//

Beginnersvraag synchronisatie Outlook

Beginnersvraag synchronisatie Outlook discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forum-leden, Ik begin met mij bij voorbaat te verontschuldigen voor deze misschien wat voor de hand liggende vragen.. Na jaren gebruiker te zijn geweest ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-10-12, 16:41
apeka apeka is offline
• iOS 14.4
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Renkum, Gld.
Berichten: 82
Question Beginnersvraag synchronisatie Outlook

Beste forum-leden,

Ik begin met mij bij voorbaat te verontschuldigen voor deze misschien wat voor de hand liggende vragen..
Na jaren gebruiker te zijn geweest van Palm en recent HP webOS, ga ik binnenkort overstappen op een iPhone, een 4S.
Ik wil me echter zo goed mogelijk voorbereiden m.b.t. installatie van software e.d.
1. Mijn eerste vraag gaat over het synchroniseren met de agenda en contacts van mijn Outlook 2010 (32bits). Is het voldoende om hiervoor iTunes te installeren op mijn desktop (Windows 7 32bits)? Of moet ik nog andere software installeren? Ik wil het liefste synchroniseren m.b.v. mijn Wi-Fi. Ik heb geen voorkeur voor iCloud.
Gaat dit zonder problemen werken?
2. Mijn werk Outlook 2007 kan ik synchroniseren via de Exchange server (webmail). Kan ik nu mijn werkagenda in hetzelfde agenda-overzicht zien als mijn privé agenda (Outlook 2010 agenda)?
3. Is het wel of niet raadzaam, om op mijn iPhone 4S direct al de nieuwe iOS6 versie te downloaden? Ik lees hier en daar dat dit problemen kan geven met de synchronisatie van mail e.d....?

Voor de doorgewinterde iPhone gebruikers zijn dit waarschijnlijk 'open deur vragen', maar ik wil me zo goed mogelijk voorbereiden. Het is dus allemaal erg nieuw voor me..
Bijvoorbaat dank voor de antwoorden en advies...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-10-12, 00:36
rooky rooky is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 21
Standaard

hi apeka

als niet enorme wizard zal ik eens proberen wat advies te geven
ik merk dat je voorzichtig te werk gaat, daarom nog een paar tips

- maak een backup van je outlook bestand (dus copy Outlook.pst ergens naartoe) voor de veiligheid.
- in principe kun je outlook met de standaard contacten / agenda synchroniseren in de iPhone. persoonlijk vind ik dit een dramatische agenda.
Check bijvoorbeeld Pocket Informant. Deze (en outlook) kun je synchroniseren via Google Agenda. Wel weer wat meer gedoe natuurlijk. Er zijn meerdere goede agenda apps.

vraag 1: alleen iTunes is voldoende ja. wel instellen dat je backup maakt op de computer en niet op iCloud. Synchroniseren gaat dan van de USB kabel.
Met Wi-Fi kun je synchroniseren met iCloud.
vraag 2: Exchange server kun je instellen ja. volgens mij kun je dan ook je agenda instellen. (moet je wel alle gegevens van je werk hebben)
vraag 3: ik zou eerst updaten naar ios6 en dan alles installeren.
(Behalve als je een jailbreak willen uitvoeren, dan moet je op 5.xx blijven)

succes
  #3  
Oud 13-10-12, 01:52
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Via mijn werk heb ik er ook Outlook op staan en dat wordt ook gesynchroniseerd via Exchange server. Als ik naar het buitenland ga, verwijder ik deze account omdat hij blijft zoeken naar verbinding. Binnen een paar uur was mijn accu op. Nu ik de Exchange instellingen e.d. verwijder, gaat het prima. Na thuiskomst zet ik het er weer op.
  #4  
Oud 14-10-12, 14:10
apeka apeka is offline
• iOS 14.4
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Renkum, Gld.
Berichten: 82
Standaard

Bedankt voor de adviezen. Met jullie tips ben ik inmiddels alweer wat verder en mijn Outlook Contacts en Agenda synchroniseren nu keurig via iTunes. Ik heb het alleen nog niet voorelkaar gekregen om via de Wi-Fi te laten syncen, dus alleen via de USB-kabel. Misschien komt dat omdat ik nu lokaal synchroniseer en gaat de Wi-Fi alleen op bij synchroniseren met iCloud?
En ja, als ik naar het buitenland ga, zet ik mijn Exchange account sowieso uit.
  #5  
Oud 15-10-12, 18:56
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Ja , ik zet in het buitenland ook alles uit, maar dat is voor Exchange niet voldoende. Ik wil in het buitenland alleen maar bellen. Ga je een keer naar het buitenland en je accu gaat snel op, weet dan dat Exchange de boosdoener is. Account dan tijdelijk verwijderen.
  #6  
Oud 17-10-12, 13:01
uitsmijter uitsmijter is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: In een huis
Berichten: 242
Standaard

Je kan je Exchange account toch gewoon ''uit'' zetten?
Dan hoef je het toch niet te verwijderen?
Hij gaat toch niet zoeken naar nieuwe mail als je account uit staat...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
synchronisatie tussen iphone 4 en outlook DANNY151167 iTunes 6 25-11-10 18:09
synchronisatie Outlook en iPhone Wil H iPhone algemeen 1 15-02-09 14:24
Synchronisatie Outlook / Iphone benxxbird iTunes 0 13-08-08 20:05
Synchronisatie Outlook ? Igor W iTunes 3 15-07-08 18:41
Outlook synchronisatie stefaand iTunes 6 15-01-08 10:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:55.