iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   ING app en SIM wissel probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/125609-ing-app-sim-wissel-probleem.html)

robertwebbe 22-09-12 21:43

ING app en SIM wissel probleem
 
Tip voor degenen die een nieuwe nano SIM hebben gekregen bij hun iPhone 5 en bij de ING bank zitten.

Bij een SIM wissel wordt de TAN functie 48 uur uitgeschakeld! Zie Tijdelijke blokkade TAN-functie bij simwissel - ING - Veilig bankieren. Je hoeft niets te doen, het wordt vanzelf weer geactiveerd na 48 uur. Zie punt 5 in Veiligheid - ING - Klantenservice.

Het overkwam mij ook en het kan vervelend zijn als je net de app nodig hebt.

dannyhtek 22-09-12 22:34

Bedankt voor het melden, altijd handig om te weten natuurlijk! Wat ook zeer vervelend kan zijn, zijn de werkzaamheden. Ik kom nu niet aan het geld op mijn spaarrekening. boehoe >:(

Buzz 27-10-12 23:08

Het vervelende is dat het niet lukt om een nieuwe bevestigingscode aan te vragen. In het overzicht van toestellen onder "Mijn ING" en dan "Mobiel bankieren" komt mijn toestel er niet bij.

mheuzen 01-11-12 11:53

Daar kom ik dus ook net achter! Kansloos van de ING, niet op een eenvoudige manier een bericht over te vinden. Ik moest 12 minuten in de wachtrij blijven hangen (a 10 cent per minuut) om dit te horen. Ze kunnen ook niks deblokkeren maar gebeurt automatisch na 48 uur.... kan nu dus NIET mijn eigen geld overmaken, want ik ontvang ook geen TAN-codes op mijn mobiel!! Zit er aan te denken om een klacht over in te dienen want dit vind ik niet netjes...

mrboolean 01-11-12 12:08

Is het geen oplossing om tijdelijk de ING app te gebruiken voor het maken van betalingen? Die maakt geen gebruik van TAN, maar alleen de beveiligingscode. Dan heb je in ieder geval nog toegang tot je bankrekening.

Tha_Duck 01-11-12 12:12

Wat een prut bank is het ook! Hier precies hetzelfde probleem. Staat mooi op de website dat het op initiatief van de bank is en vervolgens een duur 0900 nummer waar je alleen maar hoort dat je moet wachten. Zet dat er dan gewoon bij op de site!!

Lancia20VT 01-11-12 21:33

1. Die 48 uur geeft jou, in het geval van diefstal, de tijd om je zaken te regelen.

2. Als er urgente zaken zijn kan je naar het kantoor om het daar voor je te laten doen.

3. Fijn dat veiligheid voor service gaat!

mheuzen 02-11-12 10:22

Veiligheid, dat is ook wel weer waar... ik MOEST gewoon op dat moment geld overmaken en als dat tegenwoordig in eens 2 dagen niet kan (ja... alleen door naar het postkantoor te gaan en daar een spoedoverboeking te doen???) ZONDER een melding daarvan, dan vind ik dat niet tof.... maar m'n "woede" is nu al gezakt hoor :-) haha.

Lancia20VT 02-11-12 11:48

;-)

Het leuke is dat het in de voorwaarden staat, maar iedereen accepteert dat altijd blind. ;)

Tha_Duck 02-11-12 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lancia20VT (Bericht 847859)
1. Die 48 uur geeft jou, in het geval van diefstal, de tijd om je zaken te regelen.

2. Als er urgente zaken zijn kan je naar het kantoor om het daar voor je te laten doen.

3. Fijn dat veiligheid voor service gaat!

Sorry dat ik het zeg, maar wat een onzin kraam jij hier uit.

Dit heeft helemaal niks met veiligheid te maken, er is namelijk op geen enkele manier een onveilige situatie ontstaan. Dit probleem ontstaat als je een nieuwe iPhone activeert, niet als je oude gestolen is. Een nieuwe iPhone krijg je niet alleen als hij gestolen wordt.

Buiten bovenstaande, als mijn iPhone nu gestolen wordt ga ik niet eerst een nieuwe iPhone kopen en de ING app installeren zodat mijn betaalrekening onbruikbaar wordt. Nee, dan bel ik gelijk de bank. Want tussen de oude en nieuwe telefoon kan wel eens een paar dagen zitten. Lekker veilig idee he?

Het is gewoon complete waanzin dat de ING zo handelt en je 2 dagen buitensluit van internet bankieren. Ik heb verdorie een bedrijf met een zakelijke rekening, ik kan geen 2 dagen zonder betalingen. En dat gezwets over naar kantoor komen, ik moet werken voor de centen. Niet op een of ander duf kantoor zitten van de ING omdat ze onnodig en onterecht mijn rekening voor 2 dagen blokkeren.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 november 2012 om 15:30 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lancia20VT (Bericht 848035)
;-)

Het leuke is dat het in de voorwaarden staat, maar iedereen accepteert dat altijd blind. ;)

Vertel mij maar eens waar dat staat dan.

wil 12-11-12 09:16

Hoop niet dat de 2 dagen wachten werkdagen zijn. Op zaterdag simwissel gedaan. Als weekend niet meetelt kan ik 4 dagen wachten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:47.