//

Batterij iPhone 5 te snel leeg

Batterij iPhone 5 te snel leeg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Thnx, daar ben ik dus echt gewoon al 30x langsgefietst zeg mennnn ;-) En nu ik toch slimme vragen aan het stellen ben, de tijden ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 31-10-12, 22:32
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

Thnx, daar ben ik dus echt gewoon al 30x langsgefietst zeg mennnn ;-)
En nu ik toch slimme vragen aan het stellen ben, de tijden die hij aangeeft zijn al van gedane activiteit of wat je nog kunt gebruiken? Laatste denk ik?! Want ik heb nooit 3 uur en 31 met dat ding zitten spelen...(hoop ik hahaha) *edit* met het schrijven vd tekst hieronder loopt het aantal minuten op... Dus toch 3,5 uur er mee bezig geweest...best ernstig

Voor jullie info heb hem sinds uit de verpakking net voordat hij helemaal leeg was opgeladen tot 100% en hem vanmorgen rond half acht van de lader gehaald, er regelmatig op zitten knoeien, om in te stellen, wat gebeld, wat berichten gestuurd en hij staat nu op 61% stand by tijd op 13:58
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 31-10-12, 22:40
Kenn19 Kenn19 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 5
Standaard

Oké ja ik gebruik hem opzich wel veel maar als hij na 6 uur gebruiken dan al op is dan word ik niet echt vrolijk want mijn 4S gaat paar uur langer mee.. En die heeft zelfs jailbreak dus ook niet echt goed voor batterij.. Mja hopen dat het beter word, kan moeilijk nu al lopen klagen haha
  #43  
Oud 01-11-12, 16:54
Dessie Dessie is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 22
Standaard

Ik ga het zelf ook even bijhouden, heb hem gister voor het eerst geladen na ontvangst. van 19%>100%

15:54 Zit nu op :

Accu: 34%
Usage: 5h 33m
Standby: 10h 27m

Ik verwacht dat het nog gaat verbeteren, maar ga het wel even bijhouden

(Edit) 18:31

Accu: 5%
Usage: 7h 26m
Standby: 13h 4m

Laatst gewijzigd door Dessie; 01-11-12 om 19:31.
  #44  
Oud 16-11-12, 17:51
Justincase Justincase is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 48
Standaard

Ik schrik net behoorlijk van mijn I5!

Gisteravond opgehaald en meteen aan de lader gehangen.
Vanochtend om 8 uur er af gehaald, om mijn ipad op te laden.
Mijn Iphone 5 staat op vliegtuigmodus (dus geen Wi-Fi, BT of 3G).

Kom ik nu net thuis, en hij staat op 91% Ding heeft de hele dag op vliegtuigmodus gestaan en is niet gebruikt!
Dat beloofd wat als ik straks 3G aanzet......

Wat ik niet uit het topic kan opmaken, is of de accu na verloop van tijd beter wordt?
  #45  
Oud 16-11-12, 18:42
rmondie rmondie is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 67
Standaard probleem

Blijft een ellende hier de accu wordt beslist NIET beter hier ik red het gewoon echt geen dag ermee wat heb ik een spijt
  #46  
Oud 16-11-12, 18:55
pvtje pvtje is offline
• iOS 8.1.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 8
Standaard

Hier geen problemen met de accu, ik heb juist de indruk dat hij langer mee gaat als mijn iphone 4.
ik hang hem elke dag aan de lader net als de 4, die stond meestal rond de 20% de iphone 5 staat na een dag rond de 40%,
In het weekend als ik bijna niet bel hoef ik hem niet op te laden, dan gaat ie pas zondag avond aan de lader.
zeer tevreden over het stroom gebruik, oh ja ik heb locatie bepaling gewoon aan staan.
  #47  
Oud 16-11-12, 19:12
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Justincase Bekijk bericht
Wat ik niet uit het topic kan opmaken, is of de accu na verloop van tijd beter wordt?
Als je alles had gelezen, dan had je ook een antwoord op je vraag.

