iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Zo snel mogelijk de nieuwe iPhone 5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/127978-snel-mogelijk-de-nieuwe-iphone-5-a.html)

Hubujur 22-10-12 10:35

Zo snel mogelijk de nieuwe iPhone 5
 
Ik lees de discussie over 'I want it and I want it NÓW..'.
Normaliter geen haast maar als je binnenkort (2-11) vertrekt op reis naar een land waar je graag veel mooie, bijzondere dingen wilt fotograferen of filmen (video); liefst met de geroemde camera van die nieuwe iPhone 5, ja dan heb je/heb ík haast!
Ik schrijf me al heel braaf elke dag sinds zo'n twee weken in bij de Apple Store in Amsterdam, totzover zonder resultaat.
Ik vraag me steeds meer af in hoeverre bij de Apple Store A'dam er echt mensen worden ingeloot gezien de wereldwijde iPhone 5 leveringsproblemen en dan nog niet gesproken over de serieuze 'kras' problemen op de achterkant die bij de Foxcom fabrieken de (uitgebuite) arbeid(st)ers tot wanhoop (en veel erger) brengen!
Is de iPhone 5 misschien te snel in de markt gezet vanwege de 'in de nek hijgende' concurrentie? Niet voldoende uitgeproduceerd?
Ook interessant om te gaan volgen is het onderzoek dat in de USA is opgestart betreffende de winstmarges van Apple op de iPhone/iPad etc.
De rechtzaken die Apple tegen Samsung heeft aangespannen zouden wel eens het zwaard van Damocles kunnen worden voor Apple.
Spannend...
Is Apple 'on it's way down?'
Desondanks wil ik die iPhone 5 en liefst zo snel mogelijk (vertrek> Myanmar 2-11) maar ik zie het nu steeds meer als een noodzakelijk iets; de 'fun' is er wat vanaf, de magie is kwijt.
Apple is een allesverpletterende gigant geworden en KLANTENSERVICE staat niet (meer) erg hoog aangeschreven. Waarvan akte.

Bomans 22-10-12 10:38

Het is altijd zo geweest bij de release van een nieuwe iPhone.
Dat is nu niet anders.

Guest-20180925190238 22-10-12 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hubujur (Bericht 840988)
Waarvan akte.

Neem je akte van je eigen conclusies :confused:

mrboolean 22-10-12 11:25

Waarom wil je eigenlijk zo graag een iPhone 5 hebben vraag ik me dan af? De magie is er vanaf zeg je en het is zeker geen noodzakelijk iets om te fotograferen of te filmen. Je kan voor het geld van een iPhone 5 veel betere camera's kopen waarmee je fantastische foto's en video's kan maken op je reis en ze zijn ook nog eens veel beter leverbaar.

Roos79 22-10-12 12:09

Als je op de 28ste besteld had via Apple On line werd hij laatste week oktober geleverd precies op tijd.

Hubujur 22-10-12 13:24

bestellen bij de Apple online
 
Was weekend vd 28e weg, wilde zondagavond 30 sept. bij thuiskomst (23.30) online bestellen (ivm BTW-verhoging) maar de site was al uit de lucht!
Thanks Apple!
En wat betreft foto's maken:
We hebben voortreffelijke apparatuur(Leica en Nikon) maar je weet toch wel hoe gemakkelijk een fotootje 'met je mobieltje' soms is gemaakt!?
Hubujur

Roos79 22-10-12 13:36

Heb je buiten het reserveren om ook moeite gedaan dus fysiek winkels bezocht ed?

Hubujur 22-10-12 14:01

iPhone 5
 
Mijn dochter (woonachtig Zuidoostbeemster) is -voor mij- zondag 30 september onverrichterzake (uitverkocht!) naar de Apple Store in Amsterdam geweest!
Kreeg toen (ivm mijn tijdgebrek) 't advies om te gaan voor de 'verloting'...
Tot dusver: NADA dus.
Hubujur

annahaster 22-10-12 14:26

Je kunt ze via marktplaats kopen, als je er zoveel haast mee hebt. Alleen kosten ze dan meer als dat je wacht via de istore.

Pikkelateur 23-10-12 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hubujur (Bericht 841076)
Was weekend vd 28e weg, wilde zondagavond 30 sept. bij thuiskomst (23.30) online bestellen (ivm BTW-verhoging) maar de site was al uit de lucht!
Thanks Apple!
Hubujur

Je hoeft Apple niet te bedanken, je bent zelf toch te laat geweest? Als je het echt zo graag wil, dan had je daar toch rekening mee gehouden?
Dat de levering van de iPhone lang op zich laat wachten zou ook geen verrassing moeten wezen.
Zoals eerder vermeld, kijk op marktplaats, je bent wat meer kwijt, maar je hebt hem dan wel...

jap74 23-10-12 10:03

@Hubujur, een fiscinerende post....want juist vanwege 'I want it, and I want it now' ontstaan alle 'problemen' die jezelf beschrijft. (lange wachttijden, uitbuiting van arbeiders, hijgende concurrentie, snel in de markt zetten).

Ik zou een goede camera meenemen en je iPhone 3G. Waarom moet je perse een iPhone 5 meenemen naar Myanmar? Ik denk dat je met een Powershot betere foto's maakt dan met de iPhone 5. Bovendien denk ik niet dat ze daar een 4G netwerk hebben (en beperkt Wi-Fi in hotels). Laatste punt is dat je met je oude iPhone veel rustiger kan rondreizen en je niet de hele tijd op je hoede hoeft te zijn of hij 'kwijt' is.

Geniet van je vakantie en als je terug bent, ben je waarschijnlijk een ander mens en realiseer je je dat er belangrijkere zaken zijn dan je iPhone 5. Tegen die tijd kun je hem op je gemak bestellen.

Laatste tip: Pak ballonnen en potloden in. Kinderen daar worden nog gelukkig van hele kleine dingen.

Starscreamer 23-10-12 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 841626)

Laatste tip: Pak ballonnen en potloden in. Kinderen daar worden nog gelukkig van hele kleine dingen.

Ik moest hier zo ontzettend hard om lachen!
:d:d:d +1

Nicky75 23-10-12 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 841626)
@Hubujur, een fiscinerende post....want juist vanwege 'I want it, and I want it now' ontstaan alle 'problemen' die jezelf beschrijft. (lange wachttijden, uitbuiting van arbeiders, hijgende concurrentie, snel in de markt zetten).

Ik zou een goede camera meenemen en je iPhone 3G. Waarom moet je perse een iPhone 5 meenemen naar Myanmar? Ik denk dat je met een Powershot betere foto's maakt dan met de iPhone 5. Bovendien denk ik niet dat ze daar een 4G netwerk hebben (en beperkt Wi-Fi in hotels). Laatste punt is dat je met je oude iPhone veel rustiger kan rondreizen en je niet de hele tijd op je hoede hoeft te zijn of hij 'kwijt' is.

Geniet van je vakantie en als je terug bent, ben je waarschijnlijk een ander mens en realiseer je je dat er belangrijkere zaken zijn dan je iPhone 5. Tegen die tijd kun je hem op je gemak bestellen.

Laatste tip: Pak ballonnen en potloden in. Kinderen daar worden nog gelukkig van hele kleine dingen.

Van mij ook een dikke +1!!

Ben zelf al op verschillende plekken in Azië geweest en kan, het laatste stuk, van je verhaal beamen!

Neemt niet weg dat ik Hubujur ook wel kan begrijpen, tenminste, het stuk van dat hij de iPhone 5 graag wil hebben.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:59.