iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Eerst backup in iTunes of eerst jailbreak verwijderen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/127925-eerst-backup-itunes-eerst-jailbreak-verwijderen.html)

theycallmewooz 21-10-12 11:02

Eerst backup in iTunes of eerst jailbreak verwijderen?
 
Vraagje.. Ik heb heel het forum door gezocht naar een antwoord maar ik kan het echt niet vinden.. Ik heb een iPhone4 16g – iOS5.1.1 met JB (vraag me niet welke.. Weet alleen dat de cyd app versie 1.1.6 heeft en dat ik m'n telefoon gewoon aan en uit kan zetten zonder problemen) nu wil ik m’n telefoon helemaal herstellen en iOS 6 installeren..
Als ik dit stappen plannetje volg:

iTunes updaten
Telefoon aan pc hangen
Back-up maken
Telefoon herstellen
iOS6 installeren
Back up terug zetten

Doe ik het dan goed of moet er tussen het aan de pc hangen en back up maken nog iets gebeuren? Ik heb er niet heel veel verstand van zeg maar en ik ben gewoon te bang dat ik het fout doe en m’n iPhone naar de ***** help…

Bedank! Gr. Theycallmewooz

Guest-20180925190238 21-10-12 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theycallmewooz (Bericht 840648)
Als ik dit stappen plannetje volg:

iTunes updaten
Telefoon aan pc hangen
Back-up maken
Telefoon herstellen
iOS6 installeren
Back up terug zetten

Het stappenplan is goed behalve het terugzetten van de backup. In die backup zitten een hele boel restanten van de jailbreak die problemen gaan veroorzaken met iOS 6.

Succes gewenst :)

theycallmewooz 21-10-12 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 840649)
Het stappenplan is goed behalve het terugzetten van de backup. In die backup zitten een hele boel restanten van de jailbreak die problemen gaan veroorzaken met iOS 6.

Succes gewenst :)

okeee. bedankt voor de tip, zou je misschien ook nog kunnen uitleggen wat ik nu moet doen dan om wel gewoon de appstore apps om het maar even zo te noemen wel gewoon te houden en mn contacten en gegevens enzo? :O

of misschien heb je een link met een tutorial voor me? :$
Heel erg bedankt iig!

Guest-20180925190238 21-10-12 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theycallmewooz (Bericht 840650)
okeee. bedankt voor de tip, zou je misschien ook nog kunnen uitleggen wat ik nu moet doen dan om wel gewoon de appstore apps om het maar even zo te noemen wel gewoon te houden en mn contacten en gegevens enzo? :O

De apps uit de Apple App Store kan je opnieuw synchroniseren met iTunes. Contacten enz... kan je synchroniseren met iCloud. Deuntjes en plaatjes kan je ook opnieuw synchroniseren met iTunes.

Data van apps ben je onherroepelijk kwijt.

Dus, de enig manier om een iPhone met een jailbreak te updaten naar iOS 6 is te updaten/herstellen met iTunes en dan te configureren als nieuwe iPhone.

theycallmewooz 21-10-12 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 840652)
De apps uit de Apple App Store kan je opnieuw synchroniseren met iTunes. Contacten enz... kan je synchroniseren met iCloud. Deuntjes en plaatjes kan je ook opnieuw synchroniseren met iTunes.

Data van apps ben je onherroepelijk kwijt.

Dus, de enig manier om een iPhone met een jailbreak te updaten naar iOS 6 is te updaten/herstellen met iTunes en dan te configureren als nieuwe iPhone.

echt ontzettend bedankt voor het uitleggen! het is helemaal gelukt.. heerlijk, hij weer als nieuw :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:37.