iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iTunes backuplocatie wijzigen. Hoe? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/127483-itunes-backuplocatie-wijzigen.html)

apeka 14-10-12 13:19

iTunes backuplocatie wijzigen. Hoe?
 
Ik zou graag de backuplocatie van mijn iTunes(met daarin de iPhone bestanden) willen wijzigen.
Ik gebruik een NAS waar ik al mijn persoonlijke data bewaar, waaronder diverse backups.
Is het mogelijk om de map met de backupbestanden te verplaatsen naar een locatie op de NAS, zodat ik in geval van een computercrash niet alles kwijt ben?
1. Waar bevindt zich de standaard map voor backups? (Windows 7)
2. Hoe kan ik deze map, zonder problemen, het beste verplaatsen?
bvd

Guest-20180925190238 14-10-12 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apeka (Bericht 837640)
1. Waar bevindt zich de standaard map voor backups? (Windows 7)
2. Hoe kan ik deze map, zonder problemen, het beste verplaatsen?

Die map staat in Application Data en die kan je niet verplaatsen naar een andere locatie.

\Users\(username)\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup\

apeka 14-10-12 17:33

Dat wordt dan inderdaad lastig... Iemand anders een idee? Kopie maken?

XIII 14-10-12 17:37

Misschien kun je iets doen met junctions? (een soort symbolische link onder Windows)

Of anders die map syncen met een map op je netwerk?

BreeeZe 14-10-12 22:16

Als het goed is kan het met een NTFS Symbolic link : NTFS symbolic link - Wikipedia, the free encyclopedia
Op OSX werkt het, weet ik uit eigen ervaring, prima met een symlink en volgens deze blog post werkt het vanaf Vista met windows ook : jimmy.thinking: NTFS Symbolic Link
Een junction gaat trouwens niet werken omdat deze niet naar een network drive kunnen wijzen.

XIII 14-10-12 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BreeeZe (Bericht 837955)
Een junction gaat trouwens niet werken omdat deze niet naar een network drive kunnen wijzen.

Ja, inderdaad (ik heb het alleen ooit lokaal geprobeerd).

satwolf 15-10-12 12:25

DSynchronize is een mooi toolje.Je kan deze als service laten opstarten, timers, enz..
Je kan deze lokale bestanden synchronizeren met de NAS.

http://dimiodati.altervista.org/dsynchronize.html





Website van de maker met andere handige tools.

http://dimio.altervista.org/eng/

Werner1963 15-10-12 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 837644)
Die map staat in Application Data en die kan je niet verplaatsen naar een andere locatie.

\Users\(username)\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup\


Ook niet als je de computer opnieuw opstart zonder itnues eerst te openen ?

apeka 16-10-12 19:04

Ik heb met behulp van het programma SyncToy van M$ een backupprocedure gemaakt. SyncToy is een simpele powertool, waarmee je snel twee mappen kunt synchroniseren.
Ik heb in SyncToy gekozen voor de optie 'Echo', waarmee nieuwe en gewijzigde bestanden van de bronmap onder c:\user enz. naar de doelmap Mobile Sync Backup (op de NAS) worden gekopieerd. Hernoemde en verwijderde bestanden worden daar dus up-to-date gehouden.
Het is wel allemaal handmatig en je moet het na elke sync met iTunes opnieuw uitvoeren, maar je hebt in elk geval een reservekopie
Nu maar hopen dat je het nooit nodig hebt... :-)

Guest-20180925190238 16-10-12 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apeka (Bericht 838830)
Nu maar hopen dat je het nooit nodig hebt... :-)

Als het alleen maar is om backups te maken van de iTunes backups dan kan je ook Oops!Backup gebruiken. Dat is een programma dat op ongeveer dezelfde manier werkt als Time Machine op OS X.

Time Machine for Windows - Altaro Oops!Backup

apeka 16-10-12 19:35

Ik was iets te enthousiast en te voorbarig met SyncToy...
Omdat deze tool blijkbaar een soort logfile bijhoudt in de backupmap, wil iTunes nu niet meer syncen met de iPhone.. Tsja.. Apple vs M$.. :o
Ik ga dus maar eens naar Oops!Backup kijken..

Guest-20180925190238 16-10-12 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apeka (Bericht 838848)
Ik ga dus maar eens naar Oops!Backup kijken..

Uit ervaring weet ik dat Oops!Backup wel goed werkt. Ik heb het bij een paar vrienden geïnstalleerd die (nog) Windows gebruiken maar onder de indruk waren van OS X Time Machine.

Succes verder :)

Miki99Ronaldo 16-10-12 21:12

Waar vind ik men reservekopie terug op een mac lion?

Guest-20180925190238 16-10-12 21:16

~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/

XIII 17-10-12 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apeka (Bericht 838848)
Ik was iets te enthousiast en te voorbarig met SyncToy...

Je zou eens naar de gratis versie van SyncBack kunnen kijken:

2BrightSparks | Download SyncBack Freeware

Hele fijne tool om onder Windows mappen te synchroniseren.

(ik gebruik hem voor USB devices; weet niet of het ook met netwerk resources werkt)

apeka 17-10-12 13:36

Ik heb het nu met een ouderwets scriptje opgelost. Dit lijkt ook te werken:

echo off
echo.
echo iTunes MobileSync Backup files are backupped to the NAS.
echo.
xcopy "C:\Users\MyName\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup\*.*" "R:\iTunes MobileSync\Backup" /s /d /y
echo.
echo Ready!

R is de maplocatie op de NAS.
Het script staat in een batch file op mijn bureaublad. Even klikken en klaar...

Bse 18-10-12 22:32

muziek versus ipod
 
Hallo,
ik ben met een soortgelijk probleem en zoek een oplossing om een externe HD te gebruiken voor mijn muziek opslag.
mijn macbook heeft een 160g schijf, en met wat uitgebreidere programma's blijft er niet veel ruimte over.
kan ik dit oplossen door itune opnieuw op te zetten met een muziek dir op een externe schijf?

Bert

macbookpro, ipod, iphone4


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:15.