Dus begin op pagina 1 met lezen, nu lijkt het alsof je je vraag hier neer hebt gezet "zonder te lezen".
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #48  
Oud 20-11-12, 22:46
r03n_d's schermafbeelding
r03n_d r03n_d is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 151
Standaard

Die van mij staat op 100% als ik ga slapen, en op 80% als ik wakker word. Lijkt heel drastisch, maar het is echt zo.
Wi-Fi staat uit, netals de meeste energievretende instellingen (siri, locatievoorzieningen etc etc).
Mijn iPhone 4 had dit véél minder onder iOS 5 na 2 jaar gebruik. Ook tijdens gebruik loopt de batterij in sneltreinvaart leeg.

Heb nu facebook-integratie uitgezet, ga kijken of dat werkt. Passbook & Safari stonden dus al uit bij iCloud.
__________________
iPhone 6 bestellingen overzicht: http://bit.do/iphone6orders
  #49  
Oud 21-11-12, 19:50
r03n_d's schermafbeelding
r03n_d r03n_d is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 151
Standaard

Oke, maakt allemaal niks uit.. Zit nu op dit:
Code:
Over: 8%  
Gebruik: 16 uur en 54 minuten  
Stand-by: 16 uur en 54 minuten
Kan het zijn dat mijn iPhone niet goed in de stand-by modus schakelt? En mijn batterij daarom zo snel leeg is? Zijn er meer mensen die dezelfde waarde hebben bij gebruik & stand-by?
  #50  
Oud 03-12-12, 15:53
Bongers Bongers is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 20
Standaard

Ik lees in dit topic dat het ook kan komen doordat je een back-up terug hebt gezet. Is dat niet een beetje raar? Wat kan dan de oorzaak zijn?

Ik heb mijn iphone 5 sinds zaterdag en heb hem vandaag dus voor het eerst mee naar het werk. Naar mijn gevoel gaat ie ook sneller leeg dan mijn (gejailbreakte) iphone 4. Ik wacht het nog een paar dagen af want ik heb eerlijk gezegd geen zin om hem weer als nieuwe iphone te configureren.
  #51  
Oud 03-12-12, 17:15
peerfineer peerfineer is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Heerlen
Berichten: 50
Standaard

ik heb hele goede ervaringen met een dubbele harde reset (dus minimaal 2 x, meteen achter elkaar). Zowel mijn 4S alsook mij 5 liepen in rap tempo leeg, en waren na 2 a 3 harde resets achter elkaar meteen ok! Ook anderen om mij heen hebben hier merkbare resultaten gehaald. Voor de duidelijkheid: een harde reset doe je door beide knoppen (niet de volumeknopjes....) tegelijk ingedrukt te houden tot de iphone uit, en weer aan gaat. Ik ben benieuwd of dit bij jullie ook helpt, want ik lees dit 'truukje' bijna nergens, maar het heeft mij echt altijd gered.
  #52  
Oud 03-12-12, 17:26
defisit defisit is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 75
Standaard

De accuduur ging langer mee toen ik de 5 net had. Nu staan er meer apps op en gaat het gebruik naar beneden. Heb de logging op m'n router aangezet om eens te kijken naar welke websites dat ding allemaal connect als hij vanuit de stand-by stand actief wordt. Veel applicaties die in de achtergrond staan maken iedere keer of om de zoveel tijd verbinding met externe websites, niet alleen de push diensten. Dit neemt allemaal meer energie.

Wel nu, als je accu opeens substantieel minder lang meegaat dan daarvoor (dezelfde telefoon dan he) dan heb je een applicatie(s) erop staan die dit veroorzaakt. ik zou adviseren CARAT in de App Store er eens opzetten. Dit geeft inzicht in welke applicaties slurpen. Zo kwam ik op m'n 4S erachter dat bepaalde JB programma's zoals Protect My Privacy op de achtergrond diensten heeft draaien die teveel power namen.

Ik ben tevreden over de accu in de 5 in tegenstelling tot de 4S. Hij gaat ietsje langer mee, maar moet nog steeds iedere dag opladen. De 5 heeft ook minder processen draaien dan m'n jailbroken 4S dus dat de 5 langer meegaat is logisch.

