iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Keuzeprobleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/125286-keuzeprobleem.html)

Madboertje 20-09-12 15:42

Keuzeprobleem
 
Hello,

First post maar zeker niet de laatste!

Ik zit met een dillemma, ik wil al een hele poos een Iphone aanschaffen. tot op de dag van vandaag nooit gedaan. Maar nu dus wel!

Nu ik twijfel echt hard tussen de Iphone 5 en de Iphone 4S. Waarom?

Omdat in mijn ogen er niet veel vernieuwd is, en vooral die kostprijs...

Nu wat is jullie mening? Is het dom om nu nog een 4S aan te schaffen?

Het zou ook de 16G Worden in combinatie met de Icload meer dan genoeg volgens mij.

Tnx voor de (hopelijk) reacties.

SjonnieKroket 20-09-12 15:55

Hoi,

Ik denk dat je je teveel door de apple hater hebt laten voorzien van informatie. De Iphone 5 is natuurlijk ontzettend vernieuwd. Ok, hij lijkt nog steeds veel op de oude, maarrrr: de body is volledig opnieuw ontworpen. Andere materialen, duurzamere materialen. Hij is lichter(niet dat ik dat een voordeel vind), groter scherm, de lens van de camera is nu van Crystal Saffier, de processor is rete snel. Vernieuwde antenne constructie, verbeterde belkwaliteiten, LTE (nu nog waardeloos in NL) zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen. Het is echt een mooi toestel.

P.S. Ik heb onlangs een 4s gekocht omdat ik geen grotere telefoon wil, ik had hiervoor de iPhone 4. Voor mij al een leuke stap vooruit!

Hopelijk heb je wat aan m'n commentaar

Madboertje 20-09-12 16:20

Tnx voor de info!

En 16g daar heb je ook meer dan genoeg mee neem ik aan?

Guest-20180925190238 20-09-12 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Madboertje (Bericht 821548)
Omdat in mijn ogen er niet veel vernieuwd is, en vooral die kostprijs...

Jij hebt heel goede ogen :)

Dat is bij Apple nu eenmaal zo. Tussen de iMac 2009 en 2011 zie je uiterlijk geen verschil. Tussen een MacBook Pro 2009 en een MacBook Pro 2012 zie je ook uiterlijk geen verschil. Onder de motorkap is er echter wel heel wat verschil.

En zo is dat ook met de iPhone 4, de iPhone 4S en de iPhone 5.

Succes verder :)

SjonnieKroket 20-09-12 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Madboertje (Bericht 821595)
Tnx voor de info!

En 16g daar heb je ook meer dan genoeg mee neem ik aan?

Ik gebruik mijn Iphone niet voor muziek, dan heb ik meer dan genoeg. Wil je hem als serieuze muziek speler gebruiken zou ik 32G nemen

Alfaten 20-09-12 16:51

ik persoonlijk vindt 32 gb overdreven voor alleen muziek, dan zet je er voor bijv. 30 dagen muziek op.
Als je dan toch zo met muziek bezig bent, gooi je 1x per week wat nieuwe albums/nummers op je iPhone en klaar!

Ik denk dat je het algemene beeld moet neerzetten. Ik ben namelijk een algemeen gebruiker, met wat apps, spelletjes, muziek, fotos en wat filmpjes voor de kids.
Ja dan is 16 gb ook wel wat te weinig, maar evengoed te doen...Hiervoor had ik de 3gs met 32 gb en ik mis het persoonlijk niet dat ik minder heb!

Af en toe er weer wat af en op zetten, blijf je ook wat actief met je iPhone bezig.

SjonnieKroket 20-09-12 16:57

Ik ga echt niet elke week m'n ipod opnieuw voorzien van muziek, heb altijd een shitload aan muziek erop staan. Dus nogmaals: ben je een serieuze muziek luisteraar zou ik een 32G nemen

Madboertje 20-09-12 17:18

Goh heb nog een ipod classic voor in de wagen ;) Dus zal zoizo voor de 16 G gaan. Nu keuze staat waarschijnlijk vast het wordt de 4S, eerst die eens uittesten. En wachten op de 5S zeker, misschien dat die mij kan overtuigen dan!

mellie75 23-09-12 13:47

Of gebruik spotify als je dat kunt streamen onderweg in de auto zoals ik, download je alleen pas muziek als je gaat vliegen bijvoorbeeld en verder streamt deze alleen muziek dus geen geheugen vreter :-) Ik gebruik het al dik anderhalf jaar werkt perfect en heb dus ook een 16gig en ook weer een iphone 5 16 gig...

