//

iPhone 5: hoe is hij :D

iPhone 5: hoe is hij :D discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kan niet vergelijken met een 4S maar het aanraken van 'the right spot' is voor mij ook wat wennen door het grotere scherm. De ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 29-09-12, 14:36
HowowcanIgo HowowcanIgo is offline
• iOS 11.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Zulte, België
Berichten: 174
Standaard

Ik kan niet vergelijken met een 4S maar het aanraken van 'the right spot' is voor mij ook wat wennen door het grotere scherm. De layout is toch ietsje gewijzigd en 't is wennen na 5j het kleinere scherm. Misschien is het scherm ook iets preciezer?

Howow
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 29-09-12, 14:46
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

//Discussies samengevoegd.
  #63  
Oud 29-09-12, 14:49
markey markey is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard

ik zat er gister gelukkig bij om er een te kunnen krijgen. super telefoon! en zo snel. als je naar 5 minuten je 4S pakt wil je niets anders meer.

alleen de apps moeten eens snel geupdate worden!

ik gebruik altijd what's app en dat is nu wel irritant met nog het 4s beeldscherm
  #64  
Oud 29-09-12, 14:54
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Voelt geweldig de 5, als je hem eenmaal hebt voelt de 4s lomp of zo, maar de mijne heeft een klik in het scherm...

Gisteren de iPhone 5 opgehaald, uit het doosje gehaald, kopie van de 4s instellen, het scherm even aanraken... en jaaa hoor! Ik hoor en voel een "klik" met de iPhone 5, letterlijk en figuurlijk dus!

Hier word er ook over gesproken:
https://discussions.apple.com/thread/4324032?tstart=0

Zie ook topic "iPhone 5 heeft klikscherm"
  #65  
Oud 29-09-12, 15:21
annevanhal annevanhal is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Veenendaal
Berichten: 16
Standaard

Mijn iphone is vrijdag thuis bezorgd door T-Mobile. Ik heb de witte met 64 Gb. Prijzig maar je krijgt wel een fantastische telefoon!. Ik heb al iphones vanaf het eerste model. Deze is nog mooier qua design. Ongelooflijk dun, hoe past daar nog elektronica in en een accu? Het scherm is super scherp en heel helder. Hetzelfde retina scherm, maar dan 4 inch.... maar toch lijkt ie iets helderder. Foto's zien er heel fraai uit. Ik had de 4S als stap overgeslagen dus deze telefoon is nu echt een verbetering voor me. Accu is prima voor zover je dat in 24 uur kunt testen Tot mijn verbazing werkte de kabel ook als ik hem aansluit in mijn auto op een Fiat/Windows Blue&Me systeem. Ik had verwacht dat die analoog signaal nodig had, maar het werkt! Prima dus. De applicaties lopen uiteraard heel vloeiend. Fotograferen gaat overigens supersnel. Zolang je HDR niet aanzet kun je meerdere foto's per seconde maken. Je kunt ook fotograferen tijdens het filmen. Mooie optie. Navigeren daar had ik TomTom al voor, maar het gaat via Maps ook prima. Mooie optie is dat als je je lockscreen aanzet, navigeren blijkbaar op de achtergrond doorgaat en elke keer als je op een kritisch punt aankomt verschijnt op je lockscreen de kaart met navigatie pijlen even.
Hoewel de witte iphone met witzilvere achterkant niet zo snel schijnt te krassen als de zwarte, heb ik van Belkin een case gekocht. ook in het wit. en hij doet recht aan het mooie uiterlijk van de iPhone. O ja, de oortelefoon is natuurlijk ook veranderd. Ik vind het beter zitten, en bovendien wordt het geluid gericht je oor in gestuurd waardoor je het beter hoort.

Een kleine review heb ik op YouTube geplaatst.

Laatst gewijzigd door annevanhal; 30-09-12 om 10:37. Reden: Link toegevoegd met YouTube review
  #66  
Oud 29-09-12, 17:16
mschmidtwegenbouw mschmidtwegenbouw is offline
• iOS 6.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: hoofd stad
Berichten: 23
Standaard wat vinden jullie van de iphone 5 ?

