//

iPhone 5: hoe is hij :D

iPhone 5: hoe is hij :D discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Zondag gekocht, gister sim laten knippen bij Vodafone. Wilden mij geen nanosim leveren. Belachelijk terwijl ze op twitter steeds melden dat je ze gewoon kunt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 25-09-12, 17:08
henzepietje henzepietje is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: haarlem
Berichten: 20
Standaard Mijn 5 is prachtig en doet het ook nog.

Zondag gekocht, gister sim laten knippen bij Vodafone. Wilden mij geen nanosim leveren. Belachelijk terwijl ze op twitter steeds melden dat je ze gewoon kunt halen als je een iphone5 laat zien.
Verder alles goed hier.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #42  
Oud 26-09-12, 13:08
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Standaard

Snel krassen erop, Wi-Fi problemen............ de ervaring leert dat je bij elke nieuwe iphone weer negatieve verhalen leest. In de praktijk valt het meestal wel mee.
Persoonlijk heb ik bij de iphone 4 nooit last gehad van antenneproblemen en krassen.......... tja, hij blijft mooi maar uiteindelijk komt het 1e krasje er toch op. En anders gebruik je toch een case ?
  #43  
Oud 26-09-12, 13:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lowermate Bekijk bericht
Snel krassen erop, Wi-Fi problemen............ de ervaring leert dat je bij elke nieuwe iphone weer negatieve verhalen leest.
Twee dingen zijn er op deze planeet absoluut zeker:
1) de zon komt elke dag op en gaat elke dag weer onder;
2) na de release van een nieuwe iPhone/iPad en/of iOS komen de "batterijprobleemtopics" en de "gates" op (en gaan na enige tijd weer onder);
  #44  
Oud 26-09-12, 14:35
marisj2 marisj2 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henzepietje Bekijk bericht
Zondag gekocht, gister sim laten knippen bij Vodafone. Wilden mij geen nanosim leveren. Belachelijk terwijl ze op twitter steeds melden dat je ze gewoon kunt halen als je een iphone5 laat zien.
Verder alles goed hier.
Raar, ik had mijn iPhone nog niet eens en ik kon bij Vodafone mijn simkaartje kosteloos laten omwisselen voor een nanosim? Had ook wel wat gezeur verwacht aangezien ik hem nog niet had, maar het ging compleet moeiteloos.
  #45  
Oud 26-09-12, 15:55
ArnoG ArnoG is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marisj2 Bekijk bericht
Raar, ik had mijn iPhone nog niet eens en ik kon bij Vodafone mijn simkaartje kosteloos laten omwisselen voor een nanosim? Had ook wel wat gezeur verwacht aangezien ik hem nog niet had, maar het ging compleet moeiteloos.
ik had zaterdag hetzelfde, wilden me er ook geen geven. Maandag weer langsgeweest en het was geen probleem.

Weekend er een klein beetje mee lopen pielen.

Wat me opvalt is dat het scherm toch wel echt heel helder is, ook buiten.
De eerste keer dat ik hem uit de doos haalde, was ik verbaasd van het gewicht. Hij voelde extreem ligt aan, maar ligt formidabel in de hand! Verder is de camera aan de voorkant een verschil met de 4/4s. De normale camera is hetzelfde, kan er niet heel veel van merken wat daar anders aan is (had hiervoor een 4s).

krassen e.d. nog geen last van, maar ben sowieso vrij zuinig op mijn spullen.
  #46  
Oud 29-09-12, 08:13
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard

Nu kan ik ook mee praten over hoe hij is .

Wat mij ook opvalt is zeker het gewicht!! Tjemig..Dat alles hier in kan zitten!! Formaat is mooi en het is zeker weer een stukje kunst afgeleverd door Apple!!

Wel hoor ik weer net als bij de 4 resonantie als je tikt op de achterkant bij de camera..die trillingsstabilisator zou dat zijn meen ik..Boeit me voor de rest niet, gezien hij er wel goed om werkt!! Nu heb ik de zijkanten ingeplakt met bodyguardz, maar de aan/uit knop lijkt mij meer verzonken in het toestel? Beetje meer moeite met indrukken, maar dat kan dus komen door de bescherming die ook iets verdikking geeft..

