iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 van 4.2.1 naar 5.1.1 nog mogelijk? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/126531-iphone-4-4-2-1-naar-5-1-1-mogelijk.html)

MiDe74 01-10-12 16:37

iPhone 4 van 4.2.1 naar 5.1.1 nog mogelijk?
 
Zoals de titel al zegt, is het nog mogelijk om een iPhone 4 met ios 4 er op nog te updaten naar 5.1.1?
Geen jailbreak of niks gehad en ook niet nodig. Gewoon originele i4 met oude ios erop die ik wil updaten maar niet naar ios 6.

Kan dat met behoud van alle info zoals contacten, sms data etc?

XIII 01-10-12 16:42

Alleen als je op tijd (nu is te laat) 5.1.1 SHSH blobs hebt opgeslagen.

MiDe74 01-10-12 16:50

dus nu kan het alleen nog naar ios 6 toe?
ik dacht dat dat verhaal met die SHSH blobs alleen gold voor jailbreak toestellen.

is toch raar dat je niet kunt updaten naar een versie die niet de nieuwste is?
nu kunnen een heleboel apps niet meer updaten omdat die ios 5 minimaal willen hebben, maar de eigenaar van deze iphone wil zn google maps niet kwijt. plus het risco niet lopen van het batterij probleem met ios 6.

Nikooos 01-10-12 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 830555)
Alleen als je op tijd (nu is te laat) 5.1.1 SHSH blobs hebt opgeslagen.

Als je gewoon een ispw van 5.1.1 hebt, kan je daar toch gewoon naar updaten?

gsmEsther 01-10-12 16:58

Ik haak ff in.
Mijn man heeft een iPhone4 en nog nooit een update naar ios5 gedraaid. Hoe doe ik dat ?! Of als ik meteen naar ios6 moet, hoe doe ik dat ?! Ik kan het nergens vinden.

Alvast bedankt.
Groeten, Esther

XIII 01-10-12 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 830568)
Als je gewoon een ispw van 5.1.1 hebt, kan je daar toch gewoon naar updaten?

Nee, want bij installatie wordt bij de servers van Apple gecontroleerd of jij 5.1.1 van Apple mag installeren.

En omdat Apple 5.1.1 niet meer signeert kun je dat niet, tenzij je preventief die handtekening (SHSH blob) hebt opgeslagen...

gsmEsther 01-10-12 20:31

Ik heb ff de telefoon van manlief bekeken, de huidige versie is 4.3.3

Guest-20180925190238 01-10-12 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gsmEsther (Bericht 830725)
Ik heb ff de telefoon van manlief bekeken, de huidige versie is 4.3.3

Updaten met iTunes naar iOS 6. Dus, de iPhone met de USB-kabel aan de PC aansluiten. iTunes opstarten en Update klikken.

gsmEsther 01-10-12 20:44

Zoiets heb ik al geprobeerd maar lukte niet. Vandaar mijn vraag. Maar ik ga het nog eens proberen, nu ik weet dat dit de manier is.
Als het niet lukt, meld ik me weer. Bedankt voor de info

Groetjes Esther

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 oktober 2012 om 22:35 ----------

Ik geef het op. Ik heb de iphone aangesloten en krijg meteen de vraag/melding dat de iphone hersteld moet worden. Dit doe ik, er verschijnt boven in het scherm eerst reservekopie maken, dan software uitpakken, dan phone op herstel voorbereiden en dan verschijnt een scherm met "de iphone kan niet worden hersteld, er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (2003)". Via meer informatie kom ik op een site met mogelijke problemen. Ik heb ze, volgens mij, allemaal gedaan, maar helaas.

Als ik nu de iphone opstart verschijnt er eerst een apple-logo en dan een scherm met een usb-kabel en het ituneslogo. Wat nu ?!

Maar zoals ik al zei, ik geef het op voor vandaag. Ik lees jullie mogelijke oplossingen graag, maar dan wel morgen.
Alvast bedankt.

Groetjes, Esther

Nikooos 01-10-12 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 830578)
Nee, want bij installatie wordt bij de servers van Apple gecontroleerd of jij 5.1.1 van Apple mag installeren.

En omdat Apple 5.1.1 niet meer signeert kun je dat niet, tenzij je preventief die handtekening (SHSH blob) hebt opgeslagen...

Oh dat wist ik niet. Excuus!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:24.