//

iPhone 5: hoe is hij :D

iPhone 5: hoe is hij :D discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Bedankt voor je reactie. Ik hoef de batterij niet helemaal leeg te laten lopen toch, net als het eerst volledig opladen e.d. Ik was namelijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 30-09-12, 11:46
CuijkAanDeMAAS's schermafbeelding
CuijkAanDeMAAS CuijkAanDeMAAS is offline
• iOS 7.0.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Cuijk
Berichten: 41
Standaard

Bedankt voor je reactie. Ik hoef de batterij niet helemaal leeg te laten lopen toch, net als het eerst volledig opladen e.d.

Ik was namelijk van mening dat dit niet meer het geval was, omdat er gebruik gemaakt wordt van de litium batterij, dit zou dan niet meer nodig zijn. Dacht ik...
Ik hoop dat ik het mis heb en me batterij pas optimaal is na een aantal keer opladen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 30-09-12, 11:59
urban urban is offline
• iOS 10.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CuijkAanDeMAAS Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie. Ik hoef de batterij niet helemaal leeg te laten lopen toch, net als het eerst volledig opladen e.d.

Ik was namelijk van mening dat dit niet meer het geval was, omdat er gebruik gemaakt wordt van de litium batterij, dit zou dan niet meer nodig zijn. Dacht ik...
Ik hoop dat ik het mis heb en me batterij pas optimaal is na een aantal keer opladen.
Nou eerlijk gezegd had ik bij mijn iphone 4 dat ik het altijd met vol gebruik 8 uurtjes kon gebreuken maar dan was het ook 1-2% over dus ik denk niet dat het verkort is
  #83  
Oud 30-09-12, 12:00
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Standaard

Citaat:
en me batterij pas optimaal is na een aantal keer opladen.
het is meestal wel zoo... lithium ook
__________________
iPhone 5s 64GB Gold 8.3 / Apple TV 3 8GB Black 7.2 no JB / Apple Watch Sport 38mm Silver
  #84  
Oud 30-09-12, 12:02
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CuijkAanDeMAAS Bekijk bericht
Mijn idee gaat m'n batterij niet zo lang mee... Na de eerste oplaadperiode, gister dus, 15:45 haalde ik hem eruit 100%. Vanmorgen (07:15) stond ik op voor werk en had ik nog 18%.
Hierbij had ik een gebruiksduur van ong, niet meer terug te lezen omdat hij in de lader hangt, 6,5 uur en standbytijd van 11,5 uur. Ik had al het idee dat het wat weinig was, nu heb ik dat idee zeker na Geerts reactie te lezen.
Heb natuurlijk wel zo'n 15 apps gedownload, over 3G, maar toch wat korte batterijduur naar mijn idee..

Iemand suggesties?
Wtf? Met mijn 4s behaalde ik op Wi-Fi 5uur gebruik, met de 5 rond de 6u-6u30 afhankelijk wat ik ermee doe en hoe intensief je ermee werkt. Als je gebruik 6-6u30 kan behalen dan mag je zeker tevreden zijn.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 september 2012 om 11:04 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jordy a te c Bekijk bericht
Dat "gedoe" met de schuifjes in iOS 6 heb ik ook (iPhone 4). Soms moet je twee keer vegen om bv vliegtuigmodus aan of uit te zetten.
Hoe zit het met de batterij? En de zogenaamde "death grip" is dat probleem nu ook verholpen? Als ik mijn iphone 4 (UK) in mijn linker hand heb, en ik houdt hem gewoon vast dan zakt mijn signaal balk tot "0" en begint netwerk te zoeken.

Zelf heb ik ook wel oren naar "de 5". Zeker nu ik de reviews heb gelezen ;-)
Bij de 5 zitten de antenne boven en onderaan, niet meer aan de zijkant en dat is een goeie verbetering.
  #85  
Oud 30-09-12, 12:08
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Standaard

Citaat:
Wtf? Met mijn 4s behaalde ik op Wi-Fi 5uur gebruik, met de 5 rond de 6u-6u30 afhankelijk wat ik ermee doe en hoe intensief je ermee werkt. Als je gebruik 6-6u30 kan behalen dan mag je zeker tevreden zijn
Een grote roll hier die ook speelt is de ontvangst van je Wi-Fi...
hoe beter je ontvangst is, des te minder hard moet de iPhone werken om Internet staande te houden.. Hier gaat de batterij dus langer mee..
Hoe slechter je ontvangst is, des te harder moet de iPhone werken om Internet staande te houden.... Hier gaat de batterij dus minder lang meee
  #86  
Oud 30-09-12, 12:23
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scoop1 Bekijk bericht
Een grote roll hier die ook speelt is de ontvangst van je Wi-Fi...
hoe beter je ontvangst is, des te minder hard moet de iPhone werken om Internet staande te houden.. Hier gaat de batterij dus langer mee..
Hoe slechter je ontvangst is, des te harder moet de iPhone werken om Internet staande te houden.... Hier gaat de batterij dus minder lang meee
Ik heb altijd goeie ontvangst, vol bereik, ik zit altijd maar 20cm of paar meters van mijne Wi-Fi.
Je moet leren lezen: het hangt ervan af wat je doet ook: apps downloaden, gewoon surfen en al die andere dingen, die zijn verschillend, het ene verbruikt meer dan het andere en niet iedereen is er even intensief mee. Ik kan ook 8 uur gebruik halen als ik wil maar dan heb ik er ook wat minder mee gedaan.