Al met al..eerste indruk goed en Oja, de mijne kwam ook zonder krassen uit de doos!! (Verkoper deed de nanosim erin kon hem gelijk mooi checken)
__________________
You don't know what you've got untill it's gone....
  #47  
Oud 29-09-12, 08:56
Jizzmypants Jizzmypants is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 16
Standaard

Serial number:
Name: iPhone 5
ModelCode: iphone_5
Group1: iPhone
Group2:
Generation: 7
Machine Model: iPhone5,1
CPU speed: 1.3GHz
Family name: Become a pro user to see this information. (sorry)
Screen size: 4 inch
Screen resolution: 1136x640 pixels
Colour: Black
Capacity: 16GB
Factory: CJ Please tell us where this machine is manufactured.
External link: Technical specifications by apple-history.com
External link: Repair guide by iFixit
Uitbreidingen: Uitbreidingsmogelijkheden van dit apparaat

Please enter any (extra) information you have on this model in the box below. (Type of Mac, CPU speed):
  #48  
Oud 29-09-12, 09:33
Emper Emper is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 378
Standaard

Mijn bodyguardz komt ook straks, ziet het er mooi uit aan de zijkanten?
Ik plak altijd voor en achterkant met Bodyguardz maar twijfel over de zijkanten....
Zag er bij de iPhone 4 vreselijk uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pdavie2311 Bekijk bericht
Nu kan ik ook mee praten over hoe hij is .

Wat mij ook opvalt is zeker het gewicht!! Tjemig..Dat alles hier in kan zitten!! Formaat is mooi en het is zeker weer een stukje kunst afgeleverd door Apple!!

Wel hoor ik weer net als bij de 4 resonantie als je tikt op de achterkant bij de camera..die trillingsstabilisator zou dat zijn meen ik..Boeit me voor de rest niet, gezien hij er wel goed om werkt!! Nu heb ik de zijkanten ingeplakt met bodyguardz, maar de aan/uit knop lijkt mij meer verzonken in het toestel? Beetje meer moeite met indrukken, maar dat kan dus komen door de bescherming die ook iets verdikking geeft..

Al met al..eerste indruk goed en Oja, de mijne kwam ook zonder krassen uit de doos!! (Verkoper deed de nanosim erin kon hem gelijk mooi checken)


---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 september 2012 om 09:45 ----------

Beste allemaal,

Ook ik kan nu een review geven, want ik heb er gisteren ook een ontvangen bij Apple Amsterdam.
Ik had mijn iPhone 4 al 2 maanden geleden verkocht, en had dus tijdelijk een hele oude nokia, die niet eens meer geluid maakte als ik werd gebeld
Dus toen ik gisteren deze iPhone ontving was ik zo blij.

Uiteindelijk voor de witte gekozen. Mijn 4 was zwart en toen ik de zwarte zag kreeg ik een dejavu. Dus nu voelt hij nog nieuwer. Wit past ook goed bij het mooie lichte en dunne ontwerp. Hij is zo mooi dat je er naar blijft kijken.

Hij voelt nog super licht. Ik dacht nog als hij valt, dwarrelt hij als een papiertje naar de grond. Heb het toch maar niet getest.

Hij is super snel. Alleen reageren de buttons om een functie in en uit te schakelen op het touch screen af en toe niet. Na een paar keer proberen lukt het dan toch. Even afwachten maar. Er zit nog geen screenprotector op dus dat kan het niet zijn. Die komt straks met de post.

Het geluid is heel krachtig en met de earpods wordt je een soort van afgesloten van de buitenwereld en klinkt de muziek nog mooier. Ik verheug me op de vliegtuigtrip aankomende maandag. Kan ik de hele reis lekker luisteren en met de telefoon spelen :-D

Nieuwe functie in IOS6 'niet storen' helemaal top. Daar zet ik hem straks op vakantie op en kan ik alleen gebeld worden door wie ik wil! Dat is echt een super handige optie.