Alfaten 23-09-12 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SjonnieKroket (Bericht 821624)
Ik ga echt niet elke week m'n ipod opnieuw voorzien van muziek, heb altijd een shitload aan muziek erop staan. Dus nogmaals: ben je een serieuze muziek luisteraar zou ik een 32G nemen

Tuurlijk, is alleen persoons afhankelijk.
Ik heb een macbook pro staan en hang mijn iphone regelmatig aan de laptop. Daarbij hou ik mijn muziek bibliotheek goed bij en verander dan af en toe mijn muziek op mijn iPhone.

Ik ben dus wat actiever met de muziek en iPhone en alles bezig.

Ik kan me ook voorstellen dat je een 32 gb volgooit en daarna niet meer vernieuwd of minder dan ik.
Ik vraag me dan af of je met muziek bezig bent of dat je gewoon je iPhone volgooit en luistert... Ieder zijn ding natuurlijk!

Oh en het ging hier trouwens om een iPhone en niet een iPod!

Het is dus verder geen aanval, maar mijn mening en hoe ik daar mee omga!!

jevamo 23-09-12 14:27

Op zich kan de 4s nog goed mee. Zeker nu met ios6 er op. 16GB is op zich ok, maar voor het gemak zou ik 32GB nemen. Qua prijs scheelt het niet heel erg veel meer. Niet alleen meer ruimte voor muziek, maar ook voor foto's en video's. Als dit je 1e iphone wordt en je kunt het geld missen zou ik de iphone 5 nemen. Bevalt ie, kun je er een paar jaar mee doen. Bevalt ie niet, verkoop je het en dat kan onderhand tegen de prijs waar je het voor gekocht hebt.

apotheosis 23-09-12 14:35

Ge gaat toch geen 500-600 euro meer gaan geven voor een 4s? Beter met de nieuwe iPhone 5.

stino90 23-09-12 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Madboertje (Bericht 821640)
Goh heb nog een ipod classic voor in de wagen ;) Dus zal zoizo voor de 16 G gaan. Nu keuze staat waarschijnlijk vast het wordt de 4S, eerst die eens uittesten. En wachten op de 5S zeker, misschien dat die mij kan overtuigen dan!

ik heb in april de 4s gekocht, vrienden raadden mij dat af want "hey, er is niks veranderd met de 4s, waarom dan meer geld uitgeven?"

wel ik ken mezelf, als ik zoiets koop moet ik altijd het nieuwste hebben, anders heb ik daar sowieso spijt van... dat is natuurlijk persoonlijk gevoel, maar ook nu zou ik de 5 kopen, want er is toch weer wat vernieuwd, dus mijn mening, ga voor de 5! kost meer, maar ook sneller, beter, handiger (misschien en da's ieder voor zich)

greets

nienques 23-09-12 15:31

Ik heb zelf nog geen iPhone en ik had ook overwogen om een 4S te kopen omdat hij iets goedkoper is. Uiteindelijk toch besloten voor een 5 te gaan, want de 4S is nu al een jaar oud en ik ben van plan minstens twee jaar met een iPhone te doen. Dan loop je er dus op een gegeven moment tegenaan dat iOS 7 of 8 de iPhone 4S niet meer volledig ondersteunen. Dan betaal ik liever 100 euro (of zo) meer om een volledige 'experience' te hebben voor de komende twee jaar!

isneaker 23-09-12 15:42

Als het de eerste keer is dat je een iPhone wilt kopen zou ik nu zeker voor de iPhone 4S gaan. Deze worden nu voor spotprijzen op internet aangeboden. Ook geseald in de doos zijn nu een stuk goedkoper. Succes met de keuze


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:32.