Voorbeeldje: je laad een pagina op en leest een groot artiekel waar je bv 5min aan bezig bent, dan ga je minder % kwijt zijn dan dat je 5min van site naar site zit te surfen.
Het hangt ervan af hoe je de phone gebruikt, wat je er allemaal meedoet en hoe intensief.

Die 6u30 die ik behaald heb heb ik redelijk wat apps gedownload, effe gebruikt op edge/3G maar niet lang en veel gesurft en berichte gestuurd, meerdere mails ontvangen enz...

Wel zegge bij mij altijd alles aanstaat, Wi-Fi/3G knop staat altijd aan, blutooth niet.
  #87  
Oud 30-09-12, 12:48
rubenowns rubenowns is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 39
Standaard

Ben er best wel tevreden van het scrollen en algemene gebruik is echt VLOT en SNEL.
Vind alleen ios de laatste tijd saaaaaai, het is nog altijd de beste software etc maar heb al een iPhone sinds de 2 en na 5 jaar heb ik het wel allemaal wat gezien.

Vind het verder wel een mooie phone het zwart alluminium in combinatie met het glas is echt strak verder is hij heel licht in vergelijking met mijn 4
  #88  
Oud 30-09-12, 13:08
martin633 martin633 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 3
Standaard

Vind hem ook erg mooi. Ik blijf mezelf alleen wel afvragen: was de upgrade van 4s naar 5 zoveel geld waard? Door de iCloud backup terug te zetten, blijft bijna alles hetzelfde, op een rij extra apps na. De hele "beleving" wordt ook een stuk minder door bugs in de Muziek app. Ben al dagen bezig al mijn muziek vanuit iTunes Match er op te krijgen. Downloaden laat de app crashen of zelfs tijdelijk freezen. Via een draadje overzetten vanaf iTunes zet niet alle nummers over. Sommige nummers zijn niet goed overgezet, waardoor ze er zomaar mee stoppen tijdens het afspelen. Redelijk frusterend dus. Het lijkt me logisch dat er zat mensen zijn die de muziek niet willen streamen (ik gebruik het altijd in de auto). Daarnaast heb je natuurlijk geen Nederlandse Siri en Kaarten, maar goed, daar is al genoeg over gezegd. Dit zijn uiteindelijk iOS zaken en ligt niet alleen aan de iphone5, maar je wordt er niet vrolijk van als je net een nieuwe phone hebt.

Het is zeker niet alleen maar negatief. Het design is echt tof (hopen dat de krassen mee gaan vallen zonder hoesje). Het gewicht is briljant en een groter scherm werd ook zeker tijd. Het is alleen te hopen dat apps dit snel gaan ondersteunen. Whatsapp, Nu, Tweakers, iPhoneclub zijn bijvoorbeeld allemaal nog "klein". Hij is inderdaad weer een stukje sneller.

Conclusie: heb je geen 4s en kan je het betalen: insta buy! Heb je een 4s: een jaartje wachten zal ook geen slechte beslissing zijn.
  #89  
Oud 30-09-12, 13:32
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Standaard

Citaat:
Conclusie: heb je geen 4s en kan je het betalen: insta buy! Heb je een 4s: een jaartje wachten zal ook geen slechte beslissing zijn.
HELEMAAL MEE EENS
  #90  
Oud 30-09-12, 13:51
Rolandinho Rolandinho is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 50
Standaard

Hij is echt licht. Had ietsje zwaarder mogen zijn. Lengte is een plus alhoewel je er wel aan moet wennen. Opletten hoe je hem vasthoudt, glipt eerder weg. Snelheid is een grote plus (ik had een 4), met name de camera is lekker snel maar ook de overige apps werken vlot. Hoop wel dat de app-bouwers de update naar het volledige scherm realiseren want die zwarte balken vind ik maar niks. Door de 'scuff-gate' verhalen heb ik de 5 goed bekeken. Expres een witte gekozen want de gecoate zwarte bies gaat er geheid aan. Mijn exemplaar is op een heel klein (bijna niet waarneembaar) krasje op de aluminium rand/bies gaaf. Ik vermoed dat het metaal zachter is dan bij de 4. Een groot ding zit me wel dwars en ik lees op internet van de bekende 'rammel' aan de bovenkant. Kwam ook voor bij de 4s. Heel licht geluid als je 'm een beetje schud. En als je met je vinger op de achterkant 'tapt' hoor onder niets maar aan de bovenkant een soort rammeltje/speling. Dat doet ie bij mn 4 en de 4s van m'n vriendin ook maar dit stoort me wel moet ik zeggen. Door dat ie zo licht is valt dat meer op en het geeft een beetje goedkoop gevoel bij een duur apparaat.
  #91  
Oud 30-09-12, 15:29
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

Ik snap niet waarom er in sommige reacties nu ineens lelijk gedaan wordt over de iPhone 4(S). 'Lomp ding' 'geen vergelijk' enz. enz. Waarom? Waarom? Jullie waren toch ook blij met dat toestel, neem ik aan?

