iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5 3G problemen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/127919-iphone-5-3g-problemen.html)

Tane 21-10-12 01:30

iPhone 5 3G problemen
 
Na paar weken perfecte functioneren werkt mijn iPhone 5 niet meer op 3G.

Als ik ik 3G actief heb krijg ik heel snel de melding geen services.
Met 3G uit werkt geheel wel. Incl bellen en gebeld worden. Gprs is dan wel erg traag..tot onbruikbaar.

KPN heeft geen fout kunnen ontdekken en reset van de netwerk instellingen / toestel heeft ook geen effect. Volgens KPN is het duidelijk een toestel probleem.
Wi-Fi en andere functies werken nog prima..

Fout is ontstaan na het gebruik van de hotspot optie.
Tips op internet zoals uitzetten van de sim pin en dataroaming hebben helaas geen oplossing gebracht.
Een harde reset is het enige wat ik nog niet geprobeerd heb..

RWK 21-10-12 03:27

Om het nog 1 keer te proberen:
Haal de nano sim-kaart uit je iPhone

1) Herstel netwerkinstellingen.

2) Schakel de toestel uit.
3) Schakel de toestel weer in. Herstel dan alle instellingen zonder alle gegevens te wissen.

4) Als dat gelukt is, de sim-kaart weer in de iPhone. Kijk dan of 3G werkt.

5) Als dit geen effect heeft, hard reset, heeft dat ook geen effect, terug naar de winkel ermee!

Succes gewenst :)

Tane 21-10-12 10:06

Bedankt voor de tip.

Helaas heeft het geen effect.
Morgen maar naar Apple store. Hoop dat ze een vervangende testel hebben.
Mijn oude toestel kan ik ook niet gebruiken ivm nano sim.

lapoor 26-10-12 18:52

Ik heb hetzelfde probleem na de hotspot functie geactiveerd te hebben is de optie verdwenen uit het menu en werkte mijn 3g niet meer. Ik heb als tijdelijke oplossing deze website Unlockit - APN Changer for your iPhone gebruikt om nieuwe APN settings in me telefoon te krijgen zodat me 3g weer werkt.

chayimb 27-10-12 17:54

Net bij t-mobile shop geweest, ook ik had problemen met mijn 3g verbinden. Deze werkte totaal niet, daarnaast werkte gprs ook niet. Na tweemaal wisselen van mijn nano-sim nog steeds geen succes. De vriendelijke medewerker heeft met de TD gebeld en hier bleek dat meerdere iPhone 5 bezitters problemen hebben. T-Mobile TD is hard aan het werk om het op te lossen. Als alles goed gaat zou het maandag moeten opgelost zijn... Nu maar hopen dat dat ook zo is!

Drummerman 27-10-12 21:14

Vandaag mijn iphone5 ontvangen..helaas geen 3G :(
Ik wacht dus maar even af tot maandag begrijp ik uit de reatie hierboven..

Flikkerop 28-10-12 04:25

Oplossing:

Geen mobiele data verbinding na iPhone update iOS 5.1 - Delletje.comDelletje.com


geen dank

dccm 28-10-12 13:48

Hier ook hetzelfde probleem.

T-Mobile abonnement met sim lock vrije iPhone uit de online Apple Store.
Vrijdagmiddag gekregen alles normaal geïnstalleerd, maar natuurlijk toen alleen nog op Wi-Fi netwerk.
Zaterdag merkte ik pas dat er geen internetverbinding was, terwijl er toch 3G bovenaan het schermpjes staat.

Gebeld met T-Mobile en zeiden dat alles normaal staat ingesteld volgens hen.
Advies gekregen om naar Apple te gaan op het Leidseplein. omdat ze vermoeden dat het toestel niet correct werkte.

Maar thuis weer aangekomen eerst de nano sim vervangen met eentje van KPN. Daar ging het wel goed mee, dus zat het toch in de SIM kaart.

Daarna bij T-Mobile winkel geweest. Nieuwe nano sim er in...geen oplossing, werkte nog steeds niet. Weer het advies gekregen om naar Apple te gaan.

Bij de Apple Store hebben ze het onderzocht en dachten dat het wel zou kunnen werken door een vervangende iPhone. Helaas, dit werkte ook niet. Nog steeds geen internet verbinding via 3G.

Via unlockit geprobeerd nieuwe APN instellingen er in te zetten. Gaf helaas ook geen soelaas.

Maandag maar eens bellen naar T-Mobile wat ze hier gaan doen.

Anders wordt het overstappen naar een andere provider, ben gelukkig contractvrij.


{EDIT}
Vanmorgen heeft T-Mobile het probleem ergens op hun servers opgelost. En doormiddel van "herstel netwerkinstellingen" op de iPhone werkt alles weer.

chayimb 29-10-12 12:11

Zins een half uurtje werkt het weer goed bij mij! Ik denk dat T-Mobile het probleem heeft kunnen oplossen. Moest wel even mijn telefoon opnieuw opstarten. Hoop dat het blij jullie ook snel gaat werken. :cool:

Oja, vergeet niet het profiel van unlockit te verwijderen, anders blijf je deze instellingen gebruiken.

izaalang 01-11-12 23:09

ik heb vandaag een SMS gehad van t-mobile gehad dat me iphone 5 t-store is verstoord is en ik hoop dat ik hem snel binnen heb dan hoop ook dat de 3G het ook werkt en ik heb nu een iphone 4 namelijk en ik ben van t-mobile


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:00.