//

Wi-Fi iOS6 probleem iPhone 4S

Wi-Fi iOS6 probleem iPhone 4S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds, en mijn gevoel zegt vanaf het moment dat ik mijn update heb gedaan van iOS5 naar iOS6, heb ik slechte ervaring met mijn Wi-Fi. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-10-12, 09:53
serviceme serviceme is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 40
Standaard Wi-Fi iOS6 probleem iPhone 4S

Sinds, en mijn gevoel zegt vanaf het moment dat ik mijn update heb gedaan van iOS5 naar iOS6, heb ik slechte ervaring met mijn Wi-Fi. Heb mijn hele telefoon al leeg gemaakt, alles er opnieuw op geplaatst, zelfs een harde reset en hertel gedaan maar niets wil helpen.

De ene keer krijg ik bij Wi-Fi UIT en als ik erop klik dan kom ik op het Wi-Fi scherm uit maar het AAN/UIT vlakje is dan niet aan te klikken, die is grijs. Een andere keer als ik mijn mobiel opstart (misschien 10 minuten later), is die wel aan te klikken en zie ik een lijst met netwerken maar als ik mijn netwerk klik, GEEN aansluiting zegt hij dan. En weer een andere keer kan ik mijn Wi-Fi wel goed krijgen en heb ik misschien een half uur internet via Wi-Fi en flop, uit.

Ik snap er helemaal niets van... Lees hier en daar dat er wel problemen zijn met Wi-Fi sinds de iOS update, maar is dit ook zo? Overigens mijn partner heeft de iPhone4 en die heeft nergens last van.

Zijn er misschien meer met dit probleem? Herkent iemand deze?
Vind het knap lastig en weet niet meer wat ik nu nog moet doen. Wilde wel proberen terug te gaan naar iOS5 maar lees hier en daar dat dit niet meer mogelijk is. Iemand een idee??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-10-12, 11:47
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Dit al geprobeerd? Probleemoplossing Bluetooth en Wi-Fi iPhone, iPad, iPod touch - iPhoneclub.nl
  #3  
Oud 07-10-12, 12:39
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
blijkbaar werkt uw link niet
Probeer deze:
Probleemoplossing Bluetooth en Wi-Fi iPhone, iPad, iPod touch - iPhoneclub.nl

edit deze ook niet
Plak alle woorden in Google en de eerste link geeft je de juiste pagina
  #4  
Oud 07-10-12, 13:10
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
blijkbaar werkt uw link niet
Probeer deze:
Probleemoplossing Bluetooth en Wi-Fi iPhone, iPad, iPod touch - iPhoneclub.nl

edit deze ook niet
Plak alle woorden in Google en de eerste link geeft je de juiste pagina
Raar. Werkte daarstraks nog wel. Maar dan heb jij het in ieder geval opgelost. ;-)
  #5  
Oud 08-10-12, 08:53
serviceme serviceme is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 40
Standaard

Nou... die link werkt bij mij ook niet maar ik denk waar deze pagina over gaat en dan kan ik alleen maar zeggen, JA dat heb ik gedaan. Echter, alleen HERSTEL via iTunes heb ik nog niet gedaan. Ik dacht dat VOLLEDIG HERSTEL via mijn iPhone zelf ook al voldoende zou zijn, want dan ben ik ook alles kwijt en begint hij helemaal opnieuw als leeg toestel. Ik zou dat dan nog een keer kunnen proberen, we zullen het zien.

Maar wat nu wel gek/vreemd is... Sinds gisterenavond heb ik 4 tot 5 minuten wel Wi-Fi en dan opeens valt het weg. Laat ik mijn mobiel 10 minuten liggen en ik ga dan weer kijken, dan heb ik weer Wi-Fi. En na ongeveer 5 minuten met mijn telefoon in de weer te zijn geweest, valt mijn Wi-Fi weer weg. Dit is wel een vreemd probleem... Iemand een idee?

Maar goed, ik zal de HERSTEL nog even doen via iTunes en zie of dat werkt.
  #6  
Oud 10-10-12, 15:33
serviceme serviceme is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 40
Standaard

Nou, het probleem blijft bestaan... Hebben meer hier problemen mee? Hebben die dit ook na de update van iOS6? Ik hoor het graag, want vind het best erg lastig. Soms doet die het een tijdje goed en dan opeens ben ik het weer kwijt en kan die niet meer op Wi-Fi komen, echt lastig.

