iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Nieuwe mobiel: iPhone 4 of 4s (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/127253-nieuwe-mobiel-iphone-4-4s.html)

iphonerooky 10-10-12 19:56

Nieuwe mobiel: iPhone 4 of 4s
 
Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar een nieuwe mobiel. Nu heb ik de samsung galaxy ace en die valt zwaar tegen! Hiervoor had ik ook al een slechte mobiel dus dit keer wil ik het goed aan pakken en voor de iPhone gaan. Dan weet ik zeker dat het goed zit en een aantal jaren mee gaat.
Maar nu is de vraag: welke?
Ik hoor van veel mensen om mij heen dat ik net zo goed de 4 kan nemen ipv de 4s. De 4s is alleen wat sneller en de antenne zit beter(??)
Daarnaast wil ik graag mijn oude sim kaart hiervoor gebruiken, dit is een sim only abbo van Hi die al bijna 3 jaar mee gaat. Maar op mijn huidige mobiel is hij erg traag (of dit ligt gewoon aan de mobiel zelf) op dit abbo heb ik onbeperkt internet dus dat is wel fijn. Of werkt zo'n oud abbo niet goed op een iPhone? (jullie moeten echt even helpen want ik ben hier erg slecht in...:()
Kunnen jullie ook de voordelen en nadelen noemen van de 4 en de 4s?
Ik heb ook gehoord dat als je de 4 hebt je op een gegeven moment documenten niet kan openen omdat de software dan te oud is en dat je dan wel de software van de iphone 5 moet nemen. Maar ik hoor weer andere verhalen dat de iphone 5 software de 4 sloom maakt?

Help mij kiezen! :) Bedankt alvast!!!

(even meer vragen bedenken...)

kleineisabelle 10-10-12 20:07

hallo,

als je toch goed uit wilt pakken zou ik persoonlijk voor de iPhone 5 gaan. Maar als je toch liever een 4 of 4S wil nemen zou ik voor de 4 gaan, er zit inderdaad weinig verschil tussen de 4 en de 4s.

met de vraag over je abbo kan ik je helaas niet helpen.

gr

iphonerooky 10-10-12 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kleineisabelle (Bericht 836047)
hallo,

als je toch goed uit wilt pakken zou ik persoonlijk voor de iPhone 5 gaan. Maar als je toch liever een 4 of 4S wil nemen zou ik voor de 4 gaan, er zit inderdaad weinig verschil tussen de 4 en de 4s.

met de vraag over je abbo kan ik je helaas niet helpen.

gr

Bedankt! :):)

apotheosis 10-10-12 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphonerooky (Bericht 836037)
Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar een nieuwe mobiel. Nu heb ik de samsung galaxy ace en die valt zwaar tegen! Hiervoor had ik ook al een slechte mobiel dus dit keer wil ik het goed aan pakken en voor de iPhone gaan. Dan weet ik zeker dat het goed zit en een aantal jaren mee gaat.
Maar nu is de vraag: welke?
Ik hoor van veel mensen om mij heen dat ik net zo goed de 4 kan nemen ipv de 4s. De 4s is alleen wat sneller en de antenne zit beter(??)
Daarnaast wil ik graag mijn oude sim kaart hiervoor gebruiken, dit is een sim only abbo van Hi die al bijna 3 jaar mee gaat. Maar op mijn huidige mobiel is hij erg traag (of dit ligt gewoon aan de mobiel zelf) op dit abbo heb ik onbeperkt internet dus dat is wel fijn. Of werkt zo'n oud abbo niet goed op een iPhone? (jullie moeten echt even helpen want ik ben hier erg slecht in...:()
Kunnen jullie ook de voordelen en nadelen noemen van de 4 en de 4s?
Ik heb ook gehoord dat als je de 4 hebt je op een gegeven moment documenten niet kan openen omdat de software dan te oud is en dat je dan wel de software van de iphone 5 moet nemen. Maar ik hoor weer andere verhalen dat de iphone 5 software de 4 sloom maakt?

