iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 5.1.1 vraag, urgent! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/127406-iphone-4-5-1-1-vraag-urgent.html)

LabTeov 12-10-12 23:46

iPhone 4 5.1.1 vraag, urgent!
 
Ik heb een iPhone 4 met 5.1.1 model A1332 (uit amerika, 2010, is dus een GSM model volgens: Identifying iPhone models )

Ik heb een iPhone 5 ontvangen en wil deze 4 herstellen met 5.1.1 zodat hij weer helemaal leeg is, en klaar voor gebruik. Echter ben ik wel afhankelijk van een jailbreak en behoud van baseband.
Dus ik heb de bij behorende ipsw gedownload en met pwnagetool (mac osx) een custom. firmware gemaakt zodat ik me baseband behoud.

Maar zodra ik via iTunes met deze firmware herstel krijg ik:
De iPhone 'iPhone' kant niet worden hersteld. Dit apparaat is niet geschikt voor de opgegeven versie

Het is build 9B208 die staat er nu ook al op. Maar ik ben bang als ik via de telefoon zelf herstel of via iTunes ik me baseband kwijt raak.

iemand tips?

ballegooier 13-10-12 06:39

Heb je wel de SHSH blobs voor 5.1.1 voor dit toestel? Anders kan je idd niet herstellen naar die firmware.

Misschien kun je dan nog wel een custom iOS 6.0 versie maken (behoud van baseband)

LabTeov 13-10-12 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 837121)
Heb je wel de SHSH blobs voor 5.1.1 voor dit toestel? Anders kan je idd niet herstellen naar die firmware.

Misschien kun je dan nog wel een custom iOS 6.0 versie maken (behoud van baseband)

Ik heb blobs:

iPhone4 5.1.1 (9B206)
iPhone4 5.1.1b (9B208)

Zijn alle 2 zwart gedrukt

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 oktober 2012 om 10:49 ----------

is iOS 6 al untethered?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 oktober 2012 om 11:32 ----------

Oke, en nu blijf ik hangen in Recovery mode, en zelfs TinyUmbrella krijgt hem er niet uit.

Ik wil verdomme alleen naar 5.1.1 herstellen of 6.0 zolang ik baseband maar behoud en ik maar cydia heb.thats all..

LabTeov 13-10-12 17:18

Ik heb me telefoon nu zover dat hij in recovery mode is.. Met Limera1n exploit en als ik dan wil herstellen dan krijg ik nu error 21.. De errors 1600-1604 zijn verdwenen, maar nu TIJDENS het herstellen krijg ik error 21.
Ik word hier niet goed van

Guest-20180925190238 13-10-12 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LabTeov (Bericht 837318)
... maar nu TIJDENS het herstellen krijg ik error 21.

Error 21

  • Custom firmware restore fail (PwnageTool since 4.1). You have to put your device into the DFU mode and not into recovery mode. Device won't boot correctly an stuck at the Apple logo after the error. Press and hold power and home button until it reboots.
  • Error when using Sauriks server for a restore with iOS 5.x in the recovery mode at least on a A5 device.
  • This error can also happen when you try to restore an iPod with hardware dfu. Use iREB r5 to solve this.
  • You are trying to update to a beta firmware without UDID activation.

LabTeov 14-10-12 17:24

Ik heb het uit eindelijk voor elkaar gekregen via een vage manier in mijn ogen.

Wat ik dus heb moeten doen is op me windows laptop met sn0wbreeze een ipsw aangemaakt, en in die ipsw heb ik me shsh save gedouwd. (gestiched)

Dan krijg je dus een .ipsw genaamd xxxxxxxxxxxxxxxx_sn0wbreeze_iPhone_4-GSM-5.1.1-9B208_signed.ipsw.
op de "x" staat een hele serie met cijfers en letters.

En dan dus erna je in je host file die gs.apple.com verwijderen en die andere. En dan doet hij het.

Ik ook een een .ipsw gemaakt met redsn0w op me macbook, maar die deed het telkens maar niet.

Ik begrijp ook nog steeds niet waarom ik hem moest stitchen die ipsw want daar zou TinyUmbrella toch voor moeten zijn? Maar met tinyumbrella deed hij het niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:51.