goede dag ik heb sinds gister me abonnement verlengd bij vodafone eerder had ik de twee iphones 5 besteld een 16 gig en een 32 gig. ik kon ze gister ochtend direct ophalen. ik en me vrouw hebben al jaren een iphones.
nu lees ik bij iedereen dat hun iphone 5 zo supersonisch snel is.
mijn eerste indruk is dat mijn iphone 4s toch een stuk sneller was. ik was juist blij met de update van ios 6 die maakte hem nog sneller.
ook heb ik het id dat beide touchscreen,s niet zo lekker werken.
ik hoop dat de snelheid beter is als er 4G ondersteuning in Nederland is.
mijn vraag is wat is jullie ervaring ?
  #67  
Oud 29-09-12, 17:35
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Bedoel je internet snelheid of gewoon hoe snel apps opgestart worden?
  #68  
Oud 29-09-12, 17:50
Emper Emper is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 378
Standaard

Ik heb het als ik bepaalde functies wil uitschakkelen. De touchscreen switch werkt dan niet lekker. Als ik iets aan of uit wil zetten schuift hij niet. Na een paar keer lukt het wel....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Hm, wat bedoel je met dat touchscreen nie zo lekker werkt?
Hier draait de 5 als een trein en smoother ook en wat sneller dan de 4s.
Het touchscreen hier was effe wennen, als ik de spatie wilde doen hadk eerst zoiets van alle, da werkt nie maar nee ze, da lag gewoon aan mezelf, door de iets groter scherm misduw ik me soms of zitk erover .
Scrollen hier alsk naar een site ga zonder haperen of wat dan ook.
  #69  
Oud 29-09-12, 18:05
mschmidtwegenbouw mschmidtwegenbouw is offline
• iOS 6.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: hoofd stad
Berichten: 23
Standaard

ja ik bedoel de internet snelheid ipeertje

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 september 2012 om 18:07 ----------

ja ik ik kon het onderwerp niet meer terug vinden niet erg gebruiksvriendelijk dit forum
timosha
  #70  
Oud 29-09-12, 18:15
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

//Diverse discussies samengevoegd.
  #71  
Oud 29-09-12, 22:05
Andorphine Andorphine is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emper Bekijk bericht
Ik heb het als ik bepaalde functies wil uitschakkelen. De touchscreen switch werkt dan niet lekker. Als ik iets aan of uit wil zetten schuift hij niet. Na een paar keer lukt het wel....
Ik heb hetzelfde... Wel een beetje raar. Voor de rest werkt de toucscreen super goed. Alleen als ik iets in of uit wil schakelen doet ie het niet goed. Nog meer mensen met dat probleem?
  #72  
Oud 29-09-12, 22:46
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

jep, hier ook. Het in en uitschakelen loopt soms niet echt soepel. Moet je soms nog een keer (of zelfs 2 keer) aantikken
  #73  
Oud 30-09-12, 01:13
KevinKrill KevinKrill is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Kerkrade
Berichten: 94
Standaard

Ben super tevreden. Eenmaal de 5 in handen is de 4 een lomp ding. Hij is lichter maar voelt niet goedkoop aan. Apps vergeleken met opstarten en de 5 is beduidend sneller. Nieuwe headset geprobeerd, pasvorm geweldig veel beter dan de vorige. Geluid is ook een stuk beter.
Accu gaat lang mee ondanks groter scherm. Vanmorgen om half 10 100% accu en net om half 1 nog 10% en heb tussendoor tv gekeken en veel uitgeprobeerd.

Eind conclusie hoge verwachtingen, veel teleurstellende reacties na de presentatie, eenmaal in gebruik heeft apple het weer geflikt.
  #74  
Oud 30-09-12, 01:31
blingbling blingbling is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Nieuw-Vennep
Berichten: 182
Standaard

Ook ik ben er zeeer tevreden over. Razendsnel!
Heb er wel meteen een hoesje omheen gedaan want ik ben als de dood voor krassen/afbrokkelen.
  #75  
Oud 30-09-12, 03:24
mike77 mike77 is offline
• iOS 10.2.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 226
Standaard

De switch-knopjes is IOS6 gerelateerd .. Heb het sinds de update op mijn 4s....
  #76  
Oud 30-09-12, 09:05
CuijkAanDeMAAS's schermafbeelding
CuijkAanDeMAAS CuijkAanDeMAAS is offline
• iOS 7.0.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Cuijk
Berichten: 41
Standaard

De iPhone 5!

Na tweejarig gebruik van de iPhone 4 voelt dit zeker als een hele verbetering. De iPhone 5 voelt een stuk lichter aan, ligt goed in de hand. En makkelijk bereikbaar over het hele scherm. Kan bij wijze van SBSettings makkelijk activeren.
Bij het laden, switchen tussen apps, typen, opstarten via Siri (welke ik overigens voor het eerst gebruik op de iPhone, zeker een leuke toevoeging) werkt het echt opmerkelijk sneller. Geen wachttijden zoals bij de iPhone 4.

