iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Facebook en contacten IOS6 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/125209-facebook-contacten-ios6.html)

Mug 19-09-12 22:25

Facebook en contacten IOS6
 
Hee!

Nieuw in IOS 6 is de FB integratie..

Maar als ik dit wil koppelen, staat er dat al mn FB vrienden ook in mijn contacten gaan komen..

maar is het nou zo dat ALLE contacten uit FB erin komen, of de bestaande contacen uit mn telefoon gezocht worden op FB, en dan hun foto etc als info erbij krijgen?

ik zit er namelijk niet op te wachten alle vrienden van FB ook daadwerkelijk in mijn tel contactenlijst te hebben!

ook wel vrienden gemaakt ivm games etc die ik nu niet meer speel..

iemand die dit kan uitleggen?

dannyhtek 19-09-12 22:30

Ik denk dat je een apparte 'map' krijgt binnen je Contacten App met de naam 'Facebook'. Om er zeker van te zijn dat niet al je facebook contacten worden toegevoegd aan je Contacts, schakel je gewoon de Contacten synchronisatie uit. Instellingen > Facebook > Contacten uitschakelen.

Mug 19-09-12 22:31

oke, maar dat kan ik nog niet uitschakelen omdat ik nog moet koppelen :-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 september 2012 om 22:32 ----------

maar ik moet eerst dus nog toestemmen dat het gebeurd?

dannyhtek 19-09-12 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mug (Bericht 821119)
oke, maar dat kan ik nog niet uitschakelen omdat ik nog moet koppelen :-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 september 2012 om 22:32 ----------

maar ik moet eerst dus nog toestemmen dat het gebeurd?

Juistem. Daarna gewoon snel uitschakelen en je hebt nergens last van. Heb het zelf ook op deze manier gedaan.

Freeltd 20-09-12 11:45

Is idd niet doordacht van apple e FB. Ik gebruik smart sync app die enkel de bestaande contacten synct met FB

DeLiekes 25-09-12 19:52

vanboven rechts in de contacten app vind je de knop "groepen"
daar kan je kiezen om de facebook contacten niet weer te geven

HenkvanR 25-09-12 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeLiekes (Bericht 825628)
vanboven rechts in de contacten app vind je de knop "groepen"
daar kan je kiezen om de facebook contacten niet weer te geven

Ik heb in de contacten app geen knop groepen, weet je toevallig hoe dit kan?

DeLiekes 25-09-12 21:55

ik zou denken dat je slechts 1 groep hebt op deze moment waardoor de knop overbodig is en vervangen word door een "refresh" knop.
de knop is er als je in instellingen bij verschillende mailaccounts zoals icloud, Hotmail enz... contacten aanvinkt je iphone gaat dan de contacten van deze accounts weergeven op je toestel. je kan dan in groepen kiezen welke je weergeeft en welke niet.
als je sinds ios6 je facebook aanzet dan kan je deze ook onder groepen vinden

maar ik lees hier van anderen dat ze sinds vandaag ook niet meer tussen groepen kunnen kiezen. mss dat het een probleem op de server is

voor zover ik daar iets van ken :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:24.