//

Snelheid iOS 6 op iPhone 4

Snelheid iOS 6 op iPhone 4 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dank voor het posten, @Aaipad. Ik heb ook nog een netje uitgeworpen op Tweakers forum Ben benieuwd naar de resultaten. Ik merk zelf ook dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 05-10-12, 19:34
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dank voor het posten, @Aaipad. Ik heb ook nog een netje uitgeworpen op Tweakers forum Ben benieuwd naar de resultaten.

Ik merk zelf ook dat het schommelt, maar wel consequent tussen de minimaal ~ 200MB (220MB heb ik gezien) en maximaal ~ 300MB (313MB heb ik gezien) vrij geheugen (ook 2 dagen na laatste reboot; wel de gehele multi taks bar geleegd voor de test)

Dat zou betekenen dat iOS 6 op een iPhone 4 niet (heel veel) meer geheugen gebruikt....? Of is dat een al te boude conclusie op basis van deze metingen?

En die negatieve comments van die memory status app kloppen wel; het 'cleaning' werkt wel, maar wat heb je precies aan. Je bereikt hetzelfde met je multitask bar legen, of je iPhone rebooten. In de tijd van mijn iPhone 3G gebruikte ik deze app steeds meer en meer (ging iets sneller dan rebooten)

Edit: ook even die PadInfo geprobeerd; die is gek genoeg ruim 10MB positiever over de free memory vergeleken met MemoryStatus
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 05-10-12, 20:00
Aaipad's schermafbeelding
Aaipad Aaipad is offline
• iOS 11.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Edit: ook even die PadInfo geprobeerd; die is gek genoeg ruim 10MB positiever over de free memory vergeleken met MemoryStatus
Daarom is het handig om met dezelfde app te testen. Zelf hecht ik niet zoveel waarde aan al die cijfers. Prestaties vind ik ruim voldoende voor alles wat ik gebruik.
__________________
iPad3 32Gb Wi-Fi | iPhone 5s 16Gb | iOS 7.0.6 | ATV2 met JB en XBMC
  #43  
Oud 05-10-12, 22:16
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Je hebt helemaal gelijk. Eens kijken of er op YouTube vergelijkings filmpjes zijn, zat ik ineens te denken!
  #44  
Oud 08-10-12, 17:57
terwijde terwijde is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Amsterdam
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Maar dat heb ik altijd, dat de iPhone sneller aan voelt, als ik de iPhone hersteld heb. Na verloop van tijd (weken gebruik) begint alles weer te 'laggen' en moet ik vaker rebooten tussendoor.

Verder merk ik het ook duidelijk als de iPhone bijna vol is (door bijv heel veel foto's en filmpjes) dan helpt het om die eens te importeren en de filmrol leeg te maken. Maar dat heeft niks met iOS 6 te maken

En over de camera app tip: flits heb ik altijd altijd al uit staan (vind ik lelijke foto's worden)
Volgens mij weet je niks over Iphone!
  #45  
Oud 08-10-12, 18:05
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Nee, dat is ook zo. Je hebt helemaal gelijk! 😁
  #46  
Oud 08-10-12, 19:34
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

ik heb de iphone5 vast nummer en de iphone4 wit (prive) en ze draaien nu alle twee op ios 6.. mijn iphone4 is mss enkele sec trager in het internetten maar is nog steeds prefect en snel onder die ios 6
  #47  
Oud 08-10-12, 21:55
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door terwijde Bekijk bericht
Volgens mij weet je niks over Iphone!

Natuurlijk mag jij je mening uiten, maar doe dat dan wel gefundeerd. Deze menging kan ik dan ook niet ondersteunen, ik ervaar de postings van Ballegooier altijd als waardevol. Ook wat hij hierboven schreef is waar. Je iPhone wordt in de loop van de tijd steeds trager, niet heel erg veel, maar hij wordt trager.
  #48  
Oud 27-10-12, 01:34
lrvs lrvs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 11
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
de camera app nog langzamer? Ik moet nu vaak al 4 tot 6 seconden wachten totdat alleen de sluiter al open gaat....(!) weg fotomoment.
En idd met het gemis van de Maps app (die ik dagelijks gebruik) blijf ik op 5.1 voorlopig. Ik zou NCSettings (jailbreak) ook teveel missen, trouwens.
De animaties maken de camera traag bij opstart:
Als je iphone gejailbreaked is moet je eens opzoek gaan naar 'Clockwind' deze hack maakt de animaties sneller waardoor je iphone razendsnel reageert echt een aanrader...
  #49  
Oud 27-10-12, 07:11
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik dank voor de tip, ik ga er eens naar kijken.

Als ik dit blogje (ClockWind speeds up your iDevice’s animations) zo lees, raak ik wel nieuwsgierig. Niet door de auteur die uitlegt dat er echt niet fysiek iets versneld wordt aan de iPhone. De gebruikers in de comments leggen uit dat dat ook klopt, maar de tweak de geforceerde animaties die iOS telkens speelt, versnelt. En dát gaat wel degelijk vlotter, je hoeft minder lang te wachten totdat die soms haperende animatie klaar is....

Ik gaat t proberen...

Ik kan deze tweak echter niet vinden in Cydia?

Laatst gewijzigd door ballegooier; 27-10-12 om 07:35.
  #50  
Oud 27-10-12, 13:51
thierrz thierrz is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 20
Standaard

Download ' FakeClockUp' doet precies het zelfde.
  #51  
Oud 27-10-12, 16:25
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

GEen van beide te vinden?
Anyway dit gaat teveel off-topic dus ik en een draadje met mijn vragen hierover in het jailbreak forum gezet (http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...s-speedos.html)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Internet-snelheid op iPhone nescio iPhone algemeen 3 23-03-12 15:10
Snelheid 3GS op IOS 5 keesdr iPhone algemeen 3 13-10-11 16:30
Snelheid Iphone abbo? Tm-R Odido (T-Mobile) 6 23-07-10 12:09
België: Proximus: 3G snelheid met Iphone PuijkeN Overige providers België 9 21-01-10 06:29
Snelheid GPRS Iphone 1G? knaapjen Archief 1 27-01-09 12:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:22.