//

Telenethotspot Inloggen iOS6

Telenethotspot Inloggen iOS6 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hee jongens, Aangezien mijn vriendin tegenwoordig in Antwerpen op 'kot' zit, heeft ze in haar huis een Telenethotspot. Klinkt allemaal leuk en aardig, op de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-10-12, 10:20
Kuhrtje Kuhrtje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 23
Standaard Telenethotspot Inloggen iOS6

Hee jongens,

Aangezien mijn vriendin tegenwoordig in Antwerpen op 'kot' zit, heeft ze in haar huis een Telenethotspot. Klinkt allemaal leuk en aardig, op de pc en Android werkt het eigenlijk wel prima. Ik krijg alleen mijn iPhone 5 niet makkelijk aan de praat en aangezien mn vriendin mijn oude iPhone krijgt, zou het fijn zijn als ze op een dergelijke makkelijke manier kan inloggen.

Probleem:

Elke keer als ik hier wil inloggen krijg ik een extern inlogscherm te zien, ik kan dus niet via Safari naar het inlogscherm. Dit resulteert in een omslachtige manier van inloggen, want de formulieren onhoudt hij niet.
Nu heb ik eigenlijk alle tips al gedaan van de Telenethotspotsite. Ik heb AutoWi-Fi gedownload, maar die werkt onder iOS6 niet goed meer schijnbaar, ik krijg het iig niet aan de praat, zelfs niet met alle vele tips.
Daarna heb ik de andere tips geprobeerd, dus het inschakelen van alle cookies en formulieren aangezet, maar dit alles helpt naar mijn mening niet.

Elke keer als mijn iPhone een tijdlang op standby staat, gaat Wi-Fi weg en moet ik opnieuw via dat inlogscherm inloggen en de codes opnieuw invoeren. Op de computer en bij Android is het zo dat je alleen de browser even moet opstarten en you're good to go, maar bij ons iPhone liefhebbers is dat dus niet het geval.

Hebben mensen hier nog een ander idee dat ik kan uitproberen? Ik wil eigenlijk dure apps vermijden... Wat is dan een dure app? Een app die meer dan 3 euro kost. Misschien dat mn vriendin daar straks anders over denkt natuurlijk, aangezien ze hier nog 2 jaar zit

Alvast bedankt voor het meedenken, ik ben er namelijk al een maand mee in de weer en ik kom er verder gewoon niet uit.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-10-12, 11:02
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Ik gebruik ook veel Telenet hotspot. Je moet op je iPhone naar Wi-Fi instellingen gaan. Dan op Telenet hotspot gaan en op et blauwe pijltje klikken. En daar zou je automatisch inloggen moeten aanduiden.

Maar hoe komt het eigenlijk dat je iPhone de inlog gegevens niet onthoud? Duid je dit nooit aan?
  #3  
Oud 22-10-12, 11:11
Kuhrtje Kuhrtje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Ik gebruik ook veel Telenet hotspot. Je moet op je iPhone naar Wi-Fi instellingen gaan. Dan op Telenet hotspot gaan en op et blauwe pijltje klikken. En daar zou je automatisch inloggen moeten aanduiden.

Maar hoe komt het eigenlijk dat je iPhone de inlog gegevens niet onthoud? Duid je dit nooit aan?
Nouja, die zet ik dan dus ook aan, en zodra ik dan terugkom uit Standby doet hij het tegenwoordig wel wat langer, maar als hij echt een halve dag op standby is geweest of ik ben even de stad in geweest en kom terug, dan moet ik de hele procedure opnieuw volgen. Terwijl bij Android dit nooit hoeft.

Het is natuurlijk een beetje vervelend dat elke keer je terug komt van school of van de stad je die gegevens opnieuw moet invullen.

Waarom hij de informatie niet niet onthoudt weet ik eigenlijk ook niet. Is daar een speciale procedure voor om dit ergens in te stellen? Ik heb bij Safari Formulieren aangezet met: Gebruikersnamen + Wachtwoorden.
  #4  
Oud 22-10-12, 11:12
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

je moet ook aanduiden dat hij alle cookies kan accepteren ( onder safari in instellingen)
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #5  
Oud 22-10-12, 11:14
Kuhrtje Kuhrtje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 23
Standaard

Ja dat had ik ook al gedaan, maar dat inlogscherm is niet echt van Safari heb ik het idee. Ofja het is wel van Safari, maar heb het idee dat de gegevens niet goed terecht komen.

Want als je de hotspot selecteert en je gaat gewoon naar safari om naar die portal site te gaan, zegt ie dat ie geen verbinding heeft. Oftewel, je moet inloggen via dat popup scherm. Daar gaat het volgens mij mis. Maar als ik jullie begrijp hebben jullie nergens last van?

