iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vage problemen na update naar iOS 6.0 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/126851-vage-problemen-na-update-naar-ios-6-0-a.html)

jochemh1987 05-10-12 10:42

Vage problemen na update naar iOS 6.0
 
Hallo,

Ik heb een iPhone 4S en zodra iOS6 uitkwam heb ik de update direct geinstalleerd. Nu na enkele weken gebruiken heb ik wat vage problemen ervaren.

Probleem 1:
Deze week wou ik iemand een bericht sturen, dus ik zoek deze op in de Contacten, staat deze persoon er tot mijn verbazing helemaal niet meer in (terwijl ik dat 100% zeker wist dat deze er in moest staan). Heel vreemd. Telefoon opnieuw gestart etc, nog steeds dat contact kwijt. Ik dacht, laat ik eens op www.icloud.com kijken. En ja hoor, daar staat het contact wel netjes in! Vreemd toch? Toen contact op telefoon opnieuw aangemaakt en toen stond op www.icloud.com dat contact dubbel, maar op mijn telefoon alleen de nieuw aangemaakte.
Grote kans dat dit voor meerdere contacten geldt, maargoed ik heb er veel dus verder nog niet geconstateerd.
Bekend probleem? Is er een oplossing? Zeer vervelend probleem hoor als je op het iCloud systeem vertrouwd!
//TOEVOEGING: Ik heb ook een iPad 1, firmware 5.1.1. Daar keek ik net even op en daar zijn de Contacten wel gelijk aan iCloud. Dat ene contact staat er dus dubbel in (op iCloud en op de iPad), maar dus niet op mijn iPhone 4S (maar 1x).

Probleem 2:
iMessage. Vorige week stuurde ik een vriend een iMessage waarna onder het bericht verscheen "Afgeleverd". Dan ga je er van uit dat hij het bericht heeft ontvangen. Ik kreeg na een paar uur nog geen reactie, dus nog maar eens wat gestuurd, weer netjes "Afgeleverd". Weer geen reactie (nouja goed dat kan natuurlijk, maar ben ik niet van die persoon gewend).
Toen een half uur later stuurde deze persoon mij een bericht en wat bleek hij had mijn twee berichten helemaal niet ontvangen. Het vreemde was ook, toen ik dus zijn bericht binnenkreeg maakte iMessage een nieuw gesprek met deze persoon aan. Dus ik had twee iMessage gesprekken met dezelfde persoon, waarvan de ene (de oude) dus niet meer werkte.
Ook weer een vaag probleem, en blijkt dus wel dat je er niet zomaar van uit kan gaan dat iemand een bericht heeft ontvangen.

Nu weet ik natuurlijk niet of deze problemen aan iOS6 te wijten zijn, maar voorheen had ik nooit problemen.

Misschien heeft iemand ook ervaring met deze problemen en weet hoe ze te verhelpen zijn?!

Pikkelateur 05-10-12 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jochemh1987 (Bericht 832990)
Probleem 2:
iMessage. Vorige week stuurde ik een vriend een iMessage waarna onder het bericht verscheen "Afgeleverd". Dan ga je er van uit dat hij het bericht heeft ontvangen. Ik kreeg na een paar uur nog geen reactie, dus nog maar eens wat gestuurd, weer netjes "Afgeleverd". Weer geen reactie (nouja goed dat kan natuurlijk, maar ben ik niet van die persoon gewend).
Toen een half uur later stuurde deze persoon mij een bericht en wat bleek hij had mijn twee berichten helemaal niet ontvangen. Het vreemde was ook, toen ik dus zijn bericht binnenkreeg maakte iMessage een nieuw gesprek met deze persoon aan. Dus ik had twee iMessage gesprekken met dezelfde persoon, waarvan de ene (de oude) dus niet meer werkte.
Ook weer een vaag probleem, en blijkt dus wel dat je er niet zomaar van uit kan gaan dat iemand een bericht heeft ontvangen.

Nu weet ik natuurlijk niet of deze problemen aan iOS6 te wijten zijn, maar voorheen had ik nooit problemen.

Misschien heeft iemand ook ervaring met deze problemen en weet hoe ze te verhelpen zijn?!

Afgeleverd wordt volgens mij mee bedoeld, verstuurd vanaf de server. Dit wil dus niet zeggen dat het ook daadwerkelijk is afgeleverd op de iPhone van je contact.
Heb je dit trouwens ook bij andere contacten?

jochemh1987 05-10-12 11:10

Nog niet ervaren bij andere contacten. Maargoed een paar dagen ervoor ging het nog wel goed met dit contact. Toen ineens niet meer. Nadat ik zijn bericht heb ontvangen (in een nieuw gespreksvenster) gaat het weer goed. Vreemd toch...

Hij draait overigens nog op iOS 5 en ik op iOS 6

LindsayQ 05-10-12 16:20

Ik heb met iMessage hetzelfde probleem, ik kon vorige week ineens geen berichten meer sturen naar m'n zus (ik heb de 4S, zij de 4). Later stuurde ze mij een berichtje vanaf het e-mailadres en zij kan ook geen berichten sturen naar m'n moeder, die een 3GS heeft. En net sprak ik haar en blijkbaar heb ik twee berichtjes van haar nooit gehad.

Ook kreeg ik van Vodafone de melding dat ik bijna over m'n datalimiet heen zat. is toch vreemd, ik heb 500GB en gebruik daar meestal maximaal 150 van. Dus ik heb 3G uitgezet als ik thuis ben en Wi-Fi gebruik, alleen dan kan ik dus ook geen berichten versturen.

Raar gedoe. Ik heb geen idee hoe ik terug naar iOS5 moet, want anders had ik dat wel geprobeerd.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:00.