iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterij iPhone 5 te snel leeg (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/127190-batterij-iphone-5-snel-leeg.html)

javde 09-10-12 22:25

Batterij iPhone 5 te snel leeg
 
Collega-iPhone5-eigenaren,

Ik ben de gelukkige eigenaar van een iPhone 5, maar nu is het volgende het geval.
De batterij van mijn iPhone loopt ontzettend snel leeg, veel sneller dan mijn oude iPhone 4. Ik haal met beperkt dagelijks gebruik net thuis ermee waar de fel begeerde laadkabel al ligt te wachten. Dat moet ook wel, want na die werkdag zit ik maximaal rond de 25%.

Facts:
- Is al mijn 2e iPhone 5, de eerste was nog erger. Haalde ik het einde vd dag nauwelijks mee.
- Alles staat aan (net zoals op m'n iPhone 4, zijn dezelfde instellingen), dus Wi-Fi, 3G, BT.
- schermhelderheid staat op bijna volledig minimaal.
- 2 mailaccounts erop.

De vraag: wat mag ik verwachten in duur bij deze iPhone bij normaal gebruik?

Shorty007 09-10-12 23:00

Het is een nieuwe batterij. Gaat pas met een maand langer mee :) dat zijn mijn ervaringen iig.

IPhoneandipad2 09-10-12 23:17

Gebruik je het heel intensief? Had een 4s hiervoor en die ging ook heel snel leeg na een trein reis van een uur. Maar bij mijn iPhone 5 val het nog relatief mee. Anders moet je 2x klikken op je homebuttom en die Apps verwijderen. Deed bij me iPhone 4s wel goed.

vuurvreter 09-10-12 23:52

Of instellen als nieuw en geen backup terug zetten.

apotheosis 10-10-12 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door javde (Bericht 835659)
Collega-iPhone5-eigenaren,

Ik ben de gelukkige eigenaar van een iPhone 5, maar nu is het volgende het geval.
De batterij van mijn iPhone loopt ontzettend snel leeg, veel sneller dan mijn oude iPhone 4. Ik haal met beperkt dagelijks gebruik net thuis ermee waar de fel begeerde laadkabel al ligt te wachten. Dat moet ook wel, want na die werkdag zit ik maximaal rond de 25%.

Facts:
- Is al mijn 2e iPhone 5, de eerste was nog erger. Haalde ik het einde vd dag nauwelijks mee.
- Alles staat aan (net zoals op m'n iPhone 4, zijn dezelfde instellingen), dus Wi-Fi, 3G, BT.
- schermhelderheid staat op bijna volledig minimaal.
- 2 mailaccounts erop.

De vraag: wat mag ik verwachten in duur bij deze iPhone bij normaal gebruik?

Hangt ervan af wat je er allemaal mee gedaan hebt?
Hoeveel gebruiktijd heb je behaald?

woestewillem 10-10-12 09:09

Onbewust gebruik je hem ook meer omdat die nu nieuw is denk ik

nance30 10-10-12 10:19

Mijn iPhone heb ik bijna 2 weken en ik mag niet klagen over het verbruik

Hang hem net weer aan de lader en had een gebruiksduur van 7 uur en 10 minuten
1 dag en 3 uur standbij.
Lijkt mij netjes toch?

Voor de topic starter heb je een ouwde backup terug gezet of met een schone iPhone begonnen?

Guest-20180925190238 10-10-12 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 835690)
Of instellen als nieuw en geen backup terug zetten.

Wat zit er in een backup (zonder jailbreak) die op een iPhone 4/4S geen verhoogd energieverbruik veroorzaakte en op een iPhone 5 wel?

CuijkAanDeMAAS 10-10-12 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nance30 (Bericht 835778)
Mijn iPhone heb ik bijna 2 weken en ik mag niet klagen over het verbruik

Hang hem net weer aan de lader en had een gebruiksduur van 7 uur en 10 minuten
1 dag en 3 uur standbij.
Lijkt mij netjes toch?

Voor de topic starter heb je een ouwde backup terug gezet of met een schone iPhone begonnen?

Dat is zeker netjes.. Ben ik eigenlijk wel jaloers op met een gemiddelde gebruikstijd van 5/6 uur en standby van 18uur....