Help mij kiezen! :) Bedankt alvast!!!

(even meer vragen bedenken...)

De mensen die u hebben gezegd dat de antenne bij de 4s beter zou zitten dat klopt maar een heel klein beetje. Ze hebben ervoor gezorgd het signaal minder snel zakt als je deze aan de antenne vasthoud maar dan nog merkte ik bij de 4s dat ik het signaal kon doen zakken en zelfs tot geen service, dus het is beter maar nog niet 100% opgelost. Bij de iPhone 5 is dat probleem wel opgelost, bij de iPhone 5 hebben ze de antenne wel op andere plaatsen gestoken; die zit nu bovenaan het toestel en onderaan en niet meer aan de linkerzijkant.

Heb je geld genoeg voor een iPhone 5, dan moet ge niet twijfelen.
En moest ik kiezen tussen de 4 en 4s dan is mijn keuze ook snel gemaakt ze; de 4s natuurlijk, ik heb overlaatst nog met een iPhone 4 gewerkt, de 4s is toch wel beter zeker qua snelheid en dergelijke, betere camera ook, verschil is duidelijk tussen de 4 en de 4s, de 4s is in alle opzichten beter net zoals de iPhone 5 in alle opzichten beter is dan de 4-4s.

Nog iets; je bent nooit zeker of je iPhone of eender welke ander toestel 1j of langer zal meegaan, dat weet je niet.
Sommige mensen hebben al probleem op dag 1, productie fout enz....

iphonerooky 10-10-12 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 836057)
De mensen die u hebben gezegd dat de antenne bij de 4s beter zou zitten dat klopt maar een heel klein beetje. Ze hebben ervoor gezorgd het signaal minder snel zakt als je deze aan de antenne vasthoud maar dan nog merkte ik bij de 4s dat ik het signaal kon doen zakken en zelfs tot geen service, dus het is beter maar nog niet 100% opgelost. Bij de iPhone 5 is dat probleem wel opgelost, bij de iPhone 5 hebben ze de antenne wel op andere plaatsen gestoken; die zit nu bovenaan het toestel en onderaan en niet meer aan de linkerzijkant.

Heb je geld genoeg voor een iPhone 5, dan moet ge niet twijfelen.
En moest ik kiezen tussen de 4 en 4s dan is mijn keuze ook snel gemaakt ze; de 4s natuurlijk, ik heb overlaatst nog met een iPhone 4 gewerkt, de 4s is toch wel beter zeker qua snelheid en dergelijke, betere camera ook, verschil is duidelijk tussen de 4 en de 4s, de 4s is in alle opzichten beter net zoals de iPhone 5 in alle opzichten beter is dan de 4-4s.

En stel ik kies voor de iphone 5.. raad je dan ook een abbo aan of zou ik hem ook los kunnen kopen met een goedkoop abbo'tje?

apotheosis 10-10-12 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphonerooky (Bericht 836060)
En stel ik kies voor de iphone 5.. raad je dan ook een abbo aan of zou ik hem ook los kunnen kopen met een goedkoop abbo'tje?

Ik moet geen abo meer hebben, dat vast zitten daar vind ik nikske aan, altijd al miserie mee gehad. Los kopen das hetgeen ik altijd doe en dan een herlaadkaart :). Zo kan ik overstappen wanneer ik wil en naar waar ik wil en ja, ik kies altijd de beste provider, in belgie is dat proximus, ik heb generation connect.

iPhone 5 werkt met een nano sim, de 4s met een microsim.

