iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone als nieuw (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/126236-iphone-nieuw.html)

shorty66 28-09-12 15:13

iPhone als nieuw
 
Mijn iphone zit bijna helemaal vol heb nog 1.4 GB over en hij begint nu toch wel een beetje laat te reageren met alles. Whatsapp blijft bijv haperen bij het versturen van een bericht, switchen van apps blijft de iphone haperen.
Nu wilde ik alles van me iphone verwijderen het gebruiken als nieuw iphone maar dan ben ik ook mijn adresboek kwijt en dat wil ik juist niet. Wat ik wil is dat mijn iphone helemaal leeg is maar wel met mijn adresboek. En mijn itunes account kan ik zo weer inloggen zodat ik me apps weer kan downloaden maar natuurlijk niet alles.
Is dit mogelijk? Dat ik mijn iphone helemaal als nieuw gebruik maar dan mijn adresboek er op kan houden of er later apart op kan zetten zondat dat de iphone weer hersteld naar een oude back up van mij?

iTalk 28-09-12 15:28

Als je je adresboek gesynchroniseerd hebt op je Mac of in de Cloud, dan kan het zeker. Vraag me niet meer hoe, ik heb het een keer gedaan, was wel een hoop gedoe.
Belangrijker is de vraag waarom je hem helemaal wilt resetten. Kun je niet gewoon wat ongebruikte apps verwijderen en foto's/filmpjes?
Het idee dat je hierdoor je iPhone kunt 'defragmenteren' moet je volgens mij loslaten, dat is zo windows.

shorty66 28-09-12 15:30

Dacht er meer aan zodat ik de iphone helemaal leeg heb en zo alles opnieuw kan instellen. Ik wil wel van alles verwijderen maar dan houd ik nog steeds bij overig zo'n 1 -3 GB over en ik weet juist niet hoe dat weg gaat. Dacht dat ik zo met de iphone een nieuwe start kon maken:P

vuurvreter 28-09-12 15:35

Zet iCloud aan op je iphone en zet bij de instellingen van iCloud de schakelaar aan van contacten. Log in op iCloud ( www.icloud.com ) staan al je contacten daarin, stel dan je telefoon in als nieuw en zet wederom iCloud aan op je telefoon evenals de schakelaar aanzetten voor je contacten.

Op deze korte wijze beschik je altijd over je eigen contacten.

Succes.

shorty66 28-09-12 15:42

En als ik daarna icloud weer uit doe zullen mijn contacten dan nog in mijn telefoon blijven staan of gaan zij dan ook weer weg?

stino90 28-09-12 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shorty66 (Bericht 828555)
En als ik daarna icloud weer uit doe zullen mijn contacten dan nog in mijn telefoon blijven staan of gaan zij dan ook weer weg?

dat gaat hij je vragen als je ze uit zet: hij geeft je de keuze tussen contacten houden en contacten verwijderen.

greets
Stino

shorty66 28-09-12 15:50

Okee dankjullie wel voor jullie hulp!

Guest-20180925190238 28-09-12 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shorty66 (Bericht 828555)
En als ik daarna icloud weer uit doe zullen mijn contacten dan nog in mijn telefoon blijven staan of gaan zij dan ook weer weg?

Waarom zou je iCloud weer uitzetten dat is toch een prachtige backup voor het geval dat je weer zo'n oefening moet doen :rolleyes:

stino90 28-09-12 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 828570)
Waarom zou je iCloud weer uitzetten dat is toch een prachtige backup voor het geval dat je weer zo'n oefening moet doen :rolleyes:

Als je absoluut de contacten in iCloud weer wil uitzetten dan vraagt iCloud of je de contacten op de iPhone wil opslagen.

Ja Shorty, hier heeft Timosha een punt, laat iCloud aanstaan, superhandig!

shorty66 28-09-12 15:59

Ja ik weet zelf ook niet waarom ik het uit heb gedaan:p
Maargoed was eigenlijk ook van plan om naar samsung s3 over te stappen door dat de ipone 5 zo duur is maar dat is ook nog niet zeker

stino90 28-09-12 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shorty66 (Bericht 828584)
Ja ik weet zelf ook niet waarom ik het uit heb gedaan:p
Maargoed was eigenlijk ook van plan om naar samsung s3 over te stappen door dat de ipone 5 zo duur is maar dat is ook nog niet zeker

ik zou zeggen: niet doen, vandaag een vriend gezien die de s3 had voorheen altijd iPhone:, batterij van de s3 snel leeg, ongemakkelijk in gebruik, apps die niet altijd naar behoren werken... hij is er achtergekomen dat iPhone het beste toestel (of toch beter dan s3) is. hij heeft de 5 vandaag gekregen en is laaiend enthousiast om weer bij het vertrouwde nest te zijn....

