iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Sinds vanochtend geen draadloze netwerken meer! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/127294-sinds-vanochtend-geen-draadloze-netwerken-meer.html)

R3BU5ER 11-10-12 15:08

Sinds vanochtend geen draadloze netwerken meer!
 
Beste Iphoners,

Ik zit met het volgende probleem; sinds vanochtend vindt mijn iPhone geen Wi-Fi netwerken meer. Als ik naar instellingen ga en klik op Wi-Fi duurt het een tal seconden voor hij reageerd en hij blijft zoeken maar vindt niks. Wel staat er bij info een adres bij Wi-Fi, zowel als bij Bluetooth. Maar doet het niet. 3G is geen probleem. Ook ben ik telkens al mijn whatsapp conversaties kwijt. Daarbij kost het openen van mijn mail ook moeite. Iemand enig idee wat dit is? En hoe dit op te lossen? Ik heb een iPhone 4s, al een half jaar JB op 5.1.1, die tot vanochtend prima liep. Ik wil het liefst niet herstellen uiteraard. Dus alle tips zijn welkom!

Mvg, Rick

Techfreak 11-10-12 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R3BU5ER (Bericht 836392)
Beste Iphoners,

Ik zit met het volgende probleem; sinds vanochtend vindt mijn iPhone geen Wi-Fi netwerken meer. Als ik naar instellingen ga en klik op Wi-Fi duurt het een tal seconden voor hij reageerd en hij blijft zoeken maar vindt niks. Wel staat er bij info een adres bij Wi-Fi, zowel als bij Bluetooth. Maar doet het niet. 3G is geen probleem. Ook ben ik telkens al mijn whatsapp conversaties kwijt. Daarbij kost het openen van mijn mail ook moeite. Iemand enig idee wat dit is? En hoe dit op te lossen? Ik heb een iPhone 4s, al een half jaar JB op 5.1.1, die tot vanochtend prima liep. Ik wil het liefst niet herstellen uiteraard. Dus alle tips zijn welkom!

Mvg, Rick

Misschien even de netwerkinstellingen resetten?

R3BU5ER 11-10-12 16:46

Gedaan :) Zowel als met iclean en sbsettings aan de gang geweest. Niks mag baten. Iemand?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 oktober 2012 om 17:48 ----------

Echt niemand enig idee? Ik snap er echt helemaal niks van. Met wifofum en Wi-Fi analyzer worden ook geen Wi-Fi punten gevonden. Ik zit nu een beetje te kijken in m'n telefooninstellingen enzo, en de iOS6 update staat natuurlijk klaar. En die staat op voorbereiden met een halfvol balkje. Kan dit hier iets mee te maken hebben?? Helllllluuuuupppp!

Techfreak 11-10-12 20:06

Ik neem aan dat je het forum en internet al afgezocht hebt, maar bij deze;

http://forum.iculture.nl/f18/bellen-...i-fi-ios6.html

Probleemoplossing Bluetooth en Wi-Fi iPhone, iPad, iPod touch - iPhoneclub.nl

R3BU5ER 11-10-12 21:00

Bedankt techfreak, maar de enige oplossing voor mij is dus herstellen en vervolgens naar iOS6 gaan, en m'n jailbreak en alles erbij kwijtraken? Want ik heb dus wel ip adressen staan als ik kijk bij m'n instellingen. Dat is toch raar?

Techfreak 11-10-12 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R3BU5ER (Bericht 836567)
Bedankt techfreak, maar de enige oplossing voor mij is dus herstellen en vervolgens naar iOS6 gaan, en m'n jailbreak en alles erbij kwijtraken? Want ik heb dus wel ip adressen staan als ik kijk bij m'n instellingen. Dat is toch raar?

Ja ik vermoed van wel. Van dat hele jailbreak gedoe ken ik niet zoveel af. Maar voor iOS 6 is er nog geen jailbreak dus...

Maar of je dan alles kwijt bent weet ik niet. Miss dat iemand met meer kennis van die zaken je daar dan weer verder mee kan helpen.

R3BU5ER 11-10-12 21:33

Dat is verdomde vervelend. Ik heb stiekem nog hoop
Op andere Iphoners die mij de gouden tip kunnen geven. Ik wacht nog even met herstellen. Hartelijk dank voor je hulp iig! :)

Techfreak 11-10-12 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R3BU5ER (Bericht 836606)
Dat is verdomde vervelend. Ik heb stiekem nog hoop
Op andere Iphoners die mij de gouden tip kunnen geven. Ik wacht nog even met herstellen. Hartelijk dank voor je hulp iig! :)

Graag gedaan. Je hebt hem toch ook al is gewoon herstart? ;-)

R3BU5ER 11-10-12 21:49

Ja zeker wel, voordat ik een topic open doe ik iig alles wat er in mijn kennis ligt. En wat ik op inet kan vinden.aar helaas nog geen gouden ei.

KvdS 11-10-12 22:23

Het is misschien een open deur, maar heb je goed naar de instellingen gekeken?
Bij mij, op de iMac, kon ik ook niet meer inloggen op mijn gmail adres. Ik dacht dat alles goed stond, maar door wat voor reden dan ook, was er plotseling het '@gmail.com' van de gebruikersnaam afgevallen.

R3BU5ER 11-10-12 22:34

Hoe bedoel je dat precies KvdS? Ik heb geen problemen om mijn mail in te komen. Althans, t duurt erg lang, maar kom er wel in. Probleem is dat er zgn geen draadloze netwerken beschikbaar zijn, terwijl ik wel ip adressen heb staan als ik ga kijken bij instellingen.

KvdS 11-10-12 22:51

Ja dan heb ik je verkeerd begrepen.

Uit/aan heb je al gedaan las ik.
Heb je ook al een reset gedaan?

R3BU5ER 11-10-12 22:52

Harde reset, alles!

KvdS 11-10-12 22:58

Dan zit je wel met een probleem. Je wilt natuurlijk geen herinstallatie doen i.v.m. je jailbreak, maar ik denk dat het daar wel op uitdraait.

Sterkte met de beslissing.

R3BU5ER 11-10-12 23:05

Ja, wat dus wel echt opvallend is, net even weer netwerkinstellingen opnieuw gedaan enzo. (mocht niet baten) Nu zijn dus weer al mijn whatsapp conversaties weg! Heel raar dit, wat botst er met elkaar? Ik heb niks geïnstalleerd of andere dingen. Ik werd wakker vanochtend en hij doet rare dingen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:15.