//

iPhone 4 microfoon werkt niet tijdens bellen

iPhone 4 microfoon werkt niet tijdens bellen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Elke keer als ik een oproep uitvoer of ontvang hoor ik degene die aan de andere kant van de lijn zit maar hij of zij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-10-12, 23:14
iRyan iRyan is offline
• iOS 6.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 3
Exclamation iPhone 4 microfoon werkt niet tijdens bellen

Elke keer als ik een oproep uitvoer of ontvang hoor ik degene die aan de andere kant van de lijn zit maar hij of zij hoort mij dus helemaal niet. Maakt niet uit hoe hard ik schreeuw dus de microfoon doet helemaal niets...

Ik heb al geprobeerd om de de bovenste microfoon uit te kuisen door hem voorzichtig met een naald stofvrij te maken maar dit hielp niet, heb er ondertussen ookal een kartonnen "L" insteken maar deze werkt ook niet (mss steekt deze niet 100% op de juiste plaats).
Met gecompreceerde lucht de bovenste micro uitblazen had ook geen effect en de netwerk instellingen resetten en hearing aid aanzetten ook niet (iig toch niet permanent)

ik zoek nu dus een oplossing die WEL permanent is want een iPhone waarmee je niet kan bellen is echt geen pretje... iemand een idee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-10-12, 07:18
Gijsbers Gijsbers is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 6
Standaard

Heb ik ook gehad.
Toestel ter reparatie via T Mobile opgestuurd, heb na 2 weken een nieuwe telefoon gekregen.
  #3  
Oud 01-08-14, 22:55
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Hm sinds een paar dagen heeft de iPhone 4 in ons huishouden hetzelfde probleem.

Geluid opnames via een filmpje of de dictafoon werken naar behoren. Tijdens telefoneren hoort de andere kant van de lijn de iPhone 4 beller niet spreken, tenzij de iPhone 4 beller de iPhone op speaker zet.

Kartonnetje-oplossing en schroefje-naast-de-camera-los-en-weer-driekwart-vastdraaien-oplossing hebben beide niet geholpen.

Even ter check zodat ik de juiste reparatie uitvoer, een paar vraagjes aan de experts:
De iPhone (4) heeft 2 microfoons, een boven en een onder.

- de microfoon rechts onder wordt gebruikt voor tijdens het bellen?
De beller aan de andere kant hoort vrijwel niet. Tikken met een pen langs de zijkanten van de behuizing van de iPhone komt echter wel door als geluid, zeker in de buurt van de bovenste mic. Is dat het werk van deze bovenste noise-cancelling mic?

- zodra de iPhone 4 overschakelt op speaker tijdens het bellen, word je als beller weer hoorbaar aan de andere kant van de lijn. Het lijkt erop dat bij speaker geluid, ook de microfoon wisselt van onderkant naar die noire-cancelling mic aan de bovenkant.

- de microfoon aan de onderkant is geen apart onderdeel, zit vast aan een complete dock connector. Die kan ik voor rond de 10 euro wel bestellen op internet her en der. Is dit inderdaad het onderdeel dat ik dien te vervangen, voor dit probleem?
  #4  
Oud 08-09-14, 21:44
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

.............O hier was dit topic gebleven ...............

Kan inmiddels bevestigen dat bovenstaande vragen / vermoedens kloppen. Ander hoort je niet tijdens bellen, tenzij diegene een headset gebruikt of speaker functie gebruikt (dat activeert de bovenste microfoon op de iPhone), is vrijwel zeker de 'bottom-mic' stuk. Die zit dus aan de dock-connector vast.

Wilde nog even melden (met trots) dat ik inmiddels de dock connector (waar de mic dus aan vast zit) van deze iPhone heb vervangen dankzij de iFixit guide. Is zeer goed zelf te doen. En dus lekker goedkoop. Voor nog geen 4 dollar (onderdeel via dx) was ik weer klaar.
De 'bottom-mic' doet het weer prima en ik kan mijn egaa weer horen zonder dat ze de iPhone op speaker hoeft te zetten of headset te gebruiken
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Microfoon werkt niet tijdens bellen, wel tijdens speakerphone blaugrana iPhone algemeen 1 20-07-12 17:04
Geen geluid tijdens bellen, hardware werkt wél. pposthoorn iPhone algemeen 1 14-05-12 20:25
Geluid tijdens bellen werkt niet meer TOcean iPhone algemeen 3 03-05-12 12:47
Microfoon werkt niet tijdens gesprek T-800 iPhone algemeen 2 27-10-11 12:01
microfoon uit tijdens het bellen Iphone 4 rkbreda iPhone algemeen 19 04-03-11 15:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:48.