iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5 slechte batterijduur (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/125483-iphone-5-slechte-batterijduur.html)

borgqueenx 21-09-12 22:00

iPhone 5 slechte batterijduur
 
Hij houd het 5 uur uit op Wi-Fi heb ik berekend:(
Dat is gewoon de helft als de apple site zegt!
Iemand ideeen?:(

ipeertje 21-09-12 22:16

10 uur op Wi-Fi gaat je alleen lukken als je zowat alles uit hebt gezet (bluetooth, 3g/4g, vliegtuigmodus aan, en minimale scherm helderheid, en je moet vol Wi-Fi ontvangst hebben want als je minder hebt dan moet de iPhone harder werken om de verbinding in stand te houden.)

jevamo 21-09-12 22:43

Zet net als bij de 4s bij locatie->systeem al die schuifjes uit. En de batt zal een laadcyclus nodig hebben om goed gecalibreerd te zijn. Zet alles er op wat je wilt hebben en kijk na een dag of 3 hoe het verbruik zal zijn

nl0wnd2 21-09-12 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 822852)
Hij houd het 5 uur uit op Wi-Fi heb ik berekend:(
Dat is gewoon de helft als de apple site zegt!
Iemand ideeen?:(

Zou wel is weten hoe dat dan is berekend :')

borgqueenx 21-09-12 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nl0wnd2 (Bericht 822874)
Zou wel is weten hoe dat dan is berekend :')

Nou simpel...gebruikstijd als hij op 90% komt en dan weet je hoeveel minuten je hebt per 10%.

stino90 21-09-12 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 822882)
Nou simpel...gebruikstijd als hij op 90% komt en dan weet je hoeveel minuten je hebt per 10%.

nou, zo simpel is het niet, je laadt namelijk op tot meer dan 100% dus je kan het niet berekenen...

mrboolean 21-09-12 23:17

Elke batterij heeft een paar laadcyclussen nodig voordat deze optimaal werkt. Dus om nu al te zeggen dat je iPhone 5 een slechte batterijduur heeft lijkt me wat voorbarig. Als je na twee weken nog steeds deze tijden hebt zou ik me pas zorgen maken.

Trouwens, klopt het dat je conclusie is gebaseerd op een paar minuten verbruik na de eerste oplaadcyclus? Dat lijkt me nogal vroeg voor een conclusie over de batterijduur...

Wook 21-09-12 23:36

Ik denk ook dat het veel te vroeg is om hier nu reeds te komen huilen over de batterijduur. De capaciteit van een batterij is pas na enkele laadbeurten ten volle beschikbaar dus wacht nog even af.

bapekawss 22-09-12 02:19

5 uur is toch best lang? wat doet de iphone 4 dan

borgqueenx 22-09-12 09:47

"Elke batterij heeft een paar laadcyclussen nodig voordat hij optimaal werkt".

Dat geloof ik wel maar het zal toch echt niet dubbel de tijd schelen...

Guest-20180925190238 22-09-12 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 822995)
Dat geloof ik wel maar het zal toch echt niet dubbel de tijd schelen...

Als je eerst de accucel kalibreert dan heb je een juiste beginwaarde om jouw "berekeningen" op los te laten. En dan zou het resultaat wel eens heel anders kunnen zijn.

borgqueenx 22-09-12 09:57

Nou ja oke ik ga het proberen^^

ipods 22-09-12 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bapekawss (Bericht 822927)
5 uur is toch best lang? wat doet de iphone 4 dan

ik kom hier op 4 dagen standby en gebruik samen

Ipadistop 22-09-12 13:22

Helderheid minder, :)

knuster 22-09-12 15:14

Na eerste laadbeurt:

Zit nu aan 6,5 uur Wi-Fi met batterij nog op 26%
Helderheid staat op ongeveer 40%
Bluetooth uit
Locatievoorzieningen aan
Mail push

Toch nog niet zo slecht denk ik aangezien de batterij pas optimaal werkt na een paar laadcyclussen.

borgqueenx 23-09-12 09:42

Droplr • iPhone image on 2012-09-22 at 21:22:49.png

Na de 1% viel hij binnen 5min uit...
Dus gecalibreerd was hij wel?

6 uur Wi-Fi, 20min 3g en 10min spelletje.
Bluetooth uit, gps aan....maar niet actief. Nooit het gps symbooltje gezien in de status balk.
Helderheid was automatisch maar beneden het midden de hele dag.

apotheosis 23-09-12 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 822852)
Hij houd het 5 uur uit op Wi-Fi heb ik berekend:(
Dat is gewoon de helft als de apple site zegt!
Iemand ideeen?:(

Dat is iets dat we al heel lang weten, bij geen enkele klopt dit, ook bij samsung en co kloppen die cijfers niet.
Ik haal met mijn 4s op Wi-Fi ook 5 uur dus het lijkt erop de batterijduur hetzelfde zal zijn.

Guest-20180925190238 23-09-12 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 823650)
Dus gecalibreerd was hij wel?

Ik denk het niet :rolleyes:

Als je de iPhone 5 nu herstart dan wordt de accu een keer gekalibreerd. Als je dan bij het bereiken van 100% de iPhone nog ca. 30 minuten aan de lader laat dan wordt het ding een tweede keer gekalibreerd.

Dan kan je weer je "berekeningen" loslaten op het ding.

Dat was het wat mij betreft, succes verder :)

apotheosis 23-09-12 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knuster (Bericht 823266)
Na eerste laadbeurt:

Zit nu aan 6,5 uur Wi-Fi met batterij nog op 26%
Helderheid staat op ongeveer 40%
Bluetooth uit
Locatievoorzieningen aan
Mail push

Toch nog niet zo slecht denk ik aangezien de batterij pas optimaal werkt na een paar laadcyclussen.

Tis te zien wat je gedaan hebt want de tests die ik doe op Wi-Fi die zijn echt 5 uur er volledig mee bezig zijn, alleen een keertje naar de wc gaan moetk eraf rekenen, dus de 5 uur die ik behaal is echt er gewoon niet mee ophouden heel veel sites opladen enz...
Je kan bv idd meer dan 6 uur behalen maar dat je bv heel wat artikels leest maarja, als dat per artikel xx tal minuten inneemt dan verbruikt de batterij minder.
Ik ben benieuwd en tis idd meestal zo na 1-2 weken de batterij op zijn plooien komt.

Ik heb toch liever dat Apple een wat dikker toestel maakt met een zwaarder batterij in, als ik op mijn werk zit is het 3G, da zuipt enorm, gelukkig heb ik veelal toch nog mooie overschot maar als je eens een hele dag zou weggaan en je wil wat zaken filmen,surfen en heel wat foto's trekken dan heb je toch een externe batterij nodig.

spacer 16-10-12 15:01

1) De telefoon helemaal leeg laten lopen totdat deze uitvalt
2) Een nachtje aan de lader.
3) Herhaal de volgende dag.

Maakte bij mij verschil van dag en nacht.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:41.