iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone battery life een drama (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/125894-iphone-battery-life-drama.html)

sean1966 25-09-12 12:07

iPhone battery life een drama
 
Sinds ik "over" ben naar ios6 heb ik nog nooit zo'n slecht batterij verbruik gehad. Normaal moet ik s avonds de foon weer opladen, nu mag ik dat om 12 uur s middags al doen. En 18:00 weer. En dan gaat ie s avonds op het nachtkastje ook weer aan de stroom.
Dit kan toch niet??? Ik lees er ook nog bar weinig over, maar ik mijn omgeving hoor ik ook mensen klagen.
Iemand oplossingen die ik nog niet ken? Ik heb een 4S/32Gb.

Techfreak 25-09-12 12:13

Helemaal geen last van. Hij houd het net langer uit. Kijk je instellingen allemaal eens goed na. Locatievoorzieningen en push. Misschien ligt daar het probleem.

sean1966 25-09-12 12:24

Ik heb helemaal niets veranderd aan instellingen sinds de updat van 5 naar 6.
En bij 5 had ik geen problemen. Nu wel. Op internet kom je wel genoeg klachten tegen, maar ik heb op iphoneclub nog niets gelezen erover. En het kan toch niet zo zijn dat je alles aan Wi-Fi, locatie, noem maar op, moet gaan uitzetten. Dan kan ik beter weer terug naar een Nokia 6110 ofzo :)

dannyhtek 25-09-12 12:31

Heb je toevallig een reservekopie terug gezet?

sean1966 25-09-12 12:38

Jawel. Ik wilde wel graag alles weer terughebben :)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 september 2012 om 11:46 ----------

https://discussions.apple.com/thread...rt=15&tstart=0

dannyhtek 25-09-12 12:46

Kan zijn dat het daar aan ligt ;) Als je het toestel als een nieuwe iPhone configureert, zal je batterylife hoogstwaarschijnlijk weer langer mee gaan. Contacten e.d. kun je terug syncen met iCloud. Geen idee of het je waard is, het blijkt ook een gok of 't überhaupt hier aan ligt.

sean1966 25-09-12 13:07

Tja... ik zal wel eens gaan rommelen. Misschien dat ik wat kan doen. Maar t blijft shit...

Techfreak 25-09-12 13:23

Maar aangezien je geen dingen hierover terugvind op het forum, moet je wel gaan denken dat het probleem ergens bij jou ligt.
Niet slecht bedoelt hè. :-)

apotheosis 25-09-12 13:26

Tis idd zo dat je de software eens moet herinstalleren.

0bs3rv3r 25-09-12 13:38

Mijn batterij laat het anders ook wel afweten en ik heb geen backup terug gezet uit vrees voor problemen. Wel dom achteraf gezien, aangezien ik nu toch ook problemen heb met de batterij.

mrboolean 25-09-12 13:57

Na elke nieuwe versie van ios hoor je steeds weer klachten over de batterij. Bij ios 5 was het hetzelfde verhaal. Meestal wordt dit opgelost door een restore te doen in plaats van een reservekopie terug te zetten. Sowieso wordt een telefoon langzamer na een jaar gebruik en apps installeren die op de achtergrond draaien en dan is een restore wel verstandig.

0bs3rv3r 25-09-12 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean (Bericht 825343)
Na elke nieuwe versie van ios hoor je steeds weer klachten over de batterij. Bij ios 5 was het hetzelfde verhaal. Meestal wordt dit opgelost door een restore te doen in plaats van een reservekopie terug te zetten. Sowieso wordt een telefoon langzamer na een jaar gebruik en apps installeren die op de achtergrond draaien en dan is een restore wel verstandig.

Maar ik ga niet een derde keer restoren zonder backups terug te zetten, terwijl ik dit al twee x heb gedaan zonder positieve resultaten :(

sean1966 25-09-12 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 825316)
Maar aangezien je geen dingen hierover terugvind op het forum, moet je wel gaan denken dat het probleem ergens bij jou ligt.
Niet slecht bedoelt hè. :-)

Ok no hard feelings, maar ik vind het een beetje een dom antwoord. Zie de link die ik hierboven ergens geplaatst heb. Het kan niet zo zijn dat het normaal is, als zo enorm veel mensen er last van hebben...

stino90 25-09-12 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sean1966 (Bericht 825276)
Ik heb helemaal niets veranderd aan instellingen sinds de updat van 5 naar 6.
En bij 5 had ik geen problemen. Nu wel. Op internet kom je wel genoeg klachten tegen, maar ik heb op iphoneclub nog niets gelezen erover. En het kan toch niet zo zijn dat je alles aan Wi-Fi, locatie, noem maar op, moet gaan uitzetten. Dan kan ik beter weer terug naar een Nokia 6110 ofzo :)

ik had ook niks veranderd, toch stond mijn locatie, 3g aan...
en over alles uitzetten: nou als je de tijd hebt om Facebook of mails te checken, kan je toch even goed ook internet aanzetten... zo doe ik het althans...

Guest-20180925190238 25-09-12 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sean1966 (Bericht 825348)
Het kan niet zo zijn dat het normaal is, als zo enorm veel mensen er last van hebben...

Er lopen al een paar, niet enorm veel, "iOS-Update-Batterijprobleemdraadjes" op dit forum. Naar aloude gewoonte verschijnen die draadjes inderdaad na elke iOS update.

In een paar van die topics heb ik wat tips gegeven. Ga eens kijken of er iets tussen zit wat eventueel nuttig kan zijn voor jouw "battery life drama".

Succes gewenst :)

sean1966 25-09-12 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 825367)
Er lopen al een paar, niet enorm veel, "iOS-Update-Batterijprobleemdraadjes" op dit forum. Naar aloude gewoonte verschijnen die draadjes inderdaad na elke iOS update.

In een paar van die topics heb ik wat tips gegeven. Ga eens kijken of er iets tussen zit wat eventueel nuttig kan zijn voor jouw "battery life drama".

Succes gewenst :)

Ok super. Dankjewel!

colliehome 25-09-12 15:20

Kijk ook eens hier; 20 tips voor betere iPhone-batterij (ook iPad en iPod touch) - iPhoneclub.nl

sean1966 25-09-12 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 825403)

Dat is het allemaal niet. Het is de update. Die is niet goed. Hopen op een snelle 6.01 update :)

colliehome 25-09-12 15:24

Een update zal je fout niet veranderen. Een herstel zonder terug zetten van BU wel

borgqueenx 25-09-12 16:01

Ja maar dat zou ik alleen doen als ik mn app data/texts/contacten en call history kon terug krijgen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:25.