iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Fake mail? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/126334-fake-mail.html)

Gek 29-09-12 13:25

Fake mail?
 
Ik heb afgelopen vrijdag een iphone 5 besteld waarbij ik heb aangegeven met een creditcard te willen betalen. Nu kreeg ik zojuist de volgende mail van het e-mail adres applestoreoutreach@euro.apple.com.

Cher ,

Nous vous remercions d'avoir fait vos achats sur l'Apple Online Store.

Suite ŕ l'impossibilité de vérifier votre commande avec le moyen de paiement utilisé, votre commande a été annulée.

Si vous souhaitez repasser votre commande avec un autre mode de paiement, nous vous prions de visiter notre site internet Apple ou de nous contacter par téléphone au 0800 939 32 (Belgique) ou le 800 25662(Luxembourg).

Nous nous excusons pour ce désagrément et vous remercions de votre compréhension.

Cordialement,

 Beáta Bodnár
Apple Online Store


Wat er op neer komt dat mijn bestelling wordt geannuleerd indien ik geen andere betaal methode kies, omdat mijn creditcard betaling niet wordt geaccepteerd.
Als ik het Belgische nummer probeer te bellen krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is.

Kan iemand mij vertellen of dit een fake mail is of dat het normaal is dat ze je informeren in een andere taal...?

cssnijders82 29-09-12 13:31

Ik zou dit niet vertrouwen, bel eens met apple of dit een bekend email adres van ze is!

Techfreak 29-09-12 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gek (Bericht 829248)
Ik heb afgelopen vrijdag een iphone 5 besteld waarbij ik heb aangegeven met een creditcard te willen betalen. Nu kreeg ik zojuist de volgende mail van het e-mail adres applestoreoutreach@euro.apple.com.

Cher ,

Nous vous remercions d'avoir fait vos achats sur l'Apple Online Store.

Suite ŕ l'impossibilité de vérifier votre commande avec le moyen de paiement utilisé, votre commande a été annulée.

Si vous souhaitez repasser votre commande avec un autre mode de paiement, nous vous prions de visiter notre site internet Apple ou de nous contacter par téléphone au 0800 939 32 (Belgique) ou le 800 25662(Luxembourg).

Nous nous excusons pour ce désagrément et vous remercions de votre compréhension.

Cordialement,

 Beáta Bodnár
Apple Online Store


Wat er op neer komt dat mijn bestelling wordt geannuleerd indien ik geen andere betaal methode kies, omdat mijn creditcard betaling niet wordt geaccepteerd.
Als ik het Belgische nummer probeer te bellen krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is.

Kan iemand mij vertellen of dit een fake mail is of dat het normaal is dat ze je informeren in een andere taal...?

Zeker geen gegevens geven! Dit is een phishing mail.

Guest-20180925190238 29-09-12 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gek (Bericht 829248)
Kan iemand mij vertellen of dit een fake mail is of dat het normaal is dat ze je informeren in een andere taal...?

Als je iets in de Nederlandstalige Belgische Apple Store besteld hebt dan is het niet normaal dat je een e-mail in het Frans krijgt over de bestelling. Maar ja, in den Belziek gebeuren wel vaker van die "vergissingen".

Log in de Apple Store in en kijk naar de status van de bestelling. Dan weet je het zeker.

Succes gewenst :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:14.