rond met de zoekfunctie aub :)

Paulus, Ik heb al heel wat rond gezocht op dit forum maar nergens vind ik precies het zelfde probleem. Vaak is het antwoord een reinstall of earbugs in en uit pluggen... dit hielp bij mij echter niet.

PauluS87 07-05-08 18:22

Hmm okidoki :)

Ik zou denken aan een hardwarematisch iets maar weet niet of dat het juiste antwoord is. Als het software matisch is dan werkt meestal alles terugzetten naar fabrieksinstellingen, of een volledige restore van je iPhone. En anders even een paar keer HOME+STANDBY knoppen 5 sec ingedrukt houden en eens kijken wat dat doet.

Meer weet ik ook even niet en vandaar hoop ik voor je dat er meerdere tips voor je binnenkomen :)

twaalfuur 07-05-08 18:46

Ik heb een soortgelijk probleem. Misschien kunnen we zo beiden gehoplen worden..
Sinds gisteren heb ik een probleem met de speaker van mijn iphone.
Gisteren luisterde ik muziek via de speaker. Tegelijkertijd kreeg ik een sms binnen. Vanaf dat moment krijg ik geen enkel geluid meer uit de speaker. Geen toetstonen, beltonen of muziek. Na een beetje googelen en forum zoeken kreeg ik een paar oplosingen.

- aantal keren headphones in en uit, werkte niet
- geluid aan/uit switch controleren
- soft reset
- restore
- knopje op headset proberen
- reset all settings

niets van dit alles mocht baten. Ik zit nog steeds zonder geluid. Met het headset ingeplugd werkt alles prima. Zelfs het schoonmaken van de earphone poort hielp niets.

Is mijn speaker stuk? Of heeft iemand nog een andere oplossing?

ControlSje 07-05-08 18:53

Ik ben bang dat, als hij na het herstellen nog niet doet, het iets hardware matigs is.
Ik heb wel eens gehoord dat de contacten van de luidspreker soms niet optimaal gesoldeerd zijn en soms los trillen. Bij sommige heeft een klein tikje op de plek waar de luidspreker zit geholpen om het geluid terug te krijgen, maar..... dit is natuurlijk voor eigen risico.

twaalfuur 07-05-08 18:57

Nu lag de iphone tijdens het afspelen (waarna het geluid dood ging) bovenop een stereotoren. Kan het door magnetisme een defect veroorzaakt hebben in mijn iphone speaker?

ButcherJF 08-05-08 00:26

Nog één heel voor de hand liggende tip (die toch al een aantal keren dé oplossing bleek): mute switch aan de zijkant staat goed? Niet lullig bedoeld, blijkt soms gewoon vergeten te worden.

macderk 08-05-08 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 109352)
Nog één heel voor de hand liggende tip (die toch al een aantal keren dé oplossing bleek): mute switch aan de zijkant staat goed? Niet lullig bedoeld, blijkt soms gewoon vergeten te worden.

ik ben die 'oplossing' ook vaak tegengekomen, nee was het maar zo simpel ;)

de iPhone geeft via icoontjes ook aan als ik mute uitschakel, dus dat stukje hardware (het 'un-muten') werkt wel goed. Toch bedankt ;)

twaalfuur 09-05-08 15:46

Het unmuten heb ik ook al geprobeerd. Ook bij mij is dat stukje hardware in orde. Iemand nog andere tips? Speaker doet het nog steeds niet.

