iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5 kapot scherm. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/126079-iphone-5-kapot-scherm.html)

martijndk1983 26-09-12 23:06

iPhone 5 kapot scherm.
 
Mijn Iphone is een 30 cm gevallen nu is er aan de zijkant een stukje glas stuk.
Weet iemand een reparatie adres met behoud van garantie.

Of kunnen ze het ook in een Apple store zodat ik erop kan wachten.

BruceSV 27-09-12 00:48

Apple store moet 't ook kunnen vanaf vrijdag. Zou me echt sterk verbazen als ze 't niet kunnen.

martijndk1983 27-09-12 01:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BruceSV (Bericht 826894)
Apple store moet 't ook kunnen vanaf vrijdag. Zou me echt sterk verbazen als ze 't niet kunnen.


Oke dat zou handig zijn en ben benieuwd of ze het kunnen. Kwestie van twee schroefjes.:p

En tja wat mag dat wel niet kosten.

Merlijn3 27-09-12 07:54

Een stuk glas eraf? Dat zal niet goedkoop zijn. Euro of 100-200?

martijndk1983 27-09-12 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Merlijn3 (Bericht 826922)
Een stuk glas eraf? Dat zal niet goedkoop zijn. Euro of 100-200?

Er zit een scheur in van 1 cm.
Ik ga vandaag een Apple winkel kijken wat het kost enzo,want het is wel jammer.

martijndk1983 27-09-12 16:33

Nou ik heb een nieuwe gekregen. Eerst zou gewoon omgerolen worden dat was afgesproken maar toen er steeds meer Apple medewerkers bij betrokken werden(een stuk of vijf) werd besloten dat ik hem of kon laten maken maar dat duurde nog weken omdat ze nog geen onderdelen hadden of de Iphone laten vervangen wat me 229 Heeft gekost. Uiteindelijk voor 50 euro accessoires erbij gekregenomdat beloofd was hem gratis om te ruilen. Maar goed het is mijn eigenschuld. Ben wel blij dat het opgelost is. Ik kreeg een complete lader erbij,en een USB stick die in een polsbandje verwerkt Van Apple summer camp. Dus mochten mensen interesse hebben laat maar weten. De usb zijn niet verkocht en het is een eenmalige beperkte oplage.

scoop1 27-09-12 17:52

sinds wanneer dekt Apple Valschade?

Dit is een kwestie van zelf gewoon laten repareren bij een Apple reparatie winkel of shop toch?
plus zelf voor de reparatie kosten opdraaien

martijndk1983 27-09-12 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scoop1 (Bericht 827548)
sinds wanneer dekt Apple Valschade?

Dit is een kwestie van zelf gewoon laten repareren bij een Apple reparatie winkel of shop toch?
plus zelf voor de reparatie kosten opdraaien


Klopt is ook logish maar het is jammer dat de een zegt we ruilen hem kosteloos om en de ander uiteindelijk zegt van niet. Zelfde manager was het er mee eens totdat bleek dat er geen iphones meer op voorraad waren en alleen nog ruil toestellen.

deuxani 27-09-12 19:26

Apple Store is zeker de beste eerste optie. Anders MacRepair (ook in Amsterdam)

Roos79 27-09-12 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martijndk1983 (Bericht 827447)
Nou ik heb een nieuwe gekregen. Eerst zou gewoon omgerolen worden dat was afgesproken maar toen er steeds meer Apple medewerkers bij betrokken werden(een stuk of vijf) werd besloten dat ik hem of kon laten maken maar dat duurde nog weken omdat ze nog geen onderdelen hadden of de Iphone laten vervangen wat me 229 Heeft gekost. Uiteindelijk voor 50 euro accessoires erbij gekregenomdat beloofd was hem gratis om te ruilen. Maar goed het is mijn eigenschuld. Ben wel blij dat het opgelost is. Ik kreeg een complete lader erbij,en een USB stick die in een polsbandje verwerkt Van Apple summer camp. Dus mochten mensen interesse hebben laat maar weten. De usb zijn niet verkocht en het is een eenmalige beperkte oplage.

Maar nu al een 5 omruilen in Nederland?

Ducci 27-09-12 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 (Bericht 827758)
Maar nu al een 5 omruilen in Nederland?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar... Gaat het hier niet gewoon om een 4(S)?

martijndk1983 28-09-12 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ducci (Bericht 827803)
Daar ben ik ook wel benieuwd naar... Gaat het hier niet gewoon om een 4(S)?

Nee in Duitsland en ja een 5 hh en zal waarschijnlijk de eerste zijn ;p

bapekawss 28-09-12 01:11

ja dit kunnen ze gewoon en wow nu al kapot:mad:

iTalk 28-09-12 15:33

Met het Apple Care protection plan is een nieuwe iPhone 2 jaar lang ook tegen valschade verzekerd, lees maar na in de voorwaarden (en nee ik heb geen aandelen).

Gerran 15-11-12 23:03

Pfff, nog geen 3 weken m'n iPhone 5 en hij glipt uit het hoesje (van mijn oude 3GS, nog geen hoesje gevonden voor de 5). Ook de mijne na een val van zo'n 30, 40 cm met een gebarsten scherm weer opgeraapt. Heb 'm maar laten ophalen door AppleCare. Kon in de voorwaarden niets vinden over valschade, wel dat ongelukken niet gedekt zijn...
We zullen zien wat ik al dan niet moet betalen. Wel balen, heb nog geen goedkope aanbieders van schermpjes kunnen vinden, anders had ik het misschien zelf wel willen proberen.

Roos79 15-11-12 23:48

Denk dat t je flink wat gaat kosten want ze zullen hem niet maken denk ik?
Daarbij is vlakschaven ook een ongelukje en dat word niet gedekt staat er...
Ik hoop dat ze coulance oid doen ik duim voor je!

Gerran 16-11-12 08:40

Dank je Roos, ik duim ook voor mezelf. Hoewel ik duidelijk heb ingevuld dat het schade door een val is, staat in de bevestigingsmail van AppleCare:
Citaat:

Onze initiële diagnose geeft aan dat uw reparatie wellicht wordt gedekt door de garantie, een AppleCare-servicecontract of een Apple-reparatieprogramma. Daarom zijn er geen andere kosten voor u. We zullen u op de hoogte stellen indien we vragen of opmerkingen hebben naar aanleiding van de reparatiedekking.
Ik houd jullie op de hoogte.

FlorisVanRooij 16-11-12 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iTalk (Bericht 828544)
Met het Apple Care protection plan is een nieuwe iPhone 2 jaar lang ook tegen valschade verzekerd, lees maar na in de voorwaarden (en nee ik heb geen aandelen).

Waar heb jij dit precies gelezen? Want hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Ik zie op de Amerikaanse Apple site staan: "Coverage for up to two incidents of accidental damage, each subject to a $49 service fee", maar kan er op de Nederlandse Apple site niks over vinden..

Roos79 16-11-12 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gerran (Bericht 853550)
Dank je Roos, ik duim ook voor mezelf. Hoewel ik duidelijk heb ingevuld dat het schade door een val is, staat in de bevestigingsmail van AppleCare:

Ik houd jullie op de hoogte.

Maar ze hebben het toestel nog niet gezien toch?

suzuki2002 17-11-12 18:43

Iphone 5 scherm vervangen ligt momenteel rond de 300 euro


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:49.