Is het dan zo dat als dat popup schermpje komt alles al is ingevuld bij jullie?
  #6  
Oud 22-10-12, 11:21
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuhrtje Bekijk bericht
Is het dan zo dat als dat popup schermpje komt alles al is ingevuld bij jullie?
inderdaad het is ingevuld.
  #7  
Oud 22-10-12, 11:24
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuhrtje Bekijk bericht
Ja dat had ik ook al gedaan, maar dat inlogscherm is niet echt van Safari heb ik het idee. Ofja het is wel van Safari, maar heb het idee dat de gegevens niet goed terecht komen.

Want als je de hotspot selecteert en je gaat gewoon naar safari om naar die portal site te gaan, zegt ie dat ie geen verbinding heeft. Oftewel, je moet inloggen via dat popup scherm. Daar gaat het volgens mij mis. Maar als ik jullie begrijp hebben jullie nergens last van?

Is het dan zo dat als dat popup schermpje komt alles al is ingevuld bij jullie?
Dat hangt ervan af of je van te voren 'gegevens onthouden' hebt aangeduid in dat pop up scherm.
  #8  
Oud 22-10-12, 11:30
Kuhrtje Kuhrtje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 23
Standaard

Nouja, gegevens onthouden staat er niet tussen. Er staat alleen: aangemeld blijven en Ik accepteer de algemene voorwaarden...

Ik heb nu dus Cookies op altijd, formulieren aan: Wachtwoorden en gebruikersnamen. De volgende keer als ik weer moet inloggen zal ik het even uitproberen.. Want het zou ideaal zijn als het gewoon ingevuld zou zijn natuurlijk..
  #9  
Oud 22-10-12, 12:20
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuhrtje Bekijk bericht
Nouja, gegevens onthouden staat er niet tussen. Er staat alleen: aangemeld blijven en Ik accepteer de algemene voorwaarden...

Ik heb nu dus Cookies op altijd, formulieren aan: Wachtwoorden en gebruikersnamen. De volgende keer als ik weer moet inloggen zal ik het even uitproberen.. Want het zou ideaal zijn als het gewoon ingevuld zou zijn natuurlijk..
Ja 'aangemeld blijven'. Dat bedoelde ik eigenlijk.

Houd ons op de hoogte of het lukt hè. Ik heb er namelijk helemaal geen problemen mee.
  #10  
Oud 22-10-12, 12:24
Kuhrtje Kuhrtje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 23
Standaard

Ik zal jullie wel op de hoogte houden. Tot nu toe ben ik constant ingelogd dus dat is wel fijn Alleen ben benieuwd wat er gaat gebeuren als ik zo dadelijk de stad in ga en weer terug kom. Dan kan ik waarschijnlijk alles weer opnieuw invullen. Ik zal dan voor de zekerheid even alle cookies wissen en vervolgens het opnieuw invullen.
  #11  
Oud 22-10-12, 19:38
Kuhrtje Kuhrtje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 23
Standaard

Oke, net terug van de stad en m'n Wi-Fi is uiteraard uitgelogd, ik moest wederom alles invullen... Had alle cookies verwijderd om er zeker van te zijn dat hij deze pakt, maar nee hoor. Ik heb de bovenstaande instellingen gewoon intact gehouden dus het zou moeten werken, maar helaas.. Verder nog tips?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 oktober 2012 om 20:56 ----------

Oke, heb nu even een andere manier geprobeerd. Eerst ingelogd via dat inlogscherm, vervolgens even uitgelogd via safari en daarna weer via safari ingelogd. Toen vroeg hij of ik het WW wilde onthouden, we zullen het straks weer zien. Nu savonds gaat m'n Wi-Fi er ook vaker uit tijdens standby dan smiddags.
  #12  
Oud 22-10-12, 21:22
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Ik snap niet waarom jij safari gebruikt? Ik krijg altijd alleen maar dat pop up scherm en verder niks. Ik zit trouwens nu op een Telenet hotspot. Zonder enkel probleem.
  #13  
Oud 22-10-12, 23:20
Kuhrtje Kuhrtje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 23
Standaard

Ja dat inlogscherm was nou juist het probleem, dat is officieel geen safari waardoor hij het niet onthield. Nu is alles goed! Bedankt voor de tips!
  #14  
Oud 22-10-12, 23:31
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuhrtje Bekijk bericht
Ja dat inlogscherm was nou juist het probleem, dat is officieel geen safari waardoor hij het niet onthield. Nu is alles goed! Bedankt voor de tips!
Aub en veel surfplezier. ;-)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na upgrade van IOS6 Beta 4 naar IOS6 staat visual voicemail aan mbraeke1 iPhone algemeen 5 04-10-12 20:59
Inloggen op website Dreissen Ontwikkelen voor iOS 1 20-05-11 17:26
Is inloggen op MIJN ING inloggen veilig? Laurence190 iPhone Apps 0 03-05-11 17:25
automatisch inloggen Buczynski Jailbreak apps en thema's 3 17-10-09 18:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:08.