Dirtyone 17-05-08 20:20

Hallo mensen,

Ik had hetzelfde probleem vanmiddag..bellen werkte prima, bellen op de luidspreker werkte prima, geluid via de earbuds no problem. Maar wou ik een liedje luisteren via de luidspreker hoorde ik niks, zelfde met filmpje...ik heb ook een aantal dingen geprobeerd maar ik kwam toevalligerwijs erachter dat de volume die je aan hebt als je je headset in hebt niet gelijk is als de volume die je normaal met de luidspreker aan hebt...klinkt beetje moeilijk. Maar bij mij was het dus het geval als ik de oordopjes eruit trok, de volume helemaal uit ging...op een of andere manier bleef het volume slidertje in scherm hangen. Hier heb ik wat mee geschoven en ineens heb ik mijn geluid weer terug zonder enkele problemen. Je moet dus de volume slider even op uitzetten en daarna op dezelfde hoogte zetten als ie is als je de headset in hebt geplugt.. Misschien is jullie probleem wel heel anders maar je kan het altijd ff proberen..? Hoop dat het helpt..

Groet!

croiman 17-05-08 20:24

het volume aanpassen in de video en ipod speler werkt apart met de algemene volume.
Dit is een veel voorkomend probleem dat eenvoudig is op te lossen.
K hoef t al nie meer te zeggen mits het bij bovenstaand (dirtyone) al gezegd is.

twaalfuur 27-05-08 17:24

Ok dit is gek. Een aantal dagen gelden werd ik gebeld toen ineens mijn ringtone weer uit mijn broekzak tetterde. Dit is raar omdat het geluid het helemaal niet meer deed. Toen ik in het menu een ringtoon uitkoos, werkte dit ook. De sms tonen deden het echter niet. Vervolgens deed ik een reboot waarna al het geluid weer werkte, zowel de ipod in speakerfunctie als gebruikstonen. Een dag later werkte ineens alleen mijn ringtone nog. Later op die dag viel ook mijn ringtone weer uit en nu zit ik weer zonder geluid. Kortom: De speaker was stuk (ik dacht dat het hardwarematig was) maar na 2 weken is hij op wonderbaarlijke wijze weer gaan werken. Het heeft niet lang geduurd, want een dag later was het weer stil. Ik mag er nu van uitgaan dat het softwarematig is. Kan het te maken hebben met het (de)installeren van apps? Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

ControlSje 27-05-08 18:08

Hoeft niet, Als het een los contact is kan hij door trillen soms wel en soms geen contact maken. Als hij het spontaan weer gaat doen in je broekzak debk ik dat het een los contact is...

twaalfuur 28-05-08 13:49

Ja maar stel nou dat het een los contact is, wat kan ik daar (zelf) aan doen? Hoe kan ik vaststellen dat het om een los contact gaat?

Bomans 28-05-08 13:57

Door hem open te maken en te kijken.

croiman 30-05-08 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 118791)
Door hem open te maken en te kijken.


inderdaad, als het software matig zou zijn, dan zou t na een restore in orde moeten zijn, wa t duidelijk dus nie is.

open doen en kijken,

mijn mening is dat de conntactjes van de luidspreker aant loskomen zijn, dit heb k zelf eenmaal aan de hand gehad, heb de contacten van de luidspreker trug beetje gesoldeerd en t was opgelost.
zoek na tread herstellingen van mij, en daar zie je foto's van de luidspreker zelf.

twaalfuur 04-06-08 01:37

bedankt voor de reacties, maar als het gaat om een slecht contact is het toch niet te verklaren dat op den duur alleen mn ringtone het nog wel deed terwijl de sms toon, ipod functie en systeemgeluiden het af lieten weten?? Bij een slecht contact zou ik verwachten dat de speaker van het 1ne op het andere moment volledig stil zou zijn...

PauluS87 04-06-08 09:34

Tja de iphone heeft ook zo zijn kuren, en dus wel eens software botsingen, zoals ik het altijd noem ;) Ik heb ook wel eens van die apprte dingen met de iphone, maar tot nu toe alles kunnen oplossen zonder restore :)

twaalfuur 04-06-08 15:25

Ja ik verwacht ook dat het een softwarematig conflict is. Maar hoe of wat.....?
Ik wil nog wel een restore doen om te kijken of het werkt, maar ik wil niet alles kwijt zijn aan contacten, smsjes, muziek en agenda..
Als jullie nog een software achtig id hebben...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:01.