iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Trefwoorden IOS6 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/125939-trefwoorden-ios6.html)

Mug 25-09-12 18:42

Trefwoorden IOS6
 
Hebben meer mensen problemen met de trefwoorden die niet meer werken?

je kunt trefwoorden instellen (al voor IOS6) en dan gebruiken als je typt..

bijv bzt wordt dan volledig neergezet als ben zo terug, net wat je zelf instelt..

maar bij mij werkt het niet meer sinds IOS6..

verwijderen en opnieuw toevoegen helpt niet, iemand een tip?

of we hebben weer een bugje gevonden voor Apple

XIII 25-09-12 19:36

Bij mij werkt dit wel. Zelfs beter, want ze worden nu via iCloud gesynchroniseerd tussen iPad en iPhone.

hugo070 27-09-12 22:16

hier hetzelfde probleem!

vasco 29-09-12 15:06

Hier ook hetzelfde probleem, erg vervelend want maakte er veel gebruik van.. Heb nu een hoop meer typewerk.

Niemand een oplossing?

Mug 29-09-12 16:39

heb het zelf dan maar opgelost! :-)

Ga naar instellingen > algemeen > stel opnieuw in > Herstel toetsenbordwoordenboek.

et voila! ze doen het weer..
je moet ze wss wel opnieuw toevoegen! ik had er maar 2 bijgemaakt en er was er 1 weg..
maar het werkt wel weer!

vasco 29-09-12 18:21

Dankjewel voor de tip, ga ik zometeen dan ook maar proberen

Eminent 04-10-12 09:55

Een reboot werkte bij mij.

90Steef 18-10-12 13:06

Ik heb het probleem ook. Soms werkt het wel soms niet.
Ik heb de tips hierboven al geprobeerd, maar het helpt niet. Opnieuw opstarten helpt wel tijdelijk maar na een poosje werkt het weer niet. Ook heb ik m'n iPhone al hersteld. Maar dat hielp ook niet..
Heeft iemand nog een idee?

Hoithebest 18-10-12 15:21

Even offtopic, maar ik vind die functie echt geniaal. Sinds iOS 5 was er gewoon eindelijk een functie om die rare woorden als 'albast' gewoon om te zetten naar fatsoenlijke woorden. Ik type er zo'n twee keer zo snel door omdat je vaak perongelijk verkeerde dingen intypt.

90Steef 18-10-12 18:13

Ja maar daarom is het wel fijn als het werkt. Nu duurt het typen weer langer:p

hnky 07-11-12 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mug (Bericht 829382)
heb het zelf dan maar opgelost! :-)

Ga naar instellingen > algemeen > stel opnieuw in > Herstel toetsenbordwoordenboek.

et voila! ze doen het weer..
je moet ze wss wel opnieuw toevoegen! ik had er maar 2 bijgemaakt en er was er 1 weg..
maar het werkt wel weer!

Hmm, dit werkt dus niet bij mij. Iemand een andere oplossing?

wiebdegroot 24-12-12 09:57

Had dit probleem ook. Maar door een geforceerde herstart werkt het weer. Dit doe je door de sluimer- en thuisknop gedurende enkele momenten in te drukken tot het Apple-logo verschijnt.

90Steef 25-12-12 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wiebdegroot (Bericht 862622)
Had dit probleem ook. Maar door een geforceerde herstart werkt het weer. Dit doe je door de sluimer- en thuisknop gedurende enkele momenten in te drukken tot het Apple-logo verschijnt.


Ja dat werkt bij mij ook wel voor een tijdje.. De ene keer gaat het een paar weken goed en de andere keer doet hij het na een dag alweer niet. Beetje vervelend. Maar ja..

ballegooier 25-12-12 07:53

Wat een reset is, trouwens ;) Ik wist van heel deze functie nog niet af?!

fiestaboyke 26-12-12 21:39

En hoe komen deze woorden IN de woordenboek? Ik moet nu dagelijks verschillende woorden nakijken als ik iets type want woordenboek corrigeert automatisch altijd naar een woord dat ik NOOIT gebruik .... Klein voorbeeldje :

Komt ge naar huis? wordt altijd automatisch
Komt gé naar huis?

Guest-20180409093718 16-03-13 18:32

Ik zie dat dit probleem aangekaart werd ergens in september 2012. Vandaag, midden maart 2013, heb ik dit probleem nog steeds. Een reset helpt niet (of toch maar tijdelijk, 1 dag ofzo) en verwijderen opnieuw toevoegen is ook geen oplossing. Verder vind ik weinig tot geen info hierover. Iemand anders al meer geluk gehad?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 maart 2013 om 18:36 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fiestaboyke (Bericht 863178)
En hoe komen deze woorden IN de woordenboek? Ik moet nu dagelijks verschillende woorden nakijken als ik iets type want woordenboek corrigeert automatisch altijd naar een woord dat ik NOOIT gebruik .... Klein voorbeeldje :

Komt ge naar huis? wordt altijd automatisch
Komt gé naar huis?

Jij hebt het over autocorrectie. In dit geval gaat het over de trefwoorden. Een soort woordenboekje dat je zelf maakt onder Algemeen/Toetsenbord/Trefwoorden om je typen te vergemakkelijken.

Xplod 20-06-13 07:23

:-)Trefwoorden werkt bij mij ook niet. Ook herstel toetsenbord brengt geen oplossing.
Ik ben al blij dat ik niet alleen ben :(

edit: reboot heeft hier geholpen

stino90 21-06-13 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fiestaboyke (Bericht 863178)
En hoe komen deze woorden IN de woordenboek? Ik moet nu dagelijks verschillende woorden nakijken als ik iets type want woordenboek corrigeert automatisch altijd naar een woord dat ik NOOIT gebruik .... Klein voorbeeldje :

Komt ge naar huis? wordt altijd automatisch
Komt gé naar huis?

heb ik opgelost: bij de trefwoorden gewoon zin: ge, trefwoord: ge

cruizer001 15-08-13 23:15

Ik heb ook dit zelfde probleem. Dagelijks moet ik één of meerdere keren de iPhone resetten om de trefwoorden terug te krijgen. Heeft het zin om de iPhone binnen te doen voor "herstelling" of zou er een andere oplossing zijn?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:22.