iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterij geëxplodeerd (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/126530-batterij-geexplodeerd.html)

MaartenKlijn 01-10-12 16:36

Batterij geëxplodeerd
 
Beste forum leden.
Vandaag gebeurde iets met mijn telefoon dat ik niet verwachte.. tijdens de les voelde ik mijn telefoon gloeien in mijn broekzak en toen ik hem er uit haalde was deze gloeiend heet. Iemand uit mijn klas die veel verstand van iPhones heeft vertelde mij dat de batterij van mijn iPhone is ontploft. Ik praat over een iPhone 3gs waarop ik vorige week iOS6 heb geïnstalleerd. Ik merkte al dat sinds de update ik minder lang met mijn batterij kon doen.. maar dit.

WDS001 01-10-12 19:50

Is er uiterlijk iets zichtbaar aan je iPhone? Heb je nog garantie?

MaartenKlijn 01-10-12 20:01

Mijn telefoon is wat bol gaan staan, en ik kan nu met gemak de chromen/alluminium rand wat optillen. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik garantie heb. Ik heb de telefoon van mijn neef overgekocht toen hij deze nieuw van de verzekering kreeg, dat is ongeveer 1 jaar geleden, maar ik heb hier geen aankoopbewijs van. Ik heb al contact met apple opgenomen en ze zijn er nu mee bezig.

Guest-20180925190238 01-10-12 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaartenKlijn (Bericht 830550)
Iemand uit mijn klas die veel verstand van iPhones heeft vertelde mij dat de batterij van mijn iPhone is ontploft.

Ik denk dat die "iemand uit jouw klas" nog nooit een exploderende Lithium-Polymer accu gezien heeft :rolleyes:

Je kan er echt niet naast kijken. Eerst een korte steekvlam gevolgd door dikke witte rook. Die witte rook is uiterst giftig door de Lithium deeltjes.

Exploding Lipo Flightpower 2170 - YouTube

In een iPhone blaast de Li-Po cel zich meestal op. De gasdruk wordt zo hoog dat de achterkant van het toestel weggedrukt wordt.

MaartenKlijn 01-10-12 20:03

oke, mijn telefoon is wel bol gaan staan en hij was gloeiend heet, en de batterij was van bijna vol naar leeg binnen een paar seconden en mijn telefoon is wat bol gaan staan, maarja ik heb contact opgenomen met apple. Ik ga mijn telefoon nu ook niet opladen want ik vertrouw het niet

Guest-20180925190238 01-10-12 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaartenKlijn (Bericht 830696)
Ik ga mijn telefoon nu ook niet opladen want ik vertrouw het niet

Als je die Li-Po cel nu nog gaat opladen dan gaat die echt exploderen. Doe dat maar niet :eek:

MaartenKlijn 01-10-12 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 830697)
Als je die Li-Po cel nu nog gaat opladen dan gaat die echt exploderen. Doe dat maar niet :eek:

dus er ligt eigenlijk een telefoon naast me die kan exploderen als ik er stroom op zet.. ik voel me zeer veilig. *sarcasme*

Guest-20180925190238 01-10-12 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaartenKlijn (Bericht 830699)
dus er ligt eigenlijk een telefoon naast me die kan exploderen als ik er stroom op zet.. ik voel me zeer veilig. *sarcasme*

Of als je een gaatje prikt in de opgeblazen cel. Zolang je die defecte cel niet oplaadt zal er niets gebeuren. Maar dat ding naast je bed leggen is ook niet verstandig :)

MaartenKlijn 01-10-12 20:16

ja maar dan moet ik de telefoon uit elkaar gaan halen en dan hoef ik ook niet meer bij apple aan te kloppen volgens mij ;p ik hoop gewoon dat er niks gebeurd de komende dagen en dat apple genereus is.

Guest-20180925190238 01-10-12 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaartenKlijn (Bericht 830710)
ja maar dan moet ik de telefoon uit elkaar gaan halen en dan hoef ik ook niet meer bij apple aan te kloppen volgens mij ;p ik hoop gewoon dat er niks gebeurd de komende dagen en dat apple genereus is.

Steek het ding zoals het is in een van die aluminium zakken die gebruikt worden om diepvriesproducten te bewaren. Die zijn nogal stevig.

Als in die iPhone nog de originele accu zit dan gaat Apple zeker niet moeilijk doen. Is het een namaak accu van 9,95 € dan denk ik niet dat Apple coulant gaat zijn.

Succes gewenst :)

MaartenKlijn 01-10-12 20:25

nee alles is origineel,
bedankt man! ;p


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:11.