Tip voor mij? Ook maar om laten ruilen bij de AppleStore?

frank1964 10-10-12 13:28

Gebruik je soms exchange mail? Sinds ik dit zakelijk ook MOET gebruiken omdat ze op outlook over gegaan zijn is mijn accu ook veel sneller leeg als eerst... scheelt me zeker een paar uur. En over die iPhone 5, het is inderdaad een nieuwe accu die waarschijnlijk wat beter gaat presteren na een maandje. Mijn advies, zeker tien keer compleet leeg trekken tot ie vanzelf uit gaat en dan weer volledig laden. Daarna zou het niet meer uit mogen maken hoe vaak je laad en ontlaad.

martijn2308 10-10-12 14:27

Ik merk het verschil na 1 week al.. vanaf 8 uur tot nu toe 3% eraf.. Mail alles komt binnen.. Verder ook whatsapp gesprekken gedaan dus batterij is super goed

aeh 10-10-12 19:36

ik heb hetzelfde als TS, mag blij zijn als ie op 25% staat als ik weer thuis ben. Wat mij wel op viel was dat ik gisterenavond om 23u de lader eraf haalde, niet meer gebruikt en vanmorgen om 8u nog 100%! Maar als je hem gaat gebruiken gaat het hard, juist omdat je dit vaak hoort bij een nwe iPhon had ik juist al geen backup terug gezet maar nieuwe installatie gedaan...

javde 10-10-12 22:33

Hier de topic poster, ik heb geen gebruikerstijd meer, want ik heb nu een clean install gedaan, met alleen iCloud instellingen weer terug zoals contacten. Verder alles nu opnieuw ingesteld (ben je trouwens nog best even mee bezig).

Ik hoop dat dit het probleem verholpen heeft, zal jullie op de hoogte houden.
De iTunes back up (van de 4) heb ik dus niet meer gebruikt.

Rhan 10-10-12 23:24

Mijn iPhone 5 gaat 2 werkdagen (7:30-17:00) mee en dan de tweede dag na werk meteen opladen.

vuurvreter 10-10-12 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rhan (Bericht 836209)
Mijn iPhone 5 gaat 2 werkdagen (7:30-17:00) mee en dan de tweede dag na werk meteen opladen.

Mijn dag houdt niet op na 17.00 uur, zet je hem dan uit?

Rhan 10-10-12 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 836211)
Mijn dag houdt niet op na 17.00 uur, zet je hem dan uit?

Mijn gebruikstijd ligt meestal rond de 10 uur na die 2 dagen ik zet hem niet uit en op werk altijd op 3g, ben alleen vaak druk op het werk :P

vuurvreter 10-10-12 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rhan (Bericht 836213)
Mijn gebruikstijd ligt meestal rond de 10 uur na die 2 dagen ik zet hem niet uit en op werk altijd op 3g, ben alleen vaak druk op het werk :P

Ik snap het niet helemaal.
Maar ik sta op om 06.30 uur en haal hem van de lader af.
S'avonds rond 00.00 uur ga ik naar bed en heb dan nog zo'n 20% over.
Ik Whatsapp een klein beetje, lees de binnen komende mail en kijk af en toe op de Nu.nl app, hiermee hou ik het niet langer mee vol.
Tussen 07.30/16.00 uur staat de blauwe tand aan.
2 dagen gaat mij echt niet lukken :confused:

Rhan 10-10-12 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 836216)
Ik snap het niet helemaal.
Maar ik sta op om 06.30 uur en haal hem van de lader af.
S'avonds rond 00.00 uur ga ik naar bed en heb dan nog zo'n 20% over.
Ik Whatsapp een klein beetje, lees de binnen komende mail en kijk af en toe op de Nu.nl app, hiermee hou ik het niet langer mee vol.
Tussen 07.30/16.00 uur staat de blauwe tand aan.
2 dagen gaat mij echt niet lukken :confused:

Ik heb wel Locatieservices uit, brightness half en email die pusht na 1 uur geloof ik, maarja misschien heb ik geluk en een goede batterij gekregen in mijn iPhone.

vuurvreter 10-10-12 23:50

Locatie service staat bij mij ook uit en de mail op 30 minuten fetch en geen push.

Roos79 11-10-12 14:23

De mijne is nu 7 uur en 18 min en 1 dag en 14 uur stanby best netjes vind ik zelf!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:11.