iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Beginnersvraag mobiel internet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/127690-beginnersvraag-mobiel-internet.html)

Cheerion 17-10-12 12:40

Beginnersvraag mobiel internet
 
Sinds enkele dagen heb ik een Iphone4S. Hiervoor ben ik bij mijn provider (Proximus) een mobiel dataabonnement aangegaan.

Ik ben er al in geslaagd om te surfen maar ik kreeg plots een bericht van Belgacom met daarin de melding dat ik al 10MB had gebruikt en dat ik hen moest bellen als ik een hoge factuur wou vermijden. Ze stelden me gerust door te zeggen dat alles in mijn abonnement van 500MB zat maar toch vraag ik het hier graag nog eens na.



Dit zijn mijn instellingen:
  • Schakel 3G in: aan
  • Mobiele data: aan
  • Mobiele data > APN > internet.proximus.be
Is dit correct of moet ik nog iets anders instellen?

Wat me ook opviel, is dat ik na een aantal website te hebben bezocht (hln, sporza) en even Twitter te hebben geüpdatet al aan een verbruik zat van 45MB. Is dit reëel of schort er toch ergens iets?

Alvast bedankt,
Cheerion

Bomans 17-10-12 13:15

Je instellingen staan goed.

Een paar websites en twitter zouden niet meteen 45MB mogen verbruiken, tenzij je daar een filmpje hebt afgespeeld?

stino90 17-10-12 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheerion (Bericht 839107)
Sinds enkele dagen heb ik een Iphone4S. Hiervoor ben ik bij mijn provider (Proximus) een mobiel dataabonnement aangegaan.

Ik ben er al in geslaagd om te surfen maar ik kreeg plots een bericht van Belgacom met daarin de melding dat ik al 10MB had gebruikt en dat ik hen moest bellen als ik een hoge factuur wou vermijden. Ze stelden me gerust door te zeggen dat alles in mijn abonnement van 500MB zat maar toch vraag ik het hier graag nog eens na.



Dit zijn mijn instellingen:
  • Schakel 3G in: aan
  • Mobiele data: aan
  • Mobiele data > APN > internet.proximus.be
Is dit correct of moet ik nog iets anders instellen?

Wat me ook opviel, is dat ik na een aantal website te hebben bezocht (hln, sporza) en even Twitter te hebben geüpdatet al aan een verbruik zat van 45MB. Is dit reëel of schort er toch ergens iets?

Alvast bedankt,
Cheerion

zoals al gezegd, tenzij je x keer de doelpunten van de Rode Duivels :)hebt bekeken is 45MB wel veel,

over de sms van Proximus moet je je geen zorgen maken: ik heb een abo van 300MB en kreeg al eens sms: u hebt met 100 MB uw abo van 50 MB overschreden. om een hoge factuur te vermijde... bla bla bla
ik bel naar proximus daar zeggen ze: fout in ons systeem, met uw abo niks mis.

enkele weken later check ik de Hello proximus app die normaal wel juist aangeeft: ineens geeft die ook 50 MB aan, weer naar Proximus bellen, weer geen probleem met abo

nu kijk ik net weer naar Hello, en terug 300 MB... er zit dus een grote bug in het proximus systeem...

Techfreak 17-10-12 22:31

Heb ik eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Krijg nooit sms'jes aan. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je instellingen zijn. Ik bedoel daarmee, wanneer je een waarschuwings sms krijgt.

Het verbruik lijkt me idd wel vrij hoog.

stino90 17-10-12 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 839395)
Heb ik eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Krijg nooit sms'jes aan. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je instellingen zijn. Ik bedoel daarmee, wanneer je een waarschuwings sms krijgt.

Het verbruik lijkt me idd wel vrij hoog.

ik heb pas waarschuwing als 80% van mijn data op is. probleem is dat hij soms zegt dat ik abo heb van 50 en daarna weer 300 mb...

Techfreak 18-10-12 07:43

Dat is idd wel zeer vreemd. Zo'n dingen kunnen gebeuren hè.

Werner1963 18-10-12 09:32

De instellingen van je iphone zijn juist. Maak je dus geen zorgen
Kijk je factuur na. Proximus had bij mij per sessie aangerekend i.p.v. per bundel.
Ik heb die factuur toen moeten betalen en werd verrekend in de volgend factuur.
(Als ze toch heeeeeeel hoog is betaal ze dan niet)

Ze hadden de bundel vergeten actief te zetten. hoewel ik daar ook bewijzen van had via email omdat ik de bestelling destijds online had uitgevoerd.

Nu ben ik overgestapt naar Telenet
Ik merk wel dat het 3G netwerk minder goed is dan dit van proximus

Techfreak 18-10-12 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 839454)
De instellingen van je iphone zijn juist. Maak je dus geen zorgen
Kijk je factuur na. Proximus had bij mij per sessie aangerekend i.p.v. per bundel.
Ik heb die factuur toen moeten betalen en werd verrekend in de volgend factuur.
(Als ze toch heeeeeeel hoog is betaal ze dan niet)

Ze hadden de bundel vergeten actief te zetten. hoewel ik daar ook bewijzen van had via email omdat ik de bestelling destijds online had uitgevoerd.

Nu ben ik overgestapt naar Telenet
Ik merk wel dat het 3G netwerk minder goed is dan dit van proximus

Klopt. Telenet gebruikt het Mobistar netwerk. En dat trekt op geen ... :-)

Werner1963 18-10-12 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 839463)
Klopt. Telenet gebruikt het Mobistar netwerk. En dat trekt op geen ... :-)

Natuurlijk betaal je wel heel wat meer bij Proximus tegenover bij Telenet

Techfreak 18-10-12 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 839468)
Natuurlijk betaal je wel heel wat meer bij Proximus tegenover bij Telenet

Dat is wat ze je doen geloven. ;-). Maar je bent in ieder geval wel gedwongen dan om via Mobistar te werken. En dat zegt op zich al genoeg.

Werner1963 18-10-12 13:35

Kan je me overtuigen ? Je mag dit privé doen

Techfreak 18-10-12 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 839568)
Kan je me overtuigen ? Je mag dit privé doen

Overtuigen?

Werner1963 18-10-12 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 839722)
Overtuigen?

Wat doen ze me dan geloven ?
Overtuig me dat Proximus goedkoper is :)

Techfreak 18-10-12 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 839725)
Wat doen ze me dan geloven ?
Overtuig me dat Proximus goedkoper is :)

Haha. Blijf maar lekker bij Telenet (Mobistar) hoor. Ieder zijn ding.

Bomans 18-10-12 21:22

Zo, wat een mooi onderbouwde reacties weer. Daar hebben we wat aan. Bedankt ...

Techfreak 18-10-12 21:32

Oei. Gefrustreerd?

Bomans 18-10-12 22:22

Eerder mateloos geïrriteerd door nietszeggende antwoorden.
Je kan toch wel je mening verdedigen/verduidelijken?

Techfreak 19-10-12 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 839840)
Eerder mateloos geïrriteerd door nietszeggende antwoorden.
Je kan toch wel je mening verdedigen/verduidelijken?

Heeft niks met het topic te maken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:03.