iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5 - Groene gloed bij lockscreen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/127523-iphone-5-groene-gloed-lockscreen.html)

Cokeman 14-10-12 23:20

iPhone 5 - Groene gloed bij lockscreen
 
Hey,

Vreemd dat het hier nog niet gepost is, maar ik heb mijn iphone 5 sinds gisteren en merkte dit probleem vrij vaak op.

Als je de iphone een tijdje niet gebruikt komt er tijdens het unlocken een groene gloed langs de randen. Daarna kan je ongeveer 15 seconden lang met je handpalm over het scherm wrijven van onder naar boven (niet hard) en dan zie je groene gloed langs alle randen komen.

Op zich is het niet storend, maar ik ga er toch eens mee naar de winkel. Nu heb ik deze als Belg gekocht in een Mobistar winkel, zouden ze daar mijn toestel vervangen? Of kan ik ook in een apple store terecht? Het probleem is wel dat ze geen toestellen op voorraad hebben, dus ik wacht nog even denk ik. Sommige mensen hebben hun toestel vervangen gekregen in genius bars.

Aangezien het niet op screenshots te zien is, zal het een hardware probleem zijn.

edit:

Hier een foto gevonden, maar bij mij is het véél meer dan dit, soms komt het tot 2-3cm in het scherm.
http://www.thenewstribe.com/2012/10/.../#.UHsevMW6dKk
Greetz

jeffalex 17-10-12 01:37

Hey,

Ik heb mijn iphone nu 2 weken en vanmiddag heb ik dit dus ook voor het eerst opgemerkt. Hiervoor is het mij eigenlijk helemaal niet opgevallen dus dat vind ik wel een beetje apart. Het is op zich niet heel erg, ik ben alleen bang dat het over tijd steeds erger wordt.

Cokeman 17-10-12 12:50

Hi,

Inderdaad, het is helemaal niet erg. Maar het kan misschien wel erger worden. Ik ga er sowieso even mee naar de winkel denk ik binnenkort.

Het gebeurt vooral als het scherm koud heeft heb ik de indruk, als je het groen ziet, moet je eens zacht met je handpalm van onder naar boven wrijven over je glas, dan komt het terug.

xynta 17-10-12 12:53

Ik heb het nog niet gezien, ga er wat extra opletten. Ik heb m'n telefoon pas een week.

RWK 17-10-12 13:27

Ik heb me telefoon al 3 weken en hier geen problemen..
Maar inderdaad even terug naar de winkel. Dit hoort echt niet.

jeffalex 17-10-12 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cokeman (Bericht 839089)
Hi,

Inderdaad, het is helemaal niet erg. Maar het kan misschien wel erger worden. Ik ga er sowieso even mee naar de winkel denk ik binnenkort.

Het gebeurt vooral als het scherm koud heeft heb ik de indruk, als je het groen ziet, moet je eens zacht met je handpalm van onder naar boven wrijven over je glas, dan komt het terug.



Jaa klopt inderdaad! Als je met je handpalm er overheen wrijft zie je het omhoog trekken, heel apart. Maargoed ik heb dus de bonus begrijp ik aangezien lang niet iedereen dit heeft. Gelukkig ben ik een klein beetje kleurenblind dus mij zal het niet storen, maar ik ga er wel mee terug naar de Apple store

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2012 om 16:43 ----------

Nog even een update, ik heb net apple care gebeld. Hij kon direct voor mij een toestel swap regelen maar dan ben ik deze wel even kwijt of ik kon voor 29 euro een tijdelijke iphone 5 refurb krijgen. Ik heb voor geen van beiden opties gekozen omdat ik op vakantie ga. Maar toen vroeg ik hoe het zat als ik over een maand (als hij wellicht weel op voorraad is) weer contact opneem met apple care of de genius bar. Hij zei direct dat ik apple care het beste kon bellen dan maken zij direct een afspraak voor de genius bar waar mijn telefoon dan wordt omgeruild, prima service dacht ik zo.