Een probleem met de accuduur vind ik alleen als je op een ongewenst moment zonder komt te zitten. Hoe vaak is je dat nu echt overkomen? Ik lees veel berichtgeving (met name op het apple support forum) van mensen die praten alsof zo nooit een mogelijkheid hebben dat ding op te laden, iedere dag op survival zijn in de Ardennen of iets dergelijks.

Als de accu gewoon een dag meegaat en je moet weer thuis/op je werk/ in de auto opladen, wat is het issue denk ik dan.
  #53  
Oud 04-12-12, 12:33
Jokke Beton Jokke Beton is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 2
Standaard

Hey,

Ik ben nieuw hier en ook nieuw in de Iphone wereld.
Was er ook wel van verast dat de batterij van de iphone 5 zo vlug leeg is.
De tips die ik hier gelezen heb blijken toch erg bruikbaar
Heb BatteryDoctor geintalleerd en een hoop app's anders ingesteld zoals hier en door de BatteryDoctor aangegeven en nu is mijn toestel al 19u52 in standby en 3u54 gebruikt met nog 62% van de battery die vol is
lijkt mij een aanvaardbaar niveau nu, niet?
Nog een tip die ik van een mede Iphone 5 gebruiker kreeg was om als je dubbelklickt op de home button, alle app en toepassingen te verwijderen die in het balkje staan dat dan verschijnt.
Is dit balkje dan het geheugen van de laatste toepassingen die je gebruikt?

Jokke
  #54  
Oud 04-12-12, 15:01
defisit defisit is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Beton Bekijk bericht
Is dit balkje dan het geheugen van de laatste toepassingen die je gebruikt?

Jokke
Zo kun je het bekijken ja, iOS houdt de applicaties die je geopend hebt op de achtergrond. Dit gebeurt nadat je een applicatie hebt geopend en deze via de home knop weer 'sluit'. De applicaties op de achtergrond blijven in het werkgeheugen van de iphone staan. Het is verstandig om apps echt te sluiten, zeker apps die afhankelijk zijn van internetverbindingen.

Ik neem aan dat je weet hoe je actieve apps echt afsluit.
  #55  
Oud 04-12-12, 15:34
Jokke Beton Jokke Beton is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door defisit Bekijk bericht

Ik neem aan dat je weet hoe je actieve apps echt afsluit.
Euhm ik sluit ze gewoon met de homeknop das dus blijkbaar niet voldoende?
  #56  
Oud 08-12-12, 13:46
MMDJ MMDJ is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: Sappemeer
Berichten: 1
Standaard Probleem na de update van software i.OS 6.0.1 (batterij)

Hi,

Ik heb even de volgende vraag, ik heb de IPhone 5, maar ik heb de volgende vraag. Ik heb laatst een update gedaan voor het nieuwe software i.OS 6.0.1, maar ik merk dat mijn batterij sneller leeg gaat. Ik heb locatievoorzieningen op alle app's al uitgeschakeld, ook sluit ik alle app's uit op de achtergrond.
Ik heb mijn telefoon vanochtend om 08:30 van de lader afgehaald opgeladen tot 100% mijn telefoon niet gebruik , maar mijn batteij is nu nog maar 75%. (12:45) Ik hoor wel van mensen om mijn heen meerdere signalen/klachten over de IPhone 4 en 4S na de update van i.OS 6.0.1.
Ik heb nu contact gehad met mijn provider Vodaphone, daar zijn geen meldingen binnen gekomen over dit probleem.

Wie is misschien bekend met dit probleem en wie heeft een oplossing (dat zal nog beter zijn) , misschien tips?

