iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5 flitser 'slechte timing' (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/126767-iphone-5-flitser-slechte-timing.html)

isandervanbeek 04-10-12 00:08

iPhone 5 flitser 'slechte timing'
 
Goede avond,

Ik loop tegen het vreemde probleem aan dat bij het maken van een foto in het donker met flits, mijn foto nog steeds donker blijft. Ik denk dat dit komt omdat de 'timing' niet goed is van de flitser. Als ik een foto maak met Instagram is de 'timing' wel goed en krijg ik gewoon een duidelijke foto.

(Eerst komt de flits, en precies op het moment dat de flits uit gaat maakt hij de foto.)

Wat is hier precies de logica achter? Iemand enig idee wat ik hier mee aan moet?


Bij voorbaat dank,

pAniC 04-10-12 01:12

Ik heb hetzelfde probleem..

isandervanbeek 04-10-12 08:31

Ik kom echter tot de ontdekking dat het in Instagram ook niet meer werkt. Blijkbaar een paar 'lucky shots'.. Ongeveer 1 van de 20 lukt wel.

pAniC 04-10-12 08:46

Klopt. Als het heel donker is dan willen bij mij de foto's wel goed lukken in tegenstelling tot in de avond wanneer het iets donkerder is.

isandervanbeek 04-10-12 08:51

Hmm.. Bij mij werkt het sowieso niet.. Ik zal voor de zekerheid vanavond eens uitgebreid testen.

R@dium 04-10-12 13:13

Normaal gesproken (ervaring met spiegelreflex camera's) zal de camera geen foto's in zeer donker omstandigheden maken, het heeft te maken met dat het op niks kan focussen. Misschien is dit het probleem bij de iPhone 5? Dat het pas de foto maakt nadat de flash de focus 'probleem' heeft verholpen....
Daarom zie je bij normale camera's de flitser twee keer gaan, eerste keer om te focussen en tweede keer om de foto te maken.

My two cents...

Driesdk 04-10-12 14:26

@ R@dium: Fout, camera's flitsen 2 keer om rode ogen te vermijden. Focussen doet een camera met een klein lichtje dat vooraf schijnt.

Bomans 05-10-12 19:26

Ik heb het ook gemerkt. Zowel met de standaard app als met Awesome Camera. Het toestel herstarten lost het voorlopig op. Weet niet voor hoelang.

isandervanbeek 05-10-12 19:53

Bij mij hetzelfde verhaal. Herstarten met home+sleep knop ingedrukt werkt voor een tijdje. Heb er in 2 dagen 3x moeten doen.. Wachten op update'je maar!

CuijkAanDeMAAS 11-10-12 15:29

Zijn er al enigszins oplossingen voor dit probleem?
Ik heb het probleem ook, vooral na de iphone 5 2 weken in gebruik te hebben en hiermee toch meerdere foto's in het donker heb proberen te maken, welke alle slecht belicht waren. Op een enkeling na dan.

Zoals eerder verteld werd, zo'n 1 op de 20 foto's in het donker.

Terug naar Apple?

isandervanbeek 11-10-12 15:32

Wat ik nu doe is herstarten met sleep+home knop ingedrukt. Dan werkt het wel voor een tijdje.. Ik doe dit gemiddeld 1x per week.

Ik neem aan dat het bij de volgende software update allemaal opgelost is; zoals ik gewend ben van Apple..

rickvdklundert 16-10-12 12:16

Probleem is hier ook aanwezig, en bij een vriend van ook. Klopt voor geen meter...

spawnreaper 19-10-12 22:54

zelfde probleem ontdekt. Toen ik het probleem aan de phonehouse uitlegde zijden ze dat het een DOA was en dat ik hem kon ruilen. Als ik het goed begrijp is dit een software probleem? of kan ik het toestel beter ruilen?

isandervanbeek 20-10-12 12:26

Het is inderdaad een software probleem. Zoals eerder al is uitgelegd, druk je sleep/wake knop en homeknop beide in totdat je iphone uitgaat. (De knop bovenop je iphone + de thuisknop aan de voorkant van je iphkne).
Dan start je hem op en werkt het weer. Ik heb dit nu 3x moeten doen in 1 maand. Laatste tijd werkt het perfect.

Succes!

spawnreaper 20-10-12 12:59

Het is me ook opgevallen dat niet alleen de flits maar ook de focus timing verkeerd gaat. Vrij logisch gezien er niet genoeg licht is om scherp te stellen.
Ik ga eind van de middag naar de Apple store op het Leidseplein om navraag te doen hoe of wat.

isandervanbeek 20-10-12 13:00

Heb je mijn oplossing al geprobeerd?..

spawnreaper 20-10-12 13:03

Ja harde reset lost het inderdaad tijdelijk op maar nog blijft de focus soms rommelen.
Lijkt net of hij sneller een foto wil maken dan hij eigelijk kan.
Hoop alleen wel dat ik het probleem goed kan laten zien als ik in de apple store ben.

isandervanbeek 20-10-12 18:26

Ok, succes dan! Laat ons weten hoe het afloopt.

spawnreaper 20-10-12 20:22

De Apple medewerker zij dat ik hem voor de zekerheid kon omruilen. Al werd er verder geadviseerd om de Phone leeg te halen en opnieuw te installeren als nieuwe telefoon i.p.v. Reserve kopie terug te zetten van mijn iphone 4s.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:52.