Jordylwd 10-10-12 20:53

Je kan gewoon je oude abbo nemen, alleen heb je wel een micro sim nodig.

stino90 11-10-12 00:17

ik heb de 4s, en als ik met de 4 van een maat werk, dan merk ik toch een verschil in snelheid en zo, maar eergisteren werkte ik met de 5 en dat is nog een stukje beter qua snelheid, en ondanks wat je zou verwachten ligt die goed in de hand... dus als je geld genoeg hebt zou ik de 5 kiezen, anders de 4s.

wat betreft je abo: in België is het niet heel gebruikelijk om een gsm te kopen via abo (hoewel er nu toch een aantal providers mee begonnen zijn). maar ik denk (als dat hetzelfde is in Nederland als in Belgie) dat je je abo kan houden als dat voldoet aan je eisen, maar je moet sowieso een nieuwe kaart hebben (microsim voor 4(s) of nanosim voor 5)

apotheosis 11-10-12 10:19

In belgie moet je geen telenet nemen, die werken via het mobistar netwerk en dat netwerk zuigt, veel te weinig 3G, ze liggen vaak in panne.

123wouter 11-10-12 10:50

Ik wil ook wel een nieuwe mob.
Maar zit te twijvelen.
Of een nieuwe iphone 5 voor €772,-
Of een tweedehands iphone 4 voor zoon 300-350
Of een tweedehands iphone 4s voor zoon 400-450
Allemaal 32GB versies.

stino90 11-10-12 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 123wouter (Bericht 836309)
Ik wil ook wel een nieuwe mob.
Maar zit te twijvelen.
Of een nieuwe iphone 5 voor €772,-
Of een tweedehands iphone 4 voor zoon 300-350
Of een tweedehands iphone 4s voor zoon 400-450
Allemaal 32GB versies.

nogmaals: als je het geld hebt denk ik dat je moet gaan voor de 5, zeker omdat de andere 2dehands zijn. ik zou dat niet echt vertrouwen, tenzij van vrienden, maar dan nog...

Ipadistop 12-10-12 16:18

De batterij van de 4S gaat heel snel leeg, ik heb een iphone 4 en die moet ik maar 1 keer in de week opladen !

Nikooos 12-10-12 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ipadistop (Bericht 836897)
De batterij van de 4S gaat heel snel leeg, ik heb een iphone 4 en die moet ik maar 1 keer in de week opladen !

Je doet er verder niets mee begrijp ik? :eek:

Ipadistop 12-10-12 16:33

Sms,games,facebook, jawel ! Elke dag ;D

Techfreak 12-10-12 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 836302)
In belgie moet je geen telenet nemen, die werken via het mobistar netwerk en dat netwerk zuigt, veel te weinig 3G, ze liggen vaak in panne.

Dit kan ik bevestigen!

Macbookto 13-10-12 00:59

Mijn iPhone 4 is binnen een dag leeg. Als ik bijv. met de trein reis en onderweg meerdere malen de NS app raadpleeg en in de trein een opgeslagen boek op de iPhone lees en een paar korte telefoontjes/sms'jes pleeg, kan ik op de terugweg de iPhone niet meer gebruiken omdat ik bang ben dat ik niet eens meer kan bellen. Ipadistop heeft een wondertelefoon.

deleon 13-10-12 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ipadistop (Bericht 836897)
De batterij van de 4S gaat heel snel leeg, ik heb een iphone 4 en die moet ik maar 1 keer in de week opladen !

Yeah, right...;) op dag 1 en de 6 dagen die resten ligt 'ie zeker zo dood als een pier. :D
Sorry, geloof er maar weinig van. Gij zotteke toch :d
Uhm..de accu van mijn iPhone 4s gaat dik een dag mee. Dus dat valt mee.

@iphonerooky: Ik vind de ontvangst van de Iphone 4s dik in orde. Ik kan mensen goed verstaan en zij mij. Weinig ruis.

Jaap54 14-10-12 02:26

Met betrekking tot je abonnement: het is mogelijk je SIMkaart te knippen, of dit te laten doen in een telefoonwinkel. De chip op is op een "gewone" SIM kaart namelijk precies even groot als op een micro SIMkaart.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:16.