//

iPhone 5 USB poort verbruikt te veel stroom

iPhone 5 USB poort verbruikt te veel stroom discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb sinds gisteren iphone 5 (wit, 16B) deze nacht mijn iphone perfect kunnen opladen. Nu wou ik hem terug opladen omdat hij plat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-10-12, 22:16
Regaman Regaman is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 21
Standaard iPhone 5 USB poort verbruikt te veel stroom

Hallo,

Ik heb sinds gisteren iphone 5 (wit, 16B) deze nacht mijn iphone perfect kunnen opladen. Nu wou ik hem terug opladen omdat hij plat was. In het stopcontact deed hij niks, bleef op 1% staan. Als ik hem op mijn iMac aansluit komt erop dat de usb poort te veel stroom verbruikt en deze dus wordt uitgeschakeld. Ik zit dus nu met een iPhone 5 die ik niet kan opladen??? Nog iemand die dit probleem heeft en hoe los ik dit op?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-10-12, 23:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Regaman Bekijk bericht
Als ik hem op mijn iMac aansluit komt erop dat de usb poort te veel stroom verbruikt en deze dus wordt uitgeschakeld.
Welke versie van OS X draait op die iMac met welke Build nummer?
  #3  
Oud 07-10-12, 23:03
Regaman Regaman is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 21
Standaard

Heeft daar niks mee te maken... Heb hem aan de praat gekregen maar als ik het kabeltje teveel aanraak stopt hij terug met laden. Morgen test ik met andere kabel en als het aan de iPhone ligt doe ik hem terug. Te veel geld om daar mee te zitten sukkelen
  #4  
Oud 07-10-12, 23:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Regaman Bekijk bericht
Heeft daar niks mee te maken...
OK! Ook goed

Succes verder
  #5  
Oud 25-11-12, 01:23
peertje1234 peertje1234 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 1
Standaard

Ik heb denk ik hetzelfde probleem. Sinds gisteren heb ik dat probleem, daarvoor was het geen issue. Waarom dat nu gebeurt weet ik niet.
Mijn imac herkent de iphone5 1 op de 20 keer en dan valt de verbinding weg, omdat de USB teveel stroom verbruikt (volgens de melding).
Synchroniseren heb ik nu via Wi-Fi aanstaan. Opladen lukt wel, maar rechtstreeks op stroom.
Weet iemand raad?
  #6  
Oud 25-11-12, 10:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peertje1234 Bekijk bericht
Weet iemand raad?
Dit zou niet mogen gebeuren op een Mac als de US-kabel en de dock connector in orde zijn. Een nieuwere Mac schakelt 500 mA stroom bij als er een iPhone aangesloten wordt.

Er is echter één versie van OS X Mountain Lion 10.8 waar dit probleem optreedt door een bug in het Power Management. Vandaar mijn vraag in bericht #2.
  #7  
Oud 23-03-14, 20:13
RobinDeleener RobinDeleener is offline
• iOS 10.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 75
Standaard

Ik zit net met hetzelfde probleem...

In de computer: verbuikt de iphone teveel stroom en sluit de computer de USB poort af.

In een normaal stopcontact laadt de iphone niet meer op. Heel soms krijg ik even connectie maar dan verdwijnt die weeral meteen. Of springt de connectie aan en uit.
Ik heb dit probleem al eerder gehad en toen werd dit opgelost door het stof in de connector te verwijderen.
Dat heb ik nu al gedaan en hij lijkt proper maar het probleem blijft zich voordoen...

Iemand suggesties? Ik vrees dat de connector van de iphone stuk is :s
  #8  
Oud 23-03-14, 20:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobinDeleener Bekijk bericht
In de computer: verbuikt de iphone teveel stroom en sluit de computer de USB poort af.
Als een Mac zeurt dat een iPhone te veel stroom verbruikt en de USB-poort afsluit dan is er iets serieus mis. Zoals eerder geschreven, een Mac levert 500 + 500 = 1.000 mA laadstroom aan een iPhone.
  #9  
Oud 23-03-14, 21:49
RobinDeleener RobinDeleener is offline
• iOS 10.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 75
Standaard

Ik weet inderdaad dat een pc 500mA per USB kan/mag leveren.
Ik besef dus ook dat er iets fout is en daarom wou ik vragen of mensen nogal dit probleem gehad hebben en eventueel weten hoe dit op te lossen valt...

Zoals vermeld vrees ik dat mijn connector langs de iphone kant stuk is :s
  #10  
Oud 23-03-14, 21:52
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Ik heb ditzelfde gehad met een slechte kabel. Kabel vervangen en melding niet meer gehad.
  #11  
Oud 23-03-14, 21:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobinDeleener Bekijk bericht
Ik weet inderdaad dat een pc 500mA per USB kan/mag leveren.

Zoals vermeld vrees ik dat mijn connector langs de iphone kant stuk is :s
Nogmaals, een Mac levert 1.000 mA per USB-poort aan een iPhone. Blijkbaar neemt de iPhone nog meer stroom af. Eventueel een probleem met de power management chip die de laadstroom niet meer of niet goed regelt. Of zoals mijn voorganger schrijft: een defecte kabel.
  #12  
Oud 23-03-14, 22:23
RobinDeleener RobinDeleener is offline
• iOS 10.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 75
Standaard

ok bedankt voor de snelle reacties!

ik heb net even enkel mijn kabel ingestoken en meteen krijg ik de error van teveel stroom (ook na herstarten van de computer waardoor USB gereset wordt).
Is dus inderdaad een defecte kabel...

Dankje voor de reacties!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Camera Connection kit / usb gebruikt te veel stroom Herbieferbie iPad accessoires en onderdelen 3 11-08-12 10:00
iphone verbruikt veel data r1Ch iPhone algemeen 26 09-05-12 10:03
USB poort werkt traag met iPhone Fazer1ooo iPhone algemeen 0 09-06-10 00:16
iPhone ism USB poort autoradio Peernij iPhone algemeen 3 16-11-09 16:24
SB-apparaat verbruikt momenteel te veel stroom nol iPhone algemeen 0 09-05-09 11:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:03.