Cokeman 28-10-12 16:52

Zijn er echt niet meer mensen met dit probleem?

kenneth12345 28-10-12 17:26

Ik heb dit ook gemerkt maar ik kan mij niet echt voorstellen dat dit voor problemen zal zorgen

xynta 28-10-12 18:48

Ik heb m'n telefoon nu 2,5 week en ik heb nog geen problemen.

FuMo76 28-10-12 23:12

Ik heb dit probleem dus ook, dit zou de 2e iphone 5 zijn die ik terug breng naar de belcompany, de eerste had een dode pixel.
Het lijkt ook erger te worden, op de apple forums wordt er ook over gesproken.
https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0

Bluprint 04-11-12 14:55

Ik heb het ook opgemerkt bij mijn i5. Morgen even contact opnemen met Apple.

ad9007i 04-11-12 16:49

Mensen dit is een software bug die te verhelpen is door te updaten naar ios 6.0.1

FuMo76 04-11-12 17:07

Update heb ik gedaan, maar nog steeds de groene gloed zo nu en dan.

roeliej92 04-11-12 17:28

Jaja, ik heb er ook last van! Niet altijd maar soms idd, 2/3 cm aan de onderkant als ik omhoog 'swipe' met m'n vinger.

Ik ga een dezer dagen even naar de Apple Store. Heb 'm nu een week en kan het niet reproduceren het probleem. Heel gek geval iig. Ook na update 6.0.1.

Jeroen1991 05-11-12 00:54

Lange tijd niet meer op het forum geweest maar ook ik heb hetzelfde probleem met mijn iPhone 5 (16GB zwart).
Heb de telefoon vanaf dag 1 en het begon met mij een tijd geleden ook op te vallen. Links onder en rechts onderin de hoeken een groene gloed wat langzaam weer verdwijnt..

iOS 6.0.1. heeft het probleem niet verholpen. Wat de update wel verholpen heeft is dat mijn camera af en toe grote vlakken paars met ruis liet zien (voordat een foto genomen werd).

Laat even weten wat ze in de winkel zeggen. Verder geen groot probleem en stoor me er ook niet aan alleen als het te repareren is...

uitsmijter 05-11-12 10:23

Ik heb er ook last van......

MrRoger 06-11-12 21:38

Ik heb dit ook, ik vind het niet zo erg, want zovaak ga ik niet met mijn handpalm over het lockscreen.. het viel me alleen op toen in het schermpje even schoonmaakte..
Maar als ik alle reacties zo lees hebben heel veel iPhone 5's dit. Dus ik ga er niet mee terug naar de winkel. Grote kans dat mijn nieuwe iPhone dit dan ook heeft.

VistaKiller 06-11-12 22:02

Ik had dit probleem ook bij 1 van de 2 bestelde apple 5's. Nu heb ik na een week (erg snel) een nieuwe gekregen, en heb er nu dus 3 in me handen. Maar probleem nu is dat de groene gloed op de nieuwe niet zit, maar de schermkleuren zijn veel lichter. Deze nieuwe phone heeft niet de mooie donkere diepe kleuren die apple mij beloofd heeft met de aankoop van de 5. Dus deze gaat ook terug, ik ga net zolang door tot ik een goede heb flikker op zeg. En ook bij deze schijnt er licht door net onder de screenlock button. Ik hou jullie op de hoogte.

jwkempeneers 08-11-12 00:35

En ook ik heb bij mijn iPhone 5 (zwart/32GB) last van een groene gloed onderin het lockscreen. Aan de linkerzijkant van het scherm verschijnt ook af en toe een roze gloed. Gebeld met Apple en zij adviseerden om de telefoon te herstellen, maar ook dan blijft het probleem bestaan.

Toch maar eens proberen om een nieuw toestel te krijgen dan. Ik zit er alleen niet op te wachten om m'n telefoon een aantal weken kwijt te zijn....

iWiefring 08-11-12 09:24

In het begin dat ik hem had dacht ik inderdaad ook al iets op te merken van aparte gloeden in mijn scherm, maar bij mij is dit (blijkbaar) na een tijdje weggetrokken. Want ik (zelfs niet als ik erop let) kan geen "spotje" meer vinden waar dit gebeurt bij mijn iPhone 5.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:20.