2 dagen ging het weer prima en vanmiddag opeens weer weg. Opnieuw opstarten en na veel 5en en 6en doet die het weer... maar voor hoe lang?!
  #7  
Oud 18-10-12, 00:29
johnnychecotto johnnychecotto is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 1
Thumbs down slechte Wi-Fi verbinding

Ik heb hetzelfde probleem met de iphone4S, maar niet met de 3gs en enkele buren ook sinds de update naar ios 6 is het K.... met de Wi-Fi verbinding thuis erg instabiel.
  #8  
Oud 18-10-12, 08:45
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johnnychecotto Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem met de iphone4S, maar niet met de 3gs en enkele buren ook sinds de update naar ios 6 is het K.... met de Wi-Fi verbinding thuis erg instabiel.
Ik heb thuis ook 3 optie's. Wel, niet of een hele trage verbinding.
  #9  
Oud 18-10-12, 10:24
bwah bwah is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 2
Standaard

Zelfde probleem met iPhone 3S. Het lijkt wel of iOS 6.0 maar één instelling erkent. Kon een tijd alleen via m'n werk Wi-Fi gebruiken, mijn Wi-Fi thuis herkende ie wel, maar maakte geen contact. Na diverse harde herstarts, netwerk reset en 'vergeet dit netwerk', schakelt ie weer probleemloos tussen bekende Wi-Fi netwerken. Alleen kan ik dan weer geen emails versturen via het 3G netwerk, ook als het bereik boven 90% is. Melding dat er geen internet verbinding is.
Ook apps als 9292 werken niet, zelfde melding.
Trouwens vergelijkbaar probleem met locatievoorziening, maar zal daar een nieuw topic over starten
  #10  
Oud 18-10-12, 12:22
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Aan de TS, kunt u een screenshot maken van de instellingen. Als de Wi-Fi balk grijs is vrees ik dat er een erg groot probleem is.
  #11  
Oud 06-02-13, 23:55
harre99 harre99 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 14
Standaard

heeft er hier al iemand DE oplossing voor dit probleem? Want ik heb hier nog steeds last van.
En ik weet niet of diet er ook iets mee te maken heeft, maar mijn "persoonlijke hotspot" zit continu te "zoeken" en dat kost me naar mijn mening enorm veel batterij! Ik kan hier blijkbaar niets aan veranderen. Weet iemand raad?
O ja, heb ook alle bovenstaande dingen al geprobeerd, zonder resultaat echter!
  #12  
Oud 07-02-13, 08:34
ronheinen ronheinen is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 4
Standaard

Probleem is er ook op de iPhone 5, dus duidelijk niet een hardware, maar een software probleem. Heb sinds de update naar 6.02 deze problemen. Maakt niet uit in welke Wi-Fi omgeving ik ben heb slechts ontvangst via Wi-Fi als ik in de buurt van een router ben. Thuis al een range extender geplaatst zodat ik in ieder geval ook op de 1e etage bereik heb. Op m'n werk precies hetzelfde probleem net als bijvoorbeeld in hotels of andere plaatsen waar openbaar Wi-Fi beschikbaar is, daar heb ik wel redelijk ontvangst maar wil er geen verbinding gemaakt worden.
Wordt tijd dat Apple dit probleem serieus gaat nemen. Op deze manier kan het ze nog wel eens klanten gaan kosten, want ondanks het feit dat ik een echte Apple fan ben begint dit mij nu zo langzamerhand wel sceptisch te maken.
Reageren

Labels
ios6, iphone 4s, wi-fi problemen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na upgrade van IOS6 Beta 4 naar IOS6 staat visual voicemail aan mbraeke1 iPhone algemeen 5 04-10-12 21:59
Probleem met geluid na lege accu in IOS6 kevinknol iPhone algemeen 0 30-09-12 14:05
iOS6 probleem afspeellijst keeper iPhone algemeen 0 24-09-12 17:09
iOS6 caldav account probleem Arney iPhone algemeen 0 20-09-12 12:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:57.