iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Op Welke IOS draait mijn iPhone 3GS? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/126587-op-welke-ios-draait-mijn-iphone-3gs.html)

chrisstra 02-10-12 09:25

Op Welke IOS draait mijn iPhone 3GS?
 
Hallo Allemaal,

Inmiddels ligt mijn iPhone 3GS bijna een jaar in de kast. Mijn iPhone 4 is voor reparatie opgestuurd, geen fatsoenlijk leentoestel, oftewel mijn 3GS moet het maar weer eens gaan doen. Het probleem is het volgende:

Toen ik de iPhone naar iOS5 ging updaten wilde hij niet activeren. iPhone gaf geen service aan, en iTunes zei dat er geen simkaart in zat. Heb het gisteren nogmaals geprobeerd, nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb het internet al afgestruind, en veel mensen met hetzelfde probleem gevonden, maar niet echt een oplossing kunnen vinden. Ik ben er dus wel een beetje klaar mee, en ga de telefoon maar jailbreaken in de hoop dat hij het dan nog wel doet.

Ik heb de Iphone daarom in DFU mode gezet, om hem te herstellen. Software is opnieuw gedownload (gisteren, 1 oktober) en via iTunes op de iPhone gezet. Dat ging allemaal prima.

Mijn vraag is nu, om hem te jailbreaken moet ik weten welke iOS er op draait. Ik kan dat echter nergens zien. Staat er inmiddels iOS6 op doordat ik hem gisteren heb proberen te herstellen? Of kan ik er vanuit gaan dat iOS5 of 5.1.1 o.i.d. er op staat?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Guest-20180925190238 02-10-12 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chrisstra (Bericht 830958)
Of kan ik er vanuit gaan dat iOS5 of 5.1.1 o.i.d. er op staat?
!

Als je een herstel met iTunes gedaan hebt zonder meer dan kan je er van uitgaan dat er iOS 6 opstaat.

Dat kan je makkelijk verifiėren in Instellingen -> Info :rolleyes:

chrisstra 02-10-12 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 830963)
Als je een herstel met iTunes gedaan hebt zonder meer dan kan je er van uitgaan dat er iOS 6 opstaat.

Dat kan je makkelijk verifiėren in Instellingen -> Info :rolleyes:

Oke, bedankt voor je reactie. Dan ga ik even kijken of ik daar iets mee kan.

Ik weet dat je dat kunt zien via Instellingen, etc. Maar de telefoon wil niet activeren, dus ik kan verder niet in de telefoon komen. Verder dan het activation scherm komt hij niet..

ballegooier 02-10-12 11:31

By the way, niet erg handig om hem via iTunes te herstellen (= nieuwste iOS erop) want voor iOS 6 is dacht ik nog geen fatsoenlijke publieke untethered jailbreak. Gezien het feit dat je wilde gaan jailbreaken.

Is het toestel oorspronkelijk wel simlockvrij dat je weet? Als het toestel niet simlockvrij is kan hij niet geactiveerd worden zonder de originele simkaart.

senna22 02-10-12 14:09

pm mij je imeinummer dan check ik de provider en firmware voor je.

Bomans 02-10-12 14:40

Sterk dat je adhv een imeinummer de geļnstalleerde iOS versie kan zien ...

senna22 02-10-12 17:14

Ik krijg normaal de volgende gegevens bij een imeicheck:


Serial Number: DNxxxxxxxxxx
IMEI : 01xxxxxxxxxxxxxx
Model : IPHONE 4S 64GB BLACK
Version : 6.0
Operator : Switzerland & Liechtenstein Swisscom.
Status : Locked


Dus zo sterk is dat niet.

XIII 02-10-12 17:27

Hoe komt die website aan de info?

Het kan best dat Apple registreert welke versie je installeert (op het moment dat ze die installatie goedkeuren), maar heeft zo'n 3rd party website dan toegang tot de Apple servers met die gegevens?

(ook van de andere info ben ik wel benieuwd hoe ze daaraan komen)

senna22 02-10-12 17:32

dat loopt waarschijnlijk via Apple ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:57.