Straks navigatie testen. Ik moet nergens heen, maar ga toch even een ritje maken uit nieuwschierigheid

Dit toestel is absoluut een verbetering, dus wie nog twijfeld, het is de moeite waard. Ik heb geen spijt van mijn uren wachten. Apple heeft het inderdaad weer geflikt!
  #49  
Oud 29-09-12, 10:06
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard

Waar ik zo ontzettend van baal is dat enkel de Apple Store in Amsterdam de iPhone los verkoopt. De APR gaan hem niet (meer) los verkopen vertelde ze mij gister in de winkel! Enkel nog te verkrijgen in de off. Apple Store dus dat kost mij dan een ritje (200 km) naar Amsterdam of on line bestellen maar die winkel is wel heel erg leuk!! Daar is hij nu wel uitverkocht! Losse toestellen worden pas vanaf de 23e okt. verkocht, vlgs de info van de APR hier in de buurt! Ik moet dus nog wachten maar dan heb ik daarna vast dubbel plezier als ik alle bugs en andere dingen al weet die jullie nu tegen komen!
  #50  
Oud 29-09-12, 10:16
Emper Emper is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 378
Standaard

Wachten is balen, maar geloof me het is de moeite is het waard!
In duitsland gebruiken ze een reserveringslijst. Misschien is dat een optie?
Apple Store
Je kan dan online bestellen als er voorraad is en hoort dan voor 21:00 uur of er 1 beschikbaar is die je dan de volgende dag kan ophalen.
Zie topic verkoopinfo buitenland over Oberhausen.
Wellicht gaan ze dat in Amsterdam ook doen volgende week.....
Succes!
  #51  
Oud 29-09-12, 10:20
urban urban is offline
• iOS 10.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ashcat Bekijk bericht
Waar ik zo ontzettend van baal is dat enkel de Apple Store in Amsterdam de iPhone los verkoopt. De APR gaan hem niet (meer) los verkopen vertelde ze mij gister in de winkel! Enkel nog te verkrijgen in de off. Apple Store dus dat kost mij dan een ritje (200 km) naar Amsterdam of on line bestellen maar die winkel is wel heel erg leuk!! Daar is hij nu wel uitverkocht! Losse toestellen worden pas vanaf de 23e okt. verkocht, vlgs de info van de APR hier in de buurt! Ik moet dus nog wachten maar dan heb ik daarna vast dubbel plezier als ik alle bugs en andere dingen al weet die jullie nu tegen komen!
je kan hem ook online bestellen dan heb je hem ook over 3-4 weken zonder wachtende
  #52  
Oud 29-09-12, 10:30
suby555 suby555 is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Belgie, close to Antwerp...
Berichten: 91
Standaard

Tot nu toe toch wel een echte upgrade tov mij 4

Gewicht is wennen in het begin , die paar gram verschil is dus een compleet nieuw gevoel...
Maar hij voelt wel degelijk aan.

Enig klein kritiek puntje is de home knop, dat is toch een 'nieuwe' manier van klikken, voelt wel solide aan maar je moet toch doorduwen met de duim
  #53  
Oud 29-09-12, 11:02
Jeroenmo's schermafbeelding
Jeroenmo Jeroenmo is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 62
Standaard

Na de iphone 3g in Belgie en de iphone 4 in Frankrijk gehaald te hebben, nu eindelijk de iphone 5 in Nederland gehaald.

Van de iphone zelf ben ik zeer onder de indruk. Heerlijk materiaal, strak design, heel licht en een prachtig scherm. De afwerking is werkelijk subliem. Het voelt niet echt alsof de telefoon langer is, totdat je het scherm aanzet. Apps als whatsapp maken echter nog geen gebruik van het volledige scherm. Dat merk je enorm als je dan weer naar je imessage berichten gaat.