Ben benieuwd en kan eigenlijk niet wachten tot alle app geoptimaliseerd zijn voor het 4 inch scherm. Ook zeker benieuwd of de jailbreak wat extra gaat brengen voor de iPhone 5. Al zou ik blij zijn al mijn oude (JailBreak) instellingen weer terug te hebben op mn nieuwe iPhone. Kortom, uiterst tevreden over dit toestel, waar ik zeker weer 2 jaar mee vooruit kan!

Overigens echt een Top design!


iPhonegebruiker vanaf release iPhone 3G in NL

Edit:

Graag hoor ik wel van andere iPhone 5 gebruikers hoe de batterijduur wordt ervaren, ben er op het moment natuurlijk wel zowat de hele dag mee bezig.

Hoelang gaat hij bij jou mee?
  #77  
Oud 30-09-12, 09:13
jordy a te c jordy a te c is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 58
Standaard

Dat "gedoe" met de schuifjes in iOS 6 heb ik ook (iPhone 4). Soms moet je twee keer vegen om bv vliegtuigmodus aan of uit te zetten.
Hoe zit het met de batterij? En de zogenaamde "death grip" is dat probleem nu ook verholpen? Als ik mijn iphone 4 (UK) in mijn linker hand heb, en ik houdt hem gewoon vast dan zakt mijn signaal balk tot "0" en begint netwerk te zoeken.

Zelf heb ik ook wel oren naar "de 5". Zeker nu ik de reviews heb gelezen ;-)
  #78  
Oud 30-09-12, 09:56
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

batterij:
echt top! afgelopen 4 jaar nog nooit een iPhone meegemaakt met zo'n fantastische batterij duur. 1 batterij cyclus = ong 32 a 34 uur standby met zo'n 7 a 8 uur gebruik (in mijn geval)

death grip:
niet van toepassing op de 5
Sterker nog, ik heb met mijn 5 nu meer en beter bereik binnenshuis dan met de 3GS, 4 en 4S afgelopen jaren
  #79  
Oud 30-09-12, 10:12
CuijkAanDeMAAS's schermafbeelding
CuijkAanDeMAAS CuijkAanDeMAAS is offline
• iOS 7.0.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Cuijk
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 Bekijk bericht
batterij:
echt top! afgelopen 4 jaar nog nooit een iPhone meegemaakt met zo'n fantastische batterij duur. 1 batterij cyclus = ong 32 a 34 uur standby met zo'n 7 a 8 uur gebruik (in mijn geval)

death grip:
niet van toepassing op de 5
Sterker nog, ik heb met mijn 5 nu meer en beter bereik binnenshuis dan met de 3GS, 4 en 4S afgelopen jaren
Mijn idee gaat m'n batterij niet zo lang mee... Na de eerste oplaadperiode, gister dus, 15:45 haalde ik hem eruit 100%. Vanmorgen (07:15) stond ik op voor werk en had ik nog 18%.
Hierbij had ik een gebruiksduur van ong, niet meer terug te lezen omdat hij in de lader hangt, 6,5 uur en standbytijd van 11,5 uur. Ik had al het idee dat het wat weinig was, nu heb ik dat idee zeker na Geerts reactie te lezen.
Heb natuurlijk wel zo'n 15 apps gedownload, over 3G, maar toch wat korte batterijduur naar mijn idee..

Iemand suggesties?

Laatst gewijzigd door CuijkAanDeMAAS; 30-09-12 om 10:31.
  #80  
Oud 30-09-12, 10:42
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Standaard

hier ergens op het forum las ik dat je de batterijduur van de iPhone pas kan beoordelen nadat je meer dan 10 keer heb Ontladen en Opgeladen.
Dan is de Batterij in feite op zn 100% en dan pas moet je nagaan hoelang gaat je batt..
__________________
iPhone 5s 64GB Gold 8.3 / Apple TV 3 8GB Black 7.2 no JB / Apple Watch Sport 38mm Silver

Laatst gewijzigd door scoop1; 30-09-12 om 10:42. Reden: xtra info
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: hoe kan ik een nieuw jailbreak systeem installeren zonder dat hij weer gesimlockt is Beny Jailbreak 6 30-06-12 10:05
Apple TV: 4.2.1 Apple tv, hoe te controleren of hij gejailbreakt is? Denneke Jailbreak 14 07-04-11 20:37
Hoe kan je zien met wat hij is ge unlocked/gejailbeakt? XanderSnelder Archief 15 24-12-09 14:12
Hoe duur gaat de nieuwe iPhone (als hij er komt) zonder abbo worden? MTHJ Archief 34 09-07-09 14:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:14.