iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   MMS ios 6 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/125219-mms-ios-6-a.html)

karel1992 19-09-12 23:14

MMS ios 6
 
Hi,

Na de update van mijn iphone 4S naar iOS6 lukt het niet meer om een foto toe te voegen aan een sms bericht. Dit lukt niet door op het fototoestelletje links te klikken, maar ook niet door een foto te kopiëren en te plakken. Mijn provider is proximus.

Nog iemand met dit probleem?

Alvast bedankt!

dannyhtek 19-09-12 23:17

Wellicht een domme vraag, maar staat 'Mms-berichten' wel ingeschakeld? Instellingen > Berichten > Mms-berichten.

karel1992 19-09-12 23:22

Ja... Dus dat lijkt niet de oorzaak te zijn.

apotheosis 19-09-12 23:26

Bij mij was de APN weg.

Toestel eens volledig uitgelegd en terug aan? Kzeg niet dat dat zal helpen maar ge weet maar nooit.

Ik heb generation connect van proximus en hier op de 4s heb ik die problemen niet.
Alleen bij apn moestk terug internet.proximus.be invullen.
En MMS vulk nikske in want ik gebruik da nooit.
Altijd whatsapp of imessage.

dannyhtek 19-09-12 23:26

Schakel Mms-berichten eens uit en vervolgens weer aan. Het zal namelijk niet door je provider komen, aangezien je de foto niet eens kunt plakken. Als het je provider was, dan zou je pas nadat je een foto probeert te sturen een foutmelding krijgen.

Kan je wel een foto maken/kiezen wanneer je links naast het tekstveld, op het fototoestelletje duwt? Of heb je de mogelijkheid niet eens om daar op te duwen?

karel1992 19-09-12 23:34

Idd, ik kan niet eens op het fototoestelletje klikken links van het tekstvak. Ik zou echt niet weten hoe ik dat ergens kan instellen. Maar waar ergens kan ik zien of mms is ingeschakeld? Ik zie enkel imessage en aantal tekens weergeven als ik via instellingen naar berichten ga...

dannyhtek 19-09-12 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karel1992 (Bericht 821182)
Idd, ik kan niet eens op het fototoestelletje klikken links van het tekstvak. Ik zou echt niet weten hoe ik dat ergens kan instellen. Maar waar ergens kan ik zien of mms is ingeschakeld? Ik zie enkel imessage en aantal tekens weergeven als ik via instellingen naar berichten ga...

Je zei net dat deze stond ingeschakeld. Als je er niet op kunt klikken, staat Mms-berichten uitgeschakeld. Zojuist zelf even getest. Mms-berichten staat toch echt bij Instellingen > Berichten. Als je naar beneden scrollt, zie je het kopje Sms/mms; http://f.cl.ly/items/3x3p0C2w2s39383S0n0V/IMG_0214.PNG

Misschien dat je provider het niet meer ondersteunt?

karel1992 19-09-12 23:46

Oke, op jouw foto zie ik het inderdaad duidelijk staan. Zonet bij mij gecheckt en daar staat het dus niet meer bij... Dit kan toch niet aan provider liggen he? En het vreemde is dat dit probleem zich enkel gesteld heeft na het updaten naar ios 6.

dannyhtek 19-09-12 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karel1992 (Bericht 821193)
Oke, op jouw foto zie ik het inderdaad duidelijk staan. Zonet bij mij gecheckt en daar staat het dus niet meer bij... Dit kan toch niet aan provider liggen he? En het vreemde is dat dit probleem zich enkel gesteld heeft na het updaten naar ios 6.

Nouja héél misschien aan de versie van je provider-instellingen? Al lijkt me dat sterk.. Ik heb verder ook geen flauw idee wat het kan zijn. Een hard-reset of restore zou misschien je antwoord kunnen zijn.

karel1992 20-09-12 00:01

Nja, ook dat blijkt niet te werken... Toch bedankt.

Angel72 16-10-12 14:52

Hier zelfde probleem... Verzenden lukt wel nu ik alleen event.proximus.be heb ingegeven ( zonder de /mms) , ontvangen komt aan op mijn laptop... en dit allemaal sinds upgrade naar IOS6

Ook geraak ik mijn APN van mobiele data regelmatig kwijt.... zonder dat er iemand dat wist...

Techfreak 16-10-12 17:58

Dit zouden de mms instellingen voor proximus moeten zijn;

MMS settings:
APN : event.proximus.be
Gebruikersnaam: mms
Wachtwoord: mms
MMSC : mmsc.proximus.be/mms
MMS Proxy: 10.55.14.75:8080
Maximale mms-grootte: leeg laten
MMS UA Prof URL: leeg laten

Techfreak 23-10-12 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karel1992 (Bericht 821162)
Hi,

Na de update van mijn iphone 4S naar iOS6 lukt het niet meer om een foto toe te voegen aan een sms bericht. Dit lukt niet door op het fototoestelletje links te klikken, maar ook niet door een foto te kopiëren en te plakken. Mijn provider is proximus.

Nog iemand met dit probleem?

Alvast bedankt!

Is dit nu ondertussen opgelost?

karel1992 23-10-12 12:35

Nee... Heb me er al bij neergelegd.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:02.