shorty66 29-09-12 17:24

Jaa maar de iphone 5 is toch wel wat duurder dan ik had verwacht:p
Maar de scherm van de s3 ziet er wel mooi uit en had eigenlijk wel meer van de iphone 5 verwacht met wat alles zo revolutionair zou zijn..
Ik vind juist dat ze kleine dingen moesten veranderen misschien iets toevoegen van samsung zoals dat lichtje als je een melding van iets hebt? Maar dan krijg je weer een patentstrijd tussen die 2. Maar toch wel bij de iphone blijven zeg je dus?

stino90 29-09-12 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shorty66 (Bericht 829401)
Jaa maar de iphone 5 is toch wel wat duurder dan ik had verwacht:p
Maar de scherm van de s3 ziet er wel mooi uit en had eigenlijk wel meer van de iphone 5 verwacht met wat alles zo revolutionair zou zijn..
Ik vind juist dat ze kleine dingen moesten veranderen misschien iets toevoegen van samsung zoals dat lichtje als je een melding van iets hebt? Maar dan krijg je weer een patentstrijd tussen die 2. Maar toch wel bij de iphone blijven zeg je dus?

je kan dat lichtje ook instellen op de iPhone, of toch bij mijn 4s en op de 4 van mijn vrienden. je gaat naar instellingen, algemeen en dan toegankelijkheid, daar vind je led-flits bij melding.

voor de rest, ja bij de iphone blijven, al was het een 4s van 16 gb (ok, ik ben ook zo, als ik zoiets koop dan is het de nieuwste versie, maar als de 5 boven je budget gaat moet je iets anders doen). ik zeg tegen mijn familie altijd: het duurste wat ik ooit gekocht heb, maar zeker ook het beste. je kan van Apple zeggen wat je wil, maar voor mij is het echt degelijk, ook geen massaproductie zoals Samsung of Nokia, die 10 gsm/ jaar uitbrengen, maar 1 type per jaar, en degelijk

shorty66 29-09-12 18:16

Ja maar dan heb je ineens zo'n dikke flits licht:p
Het gaat meer om een rustige kleur lichtje maar dat hoeven we niet bij de iphone te verwachten dacht ik zo

WDS001 29-09-12 18:18

Zo'n lichtje pleegt een aanslag op het design van je telefoon en op de batterijduur. Helemaal nergens voor nodig ;)

stino90 29-09-12 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shorty66 (Bericht 829431)
Ja maar dan heb je ineens zo'n dikke flits licht:p
Het gaat meer om een rustige kleur lichtje maar dat hoeven we niet bij de iphone te verwachten dacht ik zo

ik stel gewoon de herhaling van de melding in (gaat wel enkel bij berichten denk ik). dan geeft ie om de 2 minuten melding van bericht. en idd, het maakt de phone niet mooier...
het hoeft niet voor mij, ik mis het niet.

Lucien1966 29-10-12 14:54

Ik heb praktisch hetzelfde probleem, als onderstaande, alleen heb ik (nu) nog de 3G, dus dan kan ik geen gebruik maken van iCloud...
Is hier dan een andere oplossing voor om mijn adressenboek toch te behouden? Of is een reservekopie maken dan voldoende? Maar dan krijg je natuurlijk ook alle apps terug gezet op de iPhone.




Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shorty66 (Bericht 828510)
Mijn iphone zit bijna helemaal vol heb nog 1.4 GB over en hij begint nu toch wel een beetje laat te reageren met alles. Whatsapp blijft bijv haperen bij het versturen van een bericht, switchen van apps blijft de iphone haperen.
Nu wilde ik alles van me iphone verwijderen het gebruiken als nieuw iphone maar dan ben ik ook mijn adresboek kwijt en dat wil ik juist niet. Wat ik wil is dat mijn iphone helemaal leeg is maar wel met mijn adresboek. En mijn itunes account kan ik zo weer inloggen zodat ik me apps weer kan downloaden maar natuurlijk niet alles.
Is dit mogelijk? Dat ik mijn iphone helemaal als nieuw gebruik maar dan mijn adresboek er op kan houden of er later apart op kan zetten zondat dat de iphone weer hersteld naar een oude back up van mij?



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:33.