//

E-mailadres Apple ID wijzigen

E-mailadres Apple ID wijzigen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een probleempje met het wijzigen van het e-mailadres van m'n Apple account. Ik had twee Apple ID's. De ene was mijnnaam@provider1.nl en de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-09-12, 20:35
jwkempeneers jwkempeneers is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 16
Standaard E-mailadres Apple ID wijzigen

Ik heb een probleempje met het wijzigen van het e-mailadres van m'n Apple account.

Ik had twee Apple ID's. De ene was mijnnaam@provider1.nl en de andere mijnnaam@provider2.nl. Op de eerste doe ik momenteel al mijn aankopen, maar dat adres gaat vervallen. Vandaar dat ik het wil wijzigen in het tweede adres. Dit tweede account heb ik ooit aangemaakt, maar verder nooit gebruikt.

Als ik nu op https://appleid.apple.com/cgi-bin/We...MyAppleId.woa/ inlog met mijn eerste adres kan ik niet mijn primaire mailadres wijzigen in het tweede adres, omdat die dus in gebruik is bij dat tweede account. Ik dacht slim te zijn en dus eerst het tweede account te wijzigen in een derde e-mailadres, namelijk mijnnaam@provider3.nl, zodat het tweede adres weer beschikbaar komt.

Dit is gelukt en mijn tweede account heeft nu als e-mailadres mijnnaam@provider3.nl. Ik loop echter tegen wat merkwaardige dingen aan. Ik kan op mijn tweede account momenteel nog steeds inloggen met mijnnaam@provider2.nl, terwijl ik dat dus gewijzigd heb. En op mijn tweede account staat ook gewoon mijnnaam@provider3.nl als primair e-mailadres.

Het tweede waar ik tegenaan loop is dat ik mijnnaam@provider2.nl nog niet kan toevoegen als primair e-mailadres op mijn eerste account. Ik krijg dan de melding dat dit adres al bij een account in gebruik is.

Ik vraag me dus af hoe het kan dat het verwijderde e-mailadres nog steeds te gebruiken is om in te loggen en ik het nog niet kan toevoegen aan m'n eerste account. Heeft dit een bepaalde verwerkingstijd o.i.d. nodig?

Het is misschien een wat verwarrend verhaal, maar mogelijk heeft iemand een antwoord voor me!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-09-12, 20:45
Lalala123 Lalala123 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 7
Standaard

Ik snap je punt, waar het aan ligt weet ik helaas ook niet precies.

Wel is overduidelijk dat er de nodige dingen verbeterd kunnen worden in het systeem rondom Apple ID. Heel veel mensen (waaronder ikzelf) lopen er bijvoorbeeld ook tegenaan dat een primair Apple ID niet te wijzigen valt naar een @me.com adres aangemaakt via dezelfde Apple ID account bij het overgaan naar iCloud, waardoor je gedwongen blijft je oude primaire ID te gebruiken. Als je probeert je primaire ID te verwijderen naar deze @me.com account en je andere email probeert te verwijderen, krijg je de melding dat de @me.com bij een andere apple ID hoort (wat dus niet zo is).

Dus indien op de My Apple ID pagina het wel lijkt te kloppen maar het in de praktijk niet blijkt te kloppen, lijkt het me een 'Apple ID foutje' en kan je alleen maar hopen dat het snel verbeterd zal worden door Apple. Want ik vermoed dat jij ook bij het switchen van je primaire ID op zo een foutmelding zal gaan stuiten.
  #3  
Oud 01-10-12, 13:50
jwkempeneers jwkempeneers is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 16
Standaard

Bedankt voor je reactie. Het blijkt dus wel dat een en ander rondom Apple ID niet heel erg soepel verloopt. Ik zou mijn vraag wel eens per mail voor willen leggen aan Apple, maar ik kon na wat zoeken geen e-mailadres vinden. Heeft iemand die misschien wel, zodat ik mijn probleem eens bij Apple zelf onder de aandacht kan brengen?

Alvast bedankt!
  #4  
Oud 01-10-12, 16:23
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Ik zou gewoon hier beginnen:

https://expresslane.apple.com/Getpro...&PRKEYS=131629
  #5  
Oud 17-11-12, 22:58
Marina1 Marina1 is offline
• iOS 6.0
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 5
Standaard Zelfde Apple ID bij twee personen van elkaar loskoppelen.

In oktober heb ik een iPhone-4s gekocht. Mijn man heeft ook een zelfde iPhone en omdat wij dachten dat het handig was ( bv. samen de zelfde agenda in kunnen zien, dezelfde apps kunnen gebruiken) heb ik dezelfde Apple ID als hij heeft op mijn toestel aangemaakt. Achteraf vind ik dit erg onhandig omdat blijkt dat bv. onze notities door elkaar lopen, het email adres op mijn iPhone in iCloud zijn e-mailadres is, etc. Hoe kan ik dit zo eenvoudig mogelijk ( ben een beginner) veranderen naar een eigen Apple ID?
  #6  
Oud 18-11-12, 04:23
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marina1 Bekijk bericht
In oktober heb ik een iPhone-4s gekocht. Mijn man heeft ook een zelfde iPhone en omdat wij dachten dat het handig was ( bv. samen de zelfde agenda in kunnen zien, dezelfde apps kunnen gebruiken) heb ik dezelfde Apple ID als hij heeft op mijn toestel aangemaakt. Achteraf vind ik dit erg onhandig omdat blijkt dat bv. onze notities door elkaar lopen, het email adres op mijn iPhone in iCloud zijn e-mailadres is, etc. Hoe kan ik dit zo eenvoudig mogelijk ( ben een beginner) veranderen naar een eigen Apple ID?
Ik zou dit proberen :

http://forum.iculture.nl/f147/icloud...-wijzigen.html
  #7  
Oud 17-12-12, 16:46
jwkempeneers jwkempeneers is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 16
Standaard

Inmiddels is het me gelukt om het e-mailadres te wijzigen. Ik denk dat er een bepaalde tijd overheen gaat voor je een e-mailadres van een account dat je hebt verwijderd opnieuw kunt gebruiken bij een ander account. Maar goed, ik heb mijn doel bereikt ;-)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple id wijzigen emailadres Werner1963 iPhone algemeen 2 31-08-12 11:31
Apple ID wijzigen Venno iPhone algemeen 2 27-11-11 20:35
Windows: Dit e-mailadres wordt niet langer geassocieerd met Apple ID rutger204 iTunes 3 27-10-11 11:19
E-mailadres Apple ID wijzigen Kluistertijd iPad algemeen 2 06-10-11 15:19
Windows: E-mailadres Apple support?? kouwearie iTunes 0 13-10-10 23:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:30.