Ook de camera maakt prachtige foto's. Waarom zou ik mijn digitale camera nog ergens mee naar toe nemen? Panorama foto's maken was al mogelijk via andere apps. Maar met de de standaard camera app is het echt heel erg makkelijk.
Ik kom van de 4 dus de snelheid is voor mij ook een waanzinnige verbetering. Internetten op 3g en Wi-Fi is heerlijk snel.

iOS6 is voor mij niet heel erg bijzonder. Siri etc. waren niet beschikbaar op de iphone 4 dus het is leuk om daar mee te spelen. Functies als Do not disturb vindt ik erg handig. Maps gaat erg irritant worden als je Google maps gewend bent.
Ook een punt van kritiek vind ik de nieuwe aansluiting. Zonde dat dit niet gewoon micro usb is geworden. Adapters voor 29 euro. Are you kidding me?!

Mijn conclusie:
De iphone 5 is qua hardware echt prachtig. Naar mijn mening is er geen enkele smartphone die er zo slick uit ziet en zo'n prachtige afwerking heeft. Leg hem naast een samsung s3 en je vraagt je af waarom samsung uberhaubt een concurrent is. Ook de snelheid en camera zijn super. Hardwarewise zit het dus prima.
Wat betreft de software, daar moet Apple de komende jaren mee aan de bak. Te weinig verbeteringen en veel verbeteringen die al lang in oa android zitten. Voor mij werkt het echter verder prima.

Vanaf iphone 4 of ouder is dit een super update. Heb je een iphone 4s is het misschien slimmer om een jaartje te wachten.

15 uur in de rij gestaan (was #15), leuke experience en ik ging met een 16gb en 32gb naar huis =). Gezellige nacht gehad met andere apple freaks. Uitstekend geregeld door de beveiliging. Gratis brownie en koffie van starbucks. Veel leuke reacties gehad van mensen die vroegen wat er aan de hand was etc. Bonus was de prijsverlaging omdat maandag de btw omhoog gaat.

Wat mij echter wel zorgen baart is de haat en agressie (ook op iphoneclub) van sommige buitenstaanders. Dat je het niet snapt dat mensen in de rij gaan staan, okee prima. Dat je het raar vind kan ik goed begrijpen. Iedereen mag een mening hebben). Maar het letterlijk boos worden en uitschelden van mensen die in de rij zitten vind ik schrikbarend. Waar maken mensen zich druk om? Ik heb soms de indruk dat het een verkapte vorm van jaloezie is. Of het onbegrip voor iemand anders passie en hobby.
Het meest treurige is dat deze mensen waarschijnlijk over een aantal maanden zelf met de iphone 5 rondlopen.

Al met al ben ik een zeer tevreden iphone 5 gebruiker.

Groeten,

Jeroen
__________________
Iphone 4 32GB (Frankrijk) @ Vodafone
Ipad 2 32GB (Nederland)
  #54  
Oud 29-09-12, 11:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenmo Bekijk bericht
Ook een punt van kritiek vind ik de nieuwe aansluiting. Zonde dat dit niet gewoon micro usb is geworden. Adapters voor 29 euro. Are you kidding me?!
Waarom is dat zonde Wil je die nieuwe iPhone 5 gaan laden met een oude Nokialader?

Micro-USB is geschikt om te synchroniseren en te laden met een maximale stroom van 500 mA. De laadstroom van een iPhone is 1.000mA.

De digitale Lightning connector is voor veel meer dingen geschikt dan alleen maar laden en syncen. En dat was met de oude connector ook zo.
  #55  
Oud 29-09-12, 11:13
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Nochthans hebben mensen in belgie voor de s3 ook in een rij staan aanschuiven weliswaar in mindere mate maar er stonden er ook een honderdtal aan te schuiven voor die s3.
Je moet die uitvluchten maar eens lezen op youtube van de s3 fanboys, hilarisch, de iPhone word door vele mensen met de 5 vergeleken, ze legge de toestellen naast elkaar en doen dan bepaalde tests, blijkt de iPhone 5 beter te scoren in zijn totaliteit dan de s3 en ze zijn boos . Ongeloofelijk, who the **** cares moest de s3 nu een beetje beter zijn dan de iPhone 5? Alsof mij dat wat uitmaakt.
Ik kan niet goed overweg met android, daarom blijf ik bij Apple/iPhone.
  #56  
Oud 29-09-12, 11:16
Jeroenmo's schermafbeelding
Jeroenmo Jeroenmo is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Waarom is dat zonde Wil je die nieuwe iPhone 5 gaan laden met een oude Nokialader?

