iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Snelheid iOS 6 op iPhone 4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/125314-snelheid-ios-6-op-iphone-4-a.html)

Webraiser 20-09-12 18:10

Snelheid iOS 6 op iPhone 4
 
Ik zit momenteel nog op 5.1.1

De reden is omdat ik al eigenaar van de Iphone ben sinds de 2 versie.

IOS 6 is uitgebracht voor de Iphone 5 met een zeer krachtige A6 processor. Het is aannemelijk dat IOS 6 dus ook met een knipoog naar de snelheid van die nieuwe Iphone 5 zal kijken.

Toen ik nog in het bezit was van de Iphone 3 en met de komst van de Iphone 4, heb ik ook direct IOS 4 op mijn telefoon gezet tot mijn grote spijt.......:mad:

Iphone 3 was niet meer vooruit te branden.


Dus vraag ik mij af of dit met de Iphone 4 ook het geval is als ik IOS 6 erop ga zetten.

Heeft iemand hier al ervaring mee ?

ThA wEbRaIsEr

gunth 20-09-12 18:16

Als ik zo lees zijn de mensen tevreden die de upgrade gedaan hebben.
Zou blijkbaar sneller aanvoelen.

KvdS 20-09-12 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunth (Bericht 821723)
Als ik zo lees zijn de mensen tevreden die de upgrade gedaan hebben.
Zou blijkbaar sneller aanvoelen.


Inderdaad, ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het soepel loopt. Mijn iPhone met iOS6 is zeker niet trager geworden. Dus qua dat moet je de update niet nalaten.
Apple kreeg een grote golf van kritiek over zich heen toen bleek dat de oudere iPhone's traag werden met het nieuwe OS, zoiets kunnen ze zich niet weer veroorloven.

Succes met de update.

MCNO 20-09-12 20:39

Redenen om nog even te wachten: IOS 6 maakt gebruik van TomTom kaarten, bagger dus!

Webraiser 20-09-12 21:20

Thank guy's, ik ga de ipad en iphone updaten

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 september 2012 om 21:21 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 821847)
Redenen om nog even te wachten: IOS 6 maakt gebruik van TomTom kaarten, bagger dus!

Maakt mij niet zoveel uit, heb ook tomtom nav op mijn iphone

digibeet 21-09-12 10:46

Ik heb ge update naar IOS 6 maar vind het maar niks. Youtube weg, googlemaps weg en krijg er onzin voor terug die ik niet wil.

Kan ik terug?

IRom 21-09-12 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door digibeet (Bericht 822282)
Ik heb ge update naar IOS 6 maar vind het maar niks. Youtube weg, googlemaps weg en krijg er onzin voor terug die ik niet wil.

Kan ik terug?

Als je de SHSH Blobs heb opgeslagen wel anders niet

jap74 21-09-12 12:42

Ik had dezelfde angst nadat Apple mijn iPhone 3G onbruikbaar had gemaakt. iOS 6 doet dit niet met een iPhone 4. Vooralsnog merkt ik geen achteruitgang qua snelheid. Misschien is de camera app iets langzamer als je een filmpje maakt. Maar minimaal.

Dragon 21-09-12 13:24

Draait prima hiero..

ballegooier 21-09-12 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 822416)
Misschien is de camera app iets langzamer als je een filmpje maakt. Maar minimaal.

de camera app nog langzamer? Ik moet nu vaak al 4 tot 6 seconden wachten totdat alleen de sluiter al open gaat....(!) weg fotomoment.
En idd met het gemis van de Maps app (die ik dagelijks gebruik) blijf ik op 5.1 voorlopig. Ik zou NCSettings (jailbreak) ook teveel missen, trouwens.

Messi 21-09-12 14:11

ik heb gisteren geupgrade en mijn 4 gaat lekker soepel
ook batterij blijft ok.
Camera app net eens getest en lijkt mij niet trager te zijn dan voordien. Het zou wel sneller mogen openen ;-)

iJack 21-09-12 14:45

Mooie review over IOS6 op ip4 en 4s

Apple iOS 6: benchmarks voor iPhone en iPad | Inleiding: de revolutie voorbij | Mobile | Tweakers.net Reviews

digibeet 21-09-12 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IRom (Bericht 822364)
Als je de SHSH Blobs heb opgeslagen wel anders niet

heb ik niet, maar de youtube app inmiddels gevonden en die doet het prima.

Dan mis ik enkel google maps, daar kan ik mee leven sinds ik een auto heb met ingebouwd navigatiesysteem... maar jammer is het wel.

GerrSplit 21-09-12 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 822470)
de camera app nog langzamer? Ik moet nu vaak al 4 tot 6 seconden wachten totdat alleen de sluiter al open gaat....(!) weg fotomoment.
En idd met het gemis van de Maps app (die ik dagelijks gebruik) blijf ik op 5.1 voorlopig. Ik zou NCSettings (jailbreak) ook teveel missen, trouwens.

De Camera app kun je sneller maken door Flitsen niet op automatisch te zetten. Dan klikt het meteen. Flitsen heb je maar zelden nodig, als dat zo is weet je het zelf wel en zet je flitsen op on en anders laat je hem altijd op off.

bapekawss 21-09-12 18:00

ben zeer tevreden ermee tot nog toe geen problemen

lgxmkl1 21-09-12 18:56

Mijn iPhone 4 voelt inderdaad sneller aan, in plaats van langzamer...

ballegooier 21-09-12 19:05

Maar dat heb ik altijd, dat de iPhone sneller aan voelt, als ik de iPhone hersteld heb. Na verloop van tijd (weken gebruik) begint alles weer te 'laggen' en moet ik vaker rebooten tussendoor.

Verder merk ik het ook duidelijk als de iPhone bijna vol is (door bijv heel veel foto's en filmpjes) dan helpt het om die eens te importeren en de filmrol leeg te maken. Maar dat heeft niks met iOS 6 te maken :)

En over de camera app tip: flits heb ik altijd altijd al uit staan (vind ik lelijke foto's worden)

lgxmkl1 21-09-12 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 822738)
Maar dat heb ik altijd, dat de iPhone sneller aan voelt, als ik de iPhone hersteld heb. Na verloop van tijd (weken gebruik) begint alles weer te 'laggen' en moet ik vaker rebooten tussendoor.

Verder merk ik het ook duidelijk als de iPhone bijna vol is (door bijv heel veel foto's en filmpjes) dan helpt het om die eens te importeren en de filmrol leeg te maken. Maar dat heeft niks met iOS 6 te maken :)

En over de camera app tip: flits heb ik altijd altijd al uit staan (vind ik lelijke foto's worden)

Tja, dat is niet mijn ervaring. De problemen bij de iPhone 3 deden zich bij mij eigenlijk direct vanaf het begin voor.

ballegooier 21-09-12 19:13

Dat is waar; het verschil tussen iOS 3 en 4 op de iPhone 3 was onverdeeld een ramp! Ik zeg niet dat het met iOS 5 naar 6 op de iPhone ook het geval is, maar ik heb de afgelopen jaren 1 ding geleerd over nieuwere OS'en op computers: het apparaat gaat er in features vooruit, maar vaak in snelheid iets op achteruit....

Maar ik ga eerdaags ook vast wel overstag, hoor :)

IRom 21-09-12 20:37

Op Iphone 3gs gaat lekker


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:32.