iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen Service of Geen sim geinstalleerd (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/125451-geen-service-geen-sim-geinstalleerd.html)

amier97 21-09-12 18:01

Geen Service of Geen sim geinstalleerd
 
Hallo,

Ik heb ongeveer sinds 4 maanden een iPhone 4.
Ongeveer een weekje, doet hij best wel raar, namelijk: Soms krijg ik op willekeurige momenten dat er staat dat er geen simkaart is geinstalleerd of er staat "geen service". Na een aantal keren de vliegtuigmodus aan en uit te schakelen heb ik weer bereik. Meestal gebeurt dit op school, en daar heb ik niet heel goed bereik. Kan dit daardoor zijn? Zoja, hoort dat, dat er staat "Geen simkaart geinstalleerd" terwijl er wel degelijk 1 in zit?
Dit vind ik heel raar en irritant. Ik heb naar Hi gebeld (mijn provider) en zij zeggen me dat ik een nieuwe sim kaart moet aanvragen. Is mijn probleem dan opgelost?

Groeten..

amier97 22-09-12 15:09

Niemand een suggestie? :-(

apotheosis 22-09-12 15:18

Kan van alles zijn,pf.

Een nieuwe simkaart is altijd al het proberen waard natuurlijk.
Wat nog zo is (maar ik weet niet of dat bij u het geval is), maar toen ik de iPhone 4 had had ik de deathgrip probleem; als ik de iPhone voor me hield, links onderaan ong aan de zijkant van de iphone daar zit de antenne, als ik daar mijn vingers of handpalm ophield dan viel de service weg en kwam erop geen service, dus ik moest de phone anders gaan hanteren om dit te vermijden, ik zeg niet dat dit bij u het geval is he maar het kan mss wel,zeker op plaatsen waar het bereik toch wat minder goed is kan dit sneller voorvallen.
In de grootsteden (in belgie) maakt het niet uit omdat het signaal sterk is en er meer antennes staan.

Dat deze zegt geen simkaart geinstalleerd ben ik ook al eens tegen gekomen maar stak deze eruit en terug in en dan wast meestal meteen in orde maar als op dat vlak de nieuwe sim niet helpt, mss een slecht contact binnen in de iPhone, ik weet het niet, ik durf dat echt niet zeggen.

Wat ik soms voor heb bij mijn 4s is dat er ook heel soms opeens een tekst verschijnt ik geen mobiel data netwerk heb maar ik doe dat weg en ik laad een pagina op in safari en blijkt gewoon te werken, hoe dat allemaal komt weet ik niet.

Als de meerdere oplossingen nog altijd niks uithalen dan kan je eens een herstel doen maar ik weet echt niet of dat zal helpen, dat is iets als je echt ten einde raad bent. :)

Ga gewoon eens achter dat nieuwe simkaartje en je zal dan wel zien hoe het ermee zit, leg de phone ook eens effe uit en terug aan, soms helpt dat wel eens.

amier97 22-09-12 15:25

Ten eerste, heel erg bedankt voor je reactie!

En dat klopt, want wanneer er bijv. staat "Geen sim geinstalleerd" of "Geen service", dan zijn dat bijna altijd op plekken waar ik geen goed bereik heb zoals school. Op een plek waar ik 5 streepjes bereik heb is dat geloof ik nog geen 1x gebeurd.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:01.