Micro-USB is geschikt om te synchroniseren en te laden met een maximale stroom van 500 mA. De laadstroom van een iPhone is 1.000mA.

De digitale Lightning connector is voor veel meer dingen geschikt dan alleen maar laden en syncen. En dat was met de oude connector ook zo.
Met micro usb was het nog enig sinds handig geweest omdat dit een redelijk universele aansluiting is.
De oude aansluiting was ook prima geweest. Nu moet ik bij mijn zeppelin dock een adapter van 29 euro gaan kopen..

Maar idd technisch gezien moesten ze dus wel. Qua gebruik etc is het voor mij gewoon onhandig. Dat bedoel ik er mee eigenlijk. Ik moet er weer aan wennen dat ik overal m'n eigen kabel mee naar toe moet slepen .
  #57  
Oud 29-09-12, 11:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ik kan niet goed overweg met android, daarom blijf ik bij Apple/iPhone.
Android is een(Linux) kernel, geen besturingssysteem Elke producent die Android gebruikt bouwt op die kernel zijn eigen GUI met eigen mogelijkheden en eigen icoontjes. Dus, "Android" kan zo ongeveer van alles zijn. Net zoals "Linux" zo ongeveer van alles kan zijn
  #58  
Oud 29-09-12, 12:55
bigboem bigboem is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 19
Standaard

op school word ik regelmatig aangesproken door mensen van ' goh jij hebt toch de iphone 5? mag ik hem even vasthouden' zelfs leraren vragen dat ongelovelijk! ik vind het wel grappig
en dan krijg ik reactie's van WOW geweldige telefoon echt super ik wil hem ook
en ik krijg reactie's vaak de mensen met een S3, ik zie geen verschil tussen de 4 en deze
stiekem denk ik dan: ehm ga even een bril kopen maar wat boeit mij het wat hun ervan denken! jalouzie zullen we het maar noemen

ik ben in ieder geval hardstikke blij met mijn iphone 5
  #59  
Oud 29-09-12, 14:16
mschmidtwegenbouw mschmidtwegenbouw is offline
• iOS 6.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: hoofd stad
Berichten: 23
Standaard wat vinden jullie van de iphone 5 ???

Beste lezers ik heb gister mijn iphone 5 opgehaald en ik heb mijn vodafone abonnement verlengt en gebruik mijn iphone 5 nu een dag.
nu heb ik gek genoeg het gevoel dat mijn iphone 4s sneller was dan mijn iphone 5
nadat ik mijn iphone 4s had geüpdatet naar ios 6 was hij super snel en was ik best tevreden. ook heb ik het id dat het touchscreen niet helemaal lekker werkt de zelfde problemen heb ik met de iphone 5 van mijn vrouw.
wat vinden jullie hier van en hebben jullie dit ook?
  #60  
Oud 29-09-12, 14:31
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Hm, wat bedoel je met dat touchscreen nie zo lekker werkt?
Hier draait de 5 als een trein en smoother ook en wat sneller dan de 4s.
Het touchscreen hier was effe wennen, als ik de spatie wilde doen hadk eerst zoiets van alle, da werkt nie maar nee ze, da lag gewoon aan mezelf, door de iets groter scherm misduw ik me soms of zitk erover .
Scrollen hier alsk naar een site ga zonder haperen of wat dan ook.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: hoe kan ik een nieuw jailbreak systeem installeren zonder dat hij weer gesimlockt is Beny Jailbreak 6 30-06-12 10:05
Apple TV: 4.2.1 Apple tv, hoe te controleren of hij gejailbreakt is? Denneke Jailbreak 14 07-04-11 20:37
Hoe kan je zien met wat hij is ge unlocked/gejailbeakt? XanderSnelder Archief 15 24-12-09 14:12
Hoe duur gaat de nieuwe iPhone (als hij er komt) zonder abbo worden? MTHJ Archief 34 09-07-09 14:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:11.