//

stroom op achterzijde iphone 5

stroom op achterzijde iphone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik de nieuwe iphone 5 aan de oplaadkabel hang voel ik een lichte tinteling aan de achterzijde van de telefoon. Haal ik de stekker ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-10-12, 09:50
moppie45 moppie45 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 3
Standaard stroom op achterzijde iphone 5

Als ik de nieuwe iphone 5 aan de oplaadkabel hang voel ik een lichte tinteling aan de achterzijde van de telefoon. Haal ik de stekker er weer uit dan is het weg. Heeft nog iemand dit gemerkt?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-10-12, 09:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moppie45 Bekijk bericht
Heeft nog iemand dit gemerkt?
Nog niet gemerkt In ieder geval is één van jullie twee statisch opgeladen, de iPhone 5 of jij.
  #3  
Oud 07-10-12, 09:56
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dit fenomeen treedt ook op bij de aluminium unibody macbooks op. Als je de lader aan sluit, voelt de behuizing anders aan wanneer de lader niet aangesloten is. Aluminium geleidt, en jouw lichaam ook. Het zou uit kunnen maken als de oplader geaard is en op een geaard stopcontact is aangesloten.

Veeg maar eens met je vingers over de achterkant met en zonder lader aangesloten. Mét dan 'stuiteren' je vingertoppen over het oppervlak, is een vreemd gevoel
  #4  
Oud 07-10-12, 10:06
moppie45 moppie45 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 3
Standaard

Het maakt niet uit of de telefoon aan de usb van de laptop hangt of aan de lader in het stopcontact. Lader is niet geaard, laptop wel. Het ligt wel degelijk aan de phone want mijn vrouw voelt het ook. M.i. zou het niet mogen want ik denk dat dit een lekstroom is..??
  #5  
Oud 07-10-12, 10:28
Guest-20180928213307
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Of het mag of niet mag laat ik terzijde. Heb het nog niet gehad bij de iphone 4. Maar wel al bij veel laptops.
  #6  
Oud 07-10-12, 11:09
Jusuuu's schermafbeelding
Jusuuu Jusuuu is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 22
Standaard

Dit had ik ook op mijn 4S als ik deze aan de usb poort van het toetsenbord aansloot, deed ik 'm in m'n Mac dan had ik het niet.
  #7  
Oud 07-10-12, 12:09
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

Alle iphones hebben dat.
Een moderne (geschakelde) voeding van mobieltjes lekken capacitief wat stroom die met een spanningzoeker (schroevendraaier met neon lampje) goed te constateren is.
De stroom is kleiner dan 1 mA en nog juist als een licht trillen te voelen als je er gevoelig voor bent.
Het trillen is overigens het ritmisch samentrekken van spiertjes net onder de huid onder invloed van de 50 Hz wisselstroom.
  #8  
Oud 07-10-12, 12:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door absrnd Bekijk bericht
De stroom is kleiner dan 1 mA en nog juist als een licht trillen te voelen als je er gevoelig voor bent.
Het trillen is overigens het ritmisch samentrekken van spiertjes net onder de huid onder invloed van de 50 Hz wisselstroom.
Werkt een iPhone dan op 50 Hz wisselstroom

Ken Shirriff's blog: Apple iPhone charger teardown: quality in a tiny expensive package
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Camera iPhone 4S vreet stroom robinvanarkel iPhone algemeen 2 24-06-12 21:55
Oplichtend Apple teken op achterzijde Svenonline iPad algemeen 7 11-01-11 12:28
Nieuwe achterzijde gmlens iPhone algemeen 1 12-07-09 21:45
deukje op achterzijde iphone crius iPhone algemeen 1 28-04-08 19:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:39.