Ik heb een zwarte 4S en vind het een mooi toestel. Of de geweldige iPhone 5 er nu wel is of niet. Ik heb hem 2 maanden en ben er blij mee. Op basis van foto's (heb de iPhone5 niet fysiek vast gehad) vind ik de zwarte 4S met de alu rand er zelfs wat sjieker uitzien dan de zwarte 5 met zijn zwarte rand. Juist die alu rand spreekt mij zo aan. En da'sniet de kift, da's mijn smaak.

Sorry lui, ik sop niet uit mijn broek van de iPhone 5 en heb zeker geen haast om er ene te bekomen. Als er überhaupt al eentje komt. En nu niet ook lelijk gaan doen tegen mij a.u.b.
  #92  
Oud 01-10-12, 13:08
CuijkAanDeMAAS's schermafbeelding
CuijkAanDeMAAS CuijkAanDeMAAS is offline
• iOS 7.0.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Cuijk
Berichten: 41
Standaard

Even een update. Tweede x mijn iPhone 5 volledig opgeladen gehad, sta nu op 7%.

Hierbij een gebruiksduur van:

Gebruik: 5uur, 11 minuten
Stand-by: 24uur, 2 minuten

Lijkt al iets verbeterd te zijn ten opzichte van de eerste keer, echter zoals te zien aan de stand-by tijd, wel minder gebruik van gemaakt.
  #93  
Oud 01-10-12, 16:24
mike77 mike77 is offline
• iOS 10.2.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 226
Standaard

Gisteren de witte iPhone 5 van een kameraad in mijn handen gehad. Echt wel knap toestel en veel verschil in design en gevoel met de iPhone 4-4s.

Hij is dunner maar ligt heel goed in de hand... ook de afwerking is knap( randen, speakers,...)

Deze witte iPhone is zelfs goed voor een man lol, komt waarschijnlijk door het vele aluminium..
  #94  
Oud 01-10-12, 16:46
Moit Moit is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 1
Standaard

Zwarte 16GB ergens los te koop?
  #95  
Oud 01-10-12, 17:38
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Dat rammeltje heeft niks met goedkoop te maken!
Heeft met de camera lens ed te maken dacht ik.
  #96  
Oud 01-10-12, 20:59
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard

Ik gaf dit ook al aan..die rammel..had ik al bij mijn 4..valt op als ik hem naast mij leg op de stoelleuning..dan hoor je de rammel..nu ook dus weer bij de Iphone 5...

Toen bij de 4 moest hij worden opgestuurd zeiden ze, dat wou ik toen niet en nooit meer iets mee gedaan..maar het is dus weer een bekend probleem bij de 5?
__________________
You don't know what you've got untill it's gone....
  #97  
Oud 01-10-12, 21:46
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Het is geen probleem....
  #98  
Oud 01-10-12, 22:14
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard

Uhm..ok..hoe noemen we het dan? Geïntegreerd rammeltje dat je er voor nop bij krijgt?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 Bekijk bericht
Het is geen probleem....
  #99  
Oud 01-10-12, 22:26
urban urban is offline
• iOS 10.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pdavie2311 Bekijk bericht
Ik gaf dit ook al aan..die rammel..had ik al bij mijn 4..valt op als ik hem naast mij leg op de stoelleuning..dan hoor je de rammel..nu ook dus weer bij de Iphone 5...

Toen bij de 4 moest hij worden opgestuurd zeiden ze, dat wou ik toen niet en nooit meer iets mee gedaan..maar het is dus weer een bekend probleem bij de 5?
ik zou zeggen wees blij dat je er een hebt
  #100  
Oud 01-10-12, 22:27
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pdavie2311 Bekijk bericht
Uhm..ok..hoe noemen we het dan? Geïntegreerd rammeltje dat je er voor nop bij krijgt?
Zit in de camera als ik t goed heb maar ik weet wel dat nagenoeg elke i phone t heeft!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: hoe kan ik een nieuw jailbreak systeem installeren zonder dat hij weer gesimlockt is Beny Jailbreak 6 30-06-12 11:05
Apple TV: 4.2.1 Apple tv, hoe te controleren of hij gejailbreakt is? Denneke Jailbreak 14 07-04-11 21:37
Hoe kan je zien met wat hij is ge unlocked/gejailbeakt? XanderSnelder Archief 15 24-12-09 15:12
Hoe duur gaat de nieuwe iPhone (als hij er komt) zonder abbo worden? MTHJ Archief 34 09-07-09 15:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:13.