iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Dode pixel (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/126318-dode-pixel.html)

Jusuuu 29-09-12 12:04

Dode pixel
 
Gister heb ik de iPhone 5 opghaald, maar ik zie telkens een zwart puntje op/in het beeldscherm. Op het eerste oog dacht ik dat het een stofje was, maar toen ik er met m'n vinger langs veegde ging dit uiteraard niet weg. Kan ik hiermee naar de winkel gaan voor een nieuw toestel of valt dit buiten de garantie?

apotheosis 29-09-12 12:07

Ze moete u een andere geven. Dode pixel mag niet.

flappah 29-09-12 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 829138)
Ze moete u een andere geven. Dode pixel mag niet.

Strikt technisch gesproken vallen een aantal dooie pixels niet onder een ruilregeling maar de ervaring leert dat Apple niet echt moeilijk doet. Maak gewoon ff een genius afspraak in A'dam of bel customer support. Dan is je probleem bekend iig. Binnen 30 dagen doen ze niet moeilijk over willekeurig welk probleem.

Jusuuu 29-09-12 14:34

Oke bedankt voor de tip. Een Genius afspraak gaat het niet worden aangezien ik dan 4 uur heen en terug moet reizen, dus zal contact opnemen met de customer support :)

debroei 29-09-12 15:24

Beetje of topic:
dacht eigenlijk dat door de retina techniek dode pixels niet meer zichtbaar zouden zijn?
Dit door de dichtheid van het aantal pixes, waardoor het niet zichtbaar meer is.

Jusuuu 29-09-12 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 829293)
Beetje of topic:
dacht eigenlijk dat door de retina techniek dode pixels niet meer zichtbaar zouden zijn?
Dit door de dichtheid van het aantal pixes, waardoor het niet zichtbaar meer is.

Hmm.. Ja nu je het zegt.

Als je dicht op het scherm kijkt zie je een soort van streepje van 1mm ofzo, best wel irritand omdat je oog er steeds op valt.

daantje22 30-09-12 00:19

Dode pixels zijn ook zichtbaar met Retina scherm

Mensen met een ipad 3 met retina scherm zien ook dode pixels

debroei 01-10-12 00:06

Ja dat zal ook wel, maar ik begreep dat door de pixeldichtheid je de pixels niet kon onderscheiden van elkaar. Mogelijk dat er meer dan 1 niet functioneert. Of dat er iets anders aan de hand is.

Jusuuu 01-10-12 00:18

Ik ben afgelopen zaterdag even langs de Belcompany geweest en hun het probleem laten zien.. Ze hadden op het moment niet hetzelfde toestel liggen, maar stuurde me eerst even door naar de Vodafone waar een deskundige(?) zit die er naar kan kijken. Dus aankomende week ga ik even langs de Vodafone en de Belcompany houdt alvast rekening mee dat ik misschien mijn toestel moet omruilen :) hou jullie op de hoogte!

debroei 01-10-12 00:20

Nou ja wat het ook is, maakt eigenlijk geen verschil toch. Het irriteert je en je wilt het opgelost hebben. Ik zeg terug en omruilen dat apparaat.

Jusuuu 01-10-12 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 830210)
Nou ja wat het ook is, maakt eigenlijk geen verschil toch. Het irriteert je en je wilt het opgelost hebben. Ik zeg terug en omruilen dat apparaat.

Klopt! Je blijft er telkens naar kijken als je het eenmaal weer ziet, heel irritand! :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:40.