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt voor het lezen en misschien meedenken?
  #57  
Oud 09-12-12, 01:31
momo59 momo59 is offline
• iOS 9.3.4
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 22
Standaard

Ook mijn iPhone 5 is veel sneller leeg dan de iPhone 4. Na 3 uur gebruik nog maar 38% over. Heb de hiervoor genoemde tips net uitgeprobeerd en zal hem straks aan de lader leggen. Hoop dat het helpt. Daarnaast heb ik sinds anderhalve week ook kernel panics en sluit de iPhone af naar een zwart scherm. Soms duurt het 15 minuten voordat hij aan wil gaan. In diagnose zie ik verschillende panic.plist meldingen te staan. Zou dit een gevolg kunnen zijn van een foute batterij? Heeft een van jullie ook die meldingen? Dit is al mijn tweede iPhone 5! De eerste crashte om de haverklap en de batterij indicatiestatus werkte niet, maar is gelukkig na 1 week vervangen. Ik vind het wel vervelend dat de tweede iPhone 5 van nog geen anderhalve maand oud nu ook al kuren vertoont. Met mijn nummer 4 nooit problemen gehad.
  #58  
Oud 15-12-12, 13:38
Vrossifan46 Vrossifan46 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 5
Standaard

Zou er een verband kunnen zijn tussen het netwerk en de batterij. We zijn overlaatst overgeschakeld van proximus naar Mobistar. En sederdien zakt de batterij van men vriendins iphone 4s zienderogen. Soms wel een paar procenten per minuut. Vroeger was ons dat eigenlijk nooit opgevallen. Toen de 4s nog van mij was had ik daar nooit geen klachten over integendeel. Maar nu? En nu ben ik eigenlijk ook niet tevreden van de batterij van men iphone 5. Zijn er nog mensen die dat zo ervaren? Dat is algemeen geweten dat de ontvangst van Proximus beter is dan die van mobistar. Misschien moet de iphone teveel werken om de verbinding in stand te houden?
  #59  
Oud 15-12-12, 22:46
defisit defisit is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrossifan46 Bekijk bericht
Zou er een verband kunnen zijn tussen het netwerk en de batterij. We zijn overlaatst overgeschakeld van proximus naar Mobistar. En sederdien zakt de batterij van men vriendins iphone 4s zienderogen
Ik denk dat het inderdaad invloed heeft. De vraag is hoe het energieverbruik zich verhoudt tot een goede of slechte cell verbinding. Volgens mij kost het meer energie om een slechte verbinding in takt te houden. Hiermee bedoel ik dus de energie die het kost om een verbinding te onderhouden.

Hoe zich dit vervolgens tot elkaar verhoudt bij een actieve verbinding (een telefoongesprek) weet ik niet.

Ik zou iig de 3G switch uitzetten, die sloopt je batterij. Op de verbinding met het netwerk van je provider heb je toch geen invloed.

John.
  #60  
Oud 16-12-12, 21:21
nijinosenshi nijinosenshi is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 1
Standaard

Ik heb een probleem.

Sinds 2 dagen heeft mijn iphone 5 last van een overspannen batterij. 's Ochtends haal ik hem er met 100% uit de oplader en moet ik em vervolgens nog drie keer op 1 dag opladen omdat die dan helemaal leeg is.

Ik heb mijn telefoon nu ongeveer 1,5 maand en helemaal nergens last van gehad. Ik heb ook helemaal nergens de instellingen veranderd sindsdien. Ik sluit zelfs mijn apps af (door 2 keer op de home-knop te klikken). Ik vraag me nu dus heel erg af waar het aan ligt.
Hij is ook de hele tijd warm, dus hij heeft het ergens heel moeilijk mee.

Vandaag in de gaten gehouden en ben begonnen met 90% batterij. Na 1,5 uur zat ik op de 45% en heb ik 4 whats-app meldingen gekregen. Verder waren alle apps afgesloten. Dus dit is duidelijk niet normaal, hij is ook heel erg warm.

Help!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij Iphone 3g snel leeg. roelske iPhone algemeen 1 17-05-12 20:53
iPhone 4 batterij snel leeg? stereopanda iPhone algemeen 11 04-08-10 14:14
iPhone batterij snel leeg jketting1 iPhone algemeen 27 15-01-10 15:09
iPhone 2g batterij snel leeg Jeffmeister iPhone algemeen